#1
|
||||
|
||||
km stand aanpassen
Hallo.
ik heb een nieuw type 16v klokje op de kop weten te tikken voor in de syncro. Nu wil ik graag de originele kmstand er op hebben staan, maar dat valt niet mee. Om er met een boormachine op te gaan zitten lijkt me niet optimaal. Gezien hij 115... km vooruit moet. Iemand tips? Alvast bedankt! Groetjes
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#2
|
||||
|
||||
Ben ook wel benieuwd ik wil dadelijk tiettentellers monteren en bij mij moet hij een flink stuk achteruit.
Zat ook al te denken aan een kolomboor en een tijdje laten draaien
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
Het lijkt mij niet al te best voor de kabelaansluiting om er voor langere tijd een boor op te zetten. Ook de mogelijkheid om warm te worden wordt dan groter heb ik het idee. Ik heb nog een oude printer op xolder liggen. Denk dat ik daar een elektromotor uit haal en die erop zet en dan langzaam laten draaien. Als ik wat verder ben zet ik er wel een paar foto's bij.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#4
|
||||
|
||||
In 't kort: Asje loswippen, per wieltje verdraaien en asje terug steken.
Het is gepriegel!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Ik dacht al wel dat het op die manier zou moeten kunnen. Maar het spul wordt oud en broos en zeldzaam. Maak het niet graag kapot dus ik ga voor de omslachtige werkwijze. Toch bedankt voor je antwoord! !
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#6
|
|||
|
|||
In 15 min heb je je teller teruggedraaid of vooruit gezet. Ik heb een keer van mijn totall-lost gereden golf 1 gti de teller eens van dicht bij bekeken en het is heel simpel en zo gepiept denk dat je wel een paar dagen bezig bent met een boormachine en als je even niet oplet ben je te ver. Op you tube staat een filmpje hierover en het duurt 10 sec per kilometer. Als je dus 115000 km vooruit moet ben je dus 320 uur bezig en dat is dus bijna 2 weken. Ik zou zeggen succes!!
|
#7
|
||||
|
||||
Even geduld. Mijn opstelling is niet niet klaar...
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#8
|
||||
|
||||
Mn opstelling is klaar. Werkt als een jekko. Heb een filmpje gemaakt dus degene die er baat bij hebben moeten maar ff hun 06 pb-en, dan stuur ik hem door. 10km per seconde doet ie.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
super dat is 10 keer sneller als wat ik dacht. Gaat helemaal goed komen dan. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
super dat is 100 keer sneller als wat ik dacht. Gaat helemaal goed komen dan. |
#11
|
||||
|
||||
Bij deze de foto's: ik heb ook maar meteen even de wijzer weer wit geverfd, deze was nogal vergeeld..
nog even wachten op wat onderdeeljes en dan weer in elkaar zetten. to be continued
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |