#1
|
||||
|
||||
SPY comfort sluiten ramen
Heren,
Ik ga binnenkort de centrale vergrendeling in de Polo zetten. Nu wil ik meteen een comfortmodule meebestellen voor automatisch sluiten van de ramen. (setje van SPY) Alleen zie ik overal dat ik moet gaan knippen in de originele bedrading van de auto. Dat zie ik uiteraard niet zitten. Wie o wie heeft er zelf zo'n setje in de auto? Het lijkt mij namelijk dat de comfortmodule enkel de ramen de puls moet geven voor sluiten. Zo gauw als de auto op ACC stand staat schakelt de module uit las ik. Zou het niet zijn dat ik die puls draad bijsteken kan bij de draad die normaal de puls stuurt om het raam te sluiten?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
Last edited by Djinn_4fun : 17-01-2013 at 07:03. |
#2
|
||||
|
||||
Heb wel ervaring met spy heb alleen zelf een setje voor alleen centrale deur verhandeling en daar hoefde ik niks aan te passen
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#3
|
||||
|
||||
cpv zal 't probleem ook niet zijn. Gaat mij meer om die sluitpuls
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#4
|
||||
|
||||
heb je comfortsluiting raammechanismes gemonteerd? Zo niet, heeft zo'n setje weinig nut, pulsdraad is dan een aanhoudende plus, dat geven die setjes niet bij mijn weten.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb originele mechanismen uit een 6N, niet uit een 6N2.
Zijn zover ik weet dan zonder comfortsluit. Volgens de website van SPY zou je de sluitdraad door moeten knippen, vastsolderen aan de draden uit de comfortmodule.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#6
|
||||
|
||||
Basis unit De Basis unit. Plaats deze in de auto onder het dashboard of in het midden console, het moet een plek zijn waar alle draden bereikbaar zijn of naar toe kunnen. Draden die nodig zijn: · Constante plus (12Volt) · Goede massa Kan vast gezet worden met klittenband. (meegeleverd) De installatie: De installatie is vrij simpel. Twee draden naar elke bedieningsschakelaar, deze komen aan de plus draad (raam omhoog) en de plus draad wordt onderbroken De draad met de zekering komt aan de raammotor kant en de andere aan de schakelaar kant. Rode draad naar de constante plus en de zwarte naar massa Dunne blauwe naar de CV unit of Alarm unit dit is de activering draad Deze draad kan positief (plus) of negatief (massa) aangestuurd worden dit is in te stellen d.m.v. jumper JP2 (standaard is negatieve aansturing) Dunne bruine draad gaat naar contactslot voor het ACC aan signaal, dit signaal is van belang omdat als het contact aanstaat de module niet mag werken, i.v.m. kortsluiting, de normale raamverstelling is nu actief. De werking: Met het contact aan wordt de onderbroken draad door de module doorverbonden (dit is de ruststand). Nu kunnen de ramen gewoon bediend worden d.m.v. de schakelaars. Wordt nu het contact uit gezet (spanning voor de raambediening gaat normaal gesproken via het contactslot) zijn de ramen niet meer te bedienen Krijgt de raam sluit module nu een signaal om de ramen te sluiten (van Alarm,CV of deurschakelaar) gaan de ramen dicht. Dit kan op twee manieren (Mode 1 en 2) Mode 1: De ramen sluiten één voor één Eerst gaat links voor daarna rechts voor daarna links achter daarna rechts achter. Elk raam krijgt maximaal 8 sec. de tijd om te sluiten Elk raam wordt beveiligd door de module, wordt de weerstand om het raam te sluiten hoger, dan stop het raam. Het verbruik (stroomsterkte) wordt gemeten en gaat deze omhoog doordat er iets tussen het raam zit dan stopt de module dit raam en gaat verder met de andere ramen. Mode 2: De ramen sluiten in paren. Eerst gaan de voor ramen en daarna de achter ramen Elke set ramen krijgen maximaal 4 sec. de tijd om te sluiten. De beveiliging is uitgeschakeld. De mode 1 of 2 is in te stellen met JP2 Het Schema (Extra!: Blauw getekende draden zijn van de 4 ramen set.) JP1 = Mode jumper Mode 1 = Jumper over de bovenste twee pinnen (dit is fabriek standaard) Mode 2 = jumper over de onderste twee pinnen. JP2 = signaal instelling Negatief signaal (massa gestuurd signaal) = Jumper over de bovenste twee pinnen (dit is fabriek standaard) Positief signaal (plus gestuurd signaal) = jumper over de onderste twee pinnen.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#7
|
||||
|
||||
up
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|