Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-01-2013, 17:06
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default SPY comfort sluiten ramen

Heren,

Ik ga binnenkort de centrale vergrendeling in de Polo zetten.
Nu wil ik meteen een comfortmodule meebestellen voor automatisch sluiten van de ramen. (setje van SPY)

Alleen zie ik overal dat ik moet gaan knippen in de originele bedrading van de auto.
Dat zie ik uiteraard niet zitten.
Wie o wie heeft er zelf zo'n setje in de auto?
Het lijkt mij namelijk dat de comfortmodule enkel de ramen de puls moet geven voor sluiten. Zo gauw als de auto op ACC stand staat schakelt de module uit las ik.

Zou het niet zijn dat ik die puls draad bijsteken kan bij de draad die normaal de puls stuurt om het raam te sluiten?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN

Last edited by Djinn_4fun : 17-01-2013 at 07:03.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-01-2013, 06:59
Ronal_Driver's Avatar
Ronal_Driver Ronal_Driver is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 832
Default

Heb wel ervaring met spy heb alleen zelf een setje voor alleen centrale deur verhandeling en daar hoefde ik niks aan te passen
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
Reply With Quote
  #3  
Old 17-01-2013, 07:05
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

cpv zal 't probleem ook niet zijn. Gaat mij meer om die sluitpuls
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #4  
Old 17-01-2013, 15:38
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

heb je comfortsluiting raammechanismes gemonteerd? Zo niet, heeft zo'n setje weinig nut, pulsdraad is dan een aanhoudende plus, dat geven die setjes niet bij mijn weten.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #5  
Old 17-01-2013, 15:49
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Ik heb originele mechanismen uit een 6N, niet uit een 6N2.
Zijn zover ik weet dan zonder comfortsluit.

Volgens de website van SPY zou je de sluitdraad door moeten knippen, vastsolderen aan de draden uit de comfortmodule.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #6  
Old 17-01-2013, 15:51
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default




Basis unit
De Basis unit.
Plaats deze in de auto onder het dashboard of in het midden console,
het moet een plek zijn waar alle draden bereikbaar zijn of naar toe kunnen.
Draden die nodig zijn:
· Constante plus (12Volt)
· Goede massa
Kan vast gezet worden met klittenband. (meegeleverd)
De installatie:
De installatie is vrij simpel.
Twee draden naar elke bedieningsschakelaar, deze komen aan de plus draad (raam omhoog) en de plus
draad wordt onderbroken
De draad met de zekering komt aan de raammotor kant en de andere aan de schakelaar kant.
Rode draad naar de constante plus en de zwarte naar massa
Dunne blauwe naar de CV unit of Alarm unit dit is de activering draad
Deze draad kan positief (plus) of negatief (massa) aangestuurd worden dit is in te stellen d.m.v. jumper
JP2 (standaard is negatieve aansturing)
Dunne bruine draad gaat naar contactslot voor het ACC aan signaal, dit signaal is van belang omdat als
het contact aanstaat de module niet mag werken, i.v.m. kortsluiting, de normale raamverstelling is nu
actief.
De werking:
Met het contact aan wordt de onderbroken draad door de module doorverbonden (dit is de ruststand).
Nu kunnen de ramen gewoon bediend worden d.m.v. de schakelaars.
Wordt nu het contact uit gezet (spanning voor de raambediening gaat normaal gesproken via het
contactslot) zijn de ramen niet meer te bedienen
Krijgt de raam sluit module nu een signaal om de ramen te sluiten (van Alarm,CV of deurschakelaar)
gaan de ramen dicht.
Dit kan op twee manieren (Mode 1 en 2)

Mode 1:
De ramen sluiten één voor één
Eerst gaat links voor daarna rechts voor daarna links achter daarna rechts achter.
Elk raam krijgt maximaal 8 sec. de tijd om te sluiten
Elk raam wordt beveiligd door de module, wordt de weerstand om het raam te sluiten hoger, dan stop
het raam.
Het verbruik (stroomsterkte) wordt gemeten en gaat deze omhoog doordat er iets tussen het raam zit dan
stopt de module dit raam en gaat verder met de andere ramen.
Mode 2:
De ramen sluiten in paren.
Eerst gaan de voor ramen en daarna de achter ramen
Elke set ramen krijgen maximaal 4 sec. de tijd om te sluiten.
De beveiliging is uitgeschakeld.
De mode 1 of 2 is in te stellen met JP2


Het Schema
(Extra!: Blauw getekende draden zijn van de 4 ramen set.)
JP1 = Mode jumper
Mode 1 = Jumper over de bovenste twee pinnen (dit is fabriek standaard)
Mode 2 = jumper over de onderste twee pinnen.
JP2 = signaal instelling
Negatief signaal (massa gestuurd signaal) = Jumper over de bovenste twee pinnen (dit is fabriek
standaard)
Positief signaal (plus gestuurd signaal) = jumper over de onderste twee pinnen.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #7  
Old 21-01-2013, 21:18
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

up
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum