#1
|
|||
|
|||
turbo monteren op 1.6d? wat en hoe?
Kan iemand mij hier vertellen wat er evt nodig is om een 1.6d om te bouwen naar turbo (1.6td)
reden dat er niet gelijk een ander motor gemonteerd zal worden is een recente complete revisie uitgevoerd aan de 1.6d. ik dacht maar kan me natuurlijk heel erg vergissen (geen diesel expert) dat een diesel ombouwen naar turbo veel makkelijker is dan een benzine omdat een diesel werkt op andere princiepes, en dus zonder grote aanpassingen aan zuigers, drijfstangen, kop, zou moeten werken zonder dus de compressie te verlagen, heb ik dit goed, of zit ik er helemaal naast? |
#2
|
|||
|
|||
olie toevoer zit bij td op het onderblok die heb je al niet....
Compressie moet verlaagd worden... Mijn mening: Koop het td tje van da brt te koop heeft als je echt een turbo wilt... |
#3
|
|||
|
|||
Ik kan nergens vinden dat de compressie verhouding anders is
En dat blok wat jij noemt heeft 100x zoveel gelopen dan de motor die er nu in hangt |
#4
|
|||
|
|||
|
#5
|
|||
|
|||
kan kloppen, maar ik had er voor de revisie al een turbo van gemaakt...
|
#6
|
|||
|
|||
zo te zien is dus bij turbo en non turbo motoren geen verschil in compressie, boring en slag.
dus zou zoals ik het zie een turbo gewoon gemonteerd kunnen worden, dus dieselpomp wellicht veranderen(vervangen), turbo plaatsen, evt intercooler plaatsen, afstellen. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
revisie is gedaan toen de auto nog niet in bezit was. 4000 km terug.. daarom geen zin in een oud blok met relatief veel kmters. |
#8
|
||||
|
||||
Gewone diesel heeft geen zuigerbodemkoeling.
|
#9
|
|||
|
|||
En hoe is dat gemaakt bij een td???
Kan dat evt ingebouwd worden? |
#10
|
||||
|
||||
Compressie is hetzelfde,je hebt de pomp,carter verstuivers inlaat en natuurlijk de turbo met spruitstuk nodig.
Zet een egt meter erbij en een dikke oliekoeler want je hebt idd geen zuigerbodemkoeling eropzitten.Het is goed te doen op vwdiesel.net zitten er genoeg die het zo omgebouwd hebben maar de meesten rijden met een niet te gek opgevoerde auto.En ik zou er wel meteen een stalen kopppakking tussen zetten. |
#11
|
|||
|
|||
Het zou ook niet om dik vermogen gaan
Maar net een beetje meer zou wel lekker zijn Het Carter wisselen lijkt me niet makkelijk (Gaat om een type25 doka) Zou dus gaan om de olieretour in het Carter neem ik aan? |
#12
|
||||
|
||||
moet je een td carterpan voor hebben.het kan overigens prima allemaal,ik zie hierboven verstuivers staan die heb je niet nodig.ijzeren koppakking plaatsen haalt ook niet veel uit,als het fris is,afblijven.
edit,je kan ook gewoon een slangtule aan je pan laten lassen,geen enkel punt.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
|||
|
|||
Dat dacht ik
Gewoon retour op Carter lassen |
#14
|
||||
|
||||
Compressie verhouding is ook niet anders bij een D of TD beide 1:23 bij de indirect ingespoten motoren.
Wat wel ontbreekt aan een D en veel Eco TD's is zuigerbodem koeling. Waardoor de zuigers te heet kunnen worden. Als je hem niet te ver opvoert is het goed te doen. Je hebt dan een carterpan, inlaat spruitstuk, complete turbo met inlaat traject en spruitstuk, TD brandstofpomp of TD brandstofpomp deksel nodig. Voor dit geld kan je je ook een 1900TD blok met alle onderdelen kopen... Bert Quote:
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#15
|
|||
|
|||
Domme vraag mischien
Maar waarom heb je een specifiek td inlaatspruitstuk nodig??? Of is dat omdat daar get luchtfilter opzit bij een normale 1.6d?? Carter gaat toch om de retour?? Dat is dus ook te maken Turbo compleet met spruitstuk snap ik ook, en de pomp ook Ver opvoeren gaan we toch niet doen Gaat puur om een beetje beter in het verkeer mee te kunnen komen Top zal niet anders worden want dat word door de bak begrenst (nu al) |
#16
|
||||
|
||||
Domme vragen bestaan niet, vragen niet stellen is wel dom
Omdat je geen druk kan zetten op de meeste ongeblazen diesel spruitstukken. Ja, het carter heb je nodig voor de olie retour van de turbo. Hoezo wordt de top nu al beperkt door de bak, loopt hij nu al een goede 200km/h? Je kan natuurlijk ook de toerenbegrenzer van de pomp omhoog brengen :P
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#17
|
|||
|
|||
Nee loopt nu 105
Kan gewoon niet harder met deze bakverhouding. Maar om op de 105 te komen ben je wel ff bezig zeg maar |