Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-09-2013, 16:08
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default Welke uitlaten voor een JR? waar te bestellen?

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een complete grotere uitlaat voor mijn td JR motor,
er steekt een standaard uitlaat in maar deze begint te rotten..
dus vanaf voorpijp tot einddemper, wat voor merken raden jullie mij aan?
mag een diep geluid hebben en de turbo mag ook hoorbaar zijn net als op deze clip http://www.youtube.com/watch?v=-2qnRmvPXuk
http://www.youtube.com/watch?v=YBVz4EIFwxE
mag er leuk uitzien liefst RVS en mag geen 100000euros kosten bijvoorbeeld..

ik ken geen websites waar je dat kan bestellen
moet het spruitstuk ook weg als je een dikkere afmeting neemt?


Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 03-09-2013, 17:26
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

gewoon een powersprint kopen, is niet duur en in rvs uitgevoerd, je hebt geen andere voorpijp nodig, zitten verloopjes aan.

Maar waarom persee een grotere uitlaat ??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 03-09-2013, 17:45
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Het spruitstuk zal moeten blijven zitten ivm je turbo, maar wat daarna komt is wel belangrijk!

De downpipe (pijp vanaf turbo naar beneden) vervangen door een grotere maat pijp, ik had een 63mm op mijn vorige 1.9TD in een caddy, daarna 60mm tot achter, dat scheelde echt veel in het opspoelen van de turbo!
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #4  
Old 03-09-2013, 19:48
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
gewoon een powersprint kopen, is niet duur en in rvs uitgevoerd, je hebt geen andere voorpijp nodig, zitten verloopjes aan.

Maar waarom persee een grotere uitlaat ??


Dikkere afmeting omdat ik die 3-4pk's erbij wil hebben
of zou dat geen nut hebben?

Zal eens gaan zoeken over powersprint.
dankje
Reply With Quote
  #5  
Old 03-09-2013, 19:51
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Maarten
Het spruitstuk zal moeten blijven zitten ivm je turbo, maar wat daarna komt is wel belangrijk!

De downpipe (pijp vanaf turbo naar beneden) vervangen door een grotere maat pijp, ik had een 63mm op mijn vorige 1.9TD in een caddy, daarna 60mm tot achter, dat scheelde echt veel in het opspoelen van de turbo!


Downpipe's waar kan ik dat bestellen?
is misschien een domme vraag, maar een grotere downpipe op een originele midden demper gaat dat passen?
want de mijne is maar een 50mm. ik hoor de turbo niet opspoelen, precies dat je geen turbodiesel motor hebt..
het laatst had ik een gescheurde voorpijp en toen was de turbo hoorbaar
anyway.. Hopelijk dat jullie dit begrijpen

Gr
Stef
Reply With Quote
  #6  
Old 03-09-2013, 20:02
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

een jaar of 12 13 geleden kon ik bij Delmee in Rotterdam verloopstukken kopen voor ieder soort uitlaat, je moest dan alleen zelf lassen en slijpen om alles op lengte te krijgen en passent te maken
Toen ik ruzie met zijn zoon kreeg omdat ie mij een poot probeerde uit te draaien ben ik zelf gaan prutsen en dat lukte ook wel met een kop van een buis die in het verschil van dikte van je buizen paste met pasta voor de zekerheid en een zware klem om buizen aan de muur te bevestigen
Dit is low-budget maar vond ik altijd wel het leukste om te doen

Of als de het geheel niet stug hoeft te blijven kan je eens een stuk flexibele buis proberen?
Reply With Quote
  #7  
Old 03-09-2013, 21:17
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by T3 fan
een jaar of 12 13 geleden kon ik bij Delmee in Rotterdam verloopstukken kopen voor ieder soort uitlaat, je moest dan alleen zelf lassen en slijpen om alles op lengte te krijgen en passent te maken
Toen ik ruzie met zijn zoon kreeg omdat ie mij een poot probeerde uit te draaien ben ik zelf gaan prutsen en dat lukte ook wel met een kop van een buis die in het verschil van dikte van je buizen paste met pasta voor de zekerheid en een zware klem om buizen aan de muur te bevestigen
Dit is low-budget maar vond ik altijd wel het leukste om te doen

Of als de het geheel niet stug hoeft te blijven kan je eens een stuk flexibele buis proberen?


Dat is een heel leuk voorstel om het eens uit te proberen, flexibele buis? is dat niet wat te gevaarlijk?
ik zat te denken of ik ook gewoon de midden demper eruit kan gooien en daarna een stuk lange buis tot de einddemper kan leggen.. om een hoorbare turbo te krijgen als ie opspoelt.. vind ik echt de max! die clipjes wat ik hier verzonden had, bleef ik maar bekijken, heerlijk om te horen
liever een turbo horen uit je uitlaat dan al dat veel gebrom voor niets..

Gr
Stef
Reply With Quote
  #8  
Old 03-09-2013, 21:19
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Downpipe zal je waarschijnlijk op maat gemaakt worden.

Je hebt gewoon van die verlopen voor de uitlaat, meen dat er standaard een verloop bij zo'n powersprint zit..

Denk dat de winst beperkt zal zijn, zeker als je voor de rest niks doet.
zou maar een uitlaatsysteem met 1 demper pakken.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #9  
Old 03-09-2013, 21:25
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Downpipe zal je waarschijnlijk op maat gemaakt worden.

Je hebt gewoon van die verlopen voor de uitlaat, meen dat er standaard een verloop bij zo'n powersprint zit..

Denk dat de winst beperkt zal zijn, zeker als je voor de rest niks doet.
zou maar een uitlaatsysteem met 1 demper pakken.


Ik denk ook dat dat het beste idee is, mijn standaard uitlaat is aan het rotten dus ik kan even goed geld kwijt spelen aan een mooier ding dan weer standaard erop monteren..

pk winst zal niet veel zijn denk ik, is wel mooi om te hebben.
wat ik ook de max vind, is een golf 4 eind demper zo ene met 2 outputs die naar grond gebuigd zijn maar echt zo chrome bewerkt.. kom op niet teveel dromen Stef haha

Je bent bedankt
Reply With Quote
  #10  
Old 03-09-2013, 22:34
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Mister-auto
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #11  
Old 03-09-2013, 23:28
T3 fan T3 fan is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2013
Posts: 227
Default

Ik weet niet of je veel druk in je uitlaat creeert met een turbo maar met een gewone 1.6 diesel ging het bij mij prima, zo'n stuk flex kan wel wat hebben maar heb geen ervaring met turbo's
Hoe het met APK zit durf ik niet te zeggen als je gaat wijzigen maar mijn creatief gerepareerde uitlaat is nooit wat over gezegt, en voor de zekerheid ben ik er nooit over begonnen
Reply With Quote
  #12  
Old 04-09-2013, 08:36
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Downpipe's waar kan ik dat bestellen?



Laten maken, destijds heeft iemand op het Caddyforum die voor mij gemaakt, passend op de orignele uitlaat, die ik daarna aangepakt heb.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #13  
Old 04-09-2013, 12:09
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by T3 fan
Ik weet niet of je veel druk in je uitlaat creeert met een turbo maar met een gewone 1.6 diesel ging het bij mij prima, zo'n stuk flex kan wel wat hebben maar heb geen ervaring met turbo's
Hoe het met APK zit durf ik niet te zeggen als je gaat wijzigen maar mijn creatief gerepareerde uitlaat is nooit wat over gezegt, en voor de zekerheid ben ik er nooit over begonnen


Ja klopt dan heb je die lelijke apk weer voor de deur met hun eisen..
tja dan hebben ze pech! ik zal en moet een mooie uitlaat plaatsen
Reply With Quote
  #14  
Old 04-09-2013, 12:10
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Maarten
Laten maken, destijds heeft iemand op het Caddyforum die voor mij gemaakt, passend op de orignele uitlaat, die ik daarna aangepakt heb.


Oh laten maken, ik dacht dat je het kon bestellen.. wat dom van mij
Jammer woon ik hier in Belgie, anders kwam ik eens piepen in Nederland of ik iemand kon vinden voor een aangename prijs.
Reply With Quote
  #15  
Old 04-09-2013, 12:57
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Ik vond nog een pic van mijn ex-AAZ:






Zie de downpipe onder de turbo uit steken, ik zal weleens kijken of ik nog betere foto's heb.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -

Last edited by Maarten : 04-09-2013 at 13:20.
Reply With Quote
  #16  
Old 04-09-2013, 14:25
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Maarten
Ik vond nog een pic van mijn ex-AAZ:






Zie de downpipe onder de turbo uit steken, ik zal weleens kijken of ik nog betere foto's heb.

Damn die buis is echt dik! is dat echt 63mm?
is wel vet man! zo iets wil ik ook hehe
Reply With Quote
  #17  
Old 04-09-2013, 14:37
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

63mm wasa de binnenmaat, misschien wel overkill als je de uitlaat poort van de turbo meet. Wellicht is het dus voor de flow beter om iets minder dik te doen
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum