#1
|
||||
|
||||
HRC hoeveel mm bij Brembo's? afdoppen?
Hoi,
Wat raden jullie aan bij ombouw naar 4-zuiger voorremmen van Brembo qua hoofdremcilinder? Zit nu een standaard 16v op en ik zie op het forum verschillende getallen voorbij komen maar niks concreets. Het liefste vernieuw ik het compleet dmv bijv de hrc+trommel van een Golf IV indien die het juiste volume geeft en dit goed om te bouwen is voor de Golf II. Ook een vraag over het afdoppen; ik wil maar 1 lijn naar achter leggen voor de achterremmen (blijven standaard) waarbij ik er een verstelbare remdrukverdeler tussen zet ter hoogte van de handrem. Kan ik zomaar 1 gat afdoppen of heeft dit gevolgen voor de voorremmen? dit omdat ze toch meestal lv / ra en rv / la aansluiten op de HRC? Groeten Ferry |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou hem niet af doppen maar ze samen brengen door middel van een t-stuk.
Of een Golf 4 HRC genoeg rem vermogen heeft voor je Brembo's weet ik niet. Ik ben zelf bezig om een Golf 4 HRC en bekrachtiger in de MK1 te zetten. Ik denk dat het aan pas werk niet meer of minder zou zijn voor een MK2 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108832
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Let even heel goed op bij het remsysteem en hoe een originele hoofdremcilinder werkt! Een originele hoofdremcilinder heeft twee zuigers met dezelfde diameter die tegelijk elk een eigen circuit op druk kunnen brengen. Bij een "recht" aangesloten systeem (niet kruislings aangesloten) is het afdoppen van een van de uitgangen per zuiger toch exact hetzelfde dan het samenbrengen van de leidingen, de verplaatste remvloeistof komt er door 1 leiding uit. Bij een kruislings aangesloten systeem zou ik het al helemaal afraden. Het kruislings aansluiten is gemaak om een gedeelte van het systeem LV+RA en RV+LA te garanderen bij eventueel lek, als jij ze koppelt dan werkt dat niet meer. Het is niet zo dat hoe groter je diameter is van je hoofdremcilinder hoe harder je kunt remmen, het gaat om de hoeveelheid verplaatste vloeistof en de verhouding in oppervlakte waarmee je drukt. Een kleine hrc geeft meer druk maar verplaatst minder vloeistof. Dan antwoord op je vraag: Als je remklauwen op de vooras plaatst met meer remvloeistof inhoud en meer oppervlakte van de zuigers (hetgeen ze bewerkstelligen door 4 zuigers in een remklauw te maken) dan is de verhouding tussen voor en achter verstoord en dit kun je alleen herstellen door een verschil aan te brengen tussen het remsysteem van voor en achter. Dit kan dmv een drukbegrenzer of een andere diameter voor beide zijden te gebruiken.
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt ik hier was ik ook al op gewezen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
Rij zelf met een 25 mm HRC en Bremo's voor van een Porsche.
De HRC is van een T4 bj '96>'04 7D0 611 019 A. |
#6
|
||||
|
||||
Ik ben begonnen met de Brembo-set en heb toen een nieuwe HRC (22mm) van een Golf mk2 16V gebruikt
Maar dat werd hem niet omdat de achterremmen gewoon te hard remden hetgeen nogal eens voor spannende situaties leidde Dus toen de overstap naar een verstelbare balancebar systeem gemaakt. Deze maakt het mogelijk om verschillende hoofdremcilinders te gebruiken voor de voor- en achterzijde. Ook kun je de rembalans tussen deze twee cilinders instellen. Zo kun je bepalen waar de meeste remkracht van je voet naartoe gaat.
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#7
|
||||
|
||||
Bedankt voor alle reacties!
Herm ik ken idd je build thread en is echt super opgebouwd! maar een dubbel systeem is mij iets te prijzig. Hoopte het op te kunnen vangen dmv een goed systeem + een instelbare remdrukverdeler voor de achterremmen. ben er nog niet helemaal uit |
#8
|
||||
|
||||
Maar zo kun je het wel oplossen, door de twee leidingen die naat achteren lopen te begrenzen op druk.
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#9
|
||||
|
||||
Toen je de 22m HRC had nog een rede om het reservoir niet op de HRC te doen.
Als ik het goed zie zat hij bij het schutboord ???
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
||||
|
||||
hallo herm
ik begrijp dat van die remmen niet zo goed. ik heb voor ook van die brembo's van een porsche en achter schijven van een 16v en een hrc 22mm. als je een goede remdrukbegrenzer ertussen hebt dan kun je hem toch zoveel knijpen dat hij vanachter nauwelijks nog remt of heb ik dat verkeerd ?
__________________
mk1 v6 24v in aanbouw |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Had ik geen plaats voor met de bocht die op de gasklep zat. De motor had ik ook nog wat lager gelegd en zelf recht geplaats dus dut ging niet anders. Quote:
Met de drukregelaar kun je maar een klein beetje regelen en dat vond ik veel te weinig. Ga maar eens testen met remmen op nat (veiligheid voorop uiteraard) en op de remmentestbank. Het heeft uiteraard ook nog te maken met je totale gewicht en de gewichtsverhouding tussen voor en achter. In de meeste situaties zal het ok zijn hoor maar ga je voor de juiste balans dan heb je veel testwerk. Wat ik alleen probeer duidelijk te maken is dat het niet zomaar een setup maken is maar veel testen en niet uitgaan van wat anderen zeggen of posten ergens op het net.
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#12
|
||||
|
||||
De snellere Golfjes1 en 2 en latere Golfjes hebben een last afhankelijke remdruk begrenzer,die goed afgesteld moet worden.
Scirocco's hebben 2 remdrukbegrenzers de 16v heeft ze zwaarder begrenst,omdat de 16v remmen grotere zuigers hebben en daarom ook een grotere HRC nl 22mm. Zelf rij ik met Porsche remmen en een 25 HRC 16v begrenzers en remschijven achter met polo remmen tangen van 34 mm, en dat werkt goed. |