Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-12-2012, 19:56
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default ABA cilinderkop waar dient dit voor ?

Vraagje weet iemand waar dit tuutje voor dient (Rood Omcirkeld)
Ik dacht zelf dat hier de koelwaterslang vanaf het reservoir op kwam ?
Maar zeker weten doe ik dit niet correct mi if am wrong.
Als dat wel zo is hoe ga ik dit dan gebruiken in de MK1 met een Radiateur met vuldop op de radiateur / dus geen extern reservoir


Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2012, 20:43
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Als dat zo is dan gewoon niet gebruiken, afdoppen en zorgen dat je radiateur het hoogste punt is in je koelcircuit zodat ook daadwerkelijk alle lucht daarheen gaat en je hele nodige koelcircuit gevuld is met koelwater.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-12-2012, 21:31
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Indien nodig dan dus de auto van de voorkant ophogen dmv krik of oprijbokjes zodat je radiateurdop het hoogste punt is
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #4  
Old 14-12-2012, 08:23
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

of een slangetje eraan met een ontlucht tule.dat je wel zeker water daar hebt.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-12-2012, 09:11
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Gaat goed komen wist gewoon niet zeker of je het af kon doppen

Quote:
Originally Posted by De Pul
of een slangetje eraan met een ontlucht tule.dat je wel zeker water daar hebt.


Een soort van 1 richtings klep net als in je vacuüm systeem
Reply With Quote
  #6  
Old 14-12-2012, 12:16
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

zit nu op de foon,dus kan geen plaatje plaatsen,maar ik bedoel een alu freubeltje met slangaansluitin en ontluchtingschroefje.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-12-2012, 14:20
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default





Zoiets?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #8  
Old 14-12-2012, 14:23
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Lijkt groot maar dit bevestig je dan aan een slangetje wat op het tuutje van de kop plaats.
En aan het einde dan zo'n nippeltje als deze,zo dat je lucht er uit kan trekken.
En onderdruk de boel af kan sluiten ???
Reply With Quote
  #9  
Old 14-12-2012, 14:29
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Kan, wat ik laat zien is niet al te groot.

Het buisje zit geklemd / gelijmd in de kop, als je deze eruit haalt en draad erin tapt kan je ook gewoon zo'n messing nippeltje als dit kwijt
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #10  
Old 14-12-2012, 14:51
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Oke nu was ik me nieuwe radiateur aan het bekijken deze is wat groter dan de gene die in de JB zat.
Wel zijn het alle bij met een draaidop op de radiateur.
En de nieuwe radiateur heeft bij de onderste slang aansluiting ook zo'n nippeltje zo als op de kop.
De radiateur van de JB heeft dit niet kan ik hier dan geen verbinding mee maken tussen kop en radiateur.
En ja ik heb geen kaas gegeten als het om het koelsysteem gaat
Moet hier en daar nog wat aan passen om dat de ABA maar een flens aan de kop heeft ipv 2 die de JB heeft maar dat is voor later een zorg.





Reply With Quote
  #11  
Old 14-12-2012, 20:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Aftap mogelijkheid
Zonder te knoeien
Reply With Quote
  #12  
Old 14-12-2012, 21:42
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Klinkt logische
Reply With Quote
  #13  
Old 14-12-2012, 21:48
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

jup,oud type heeft daar idd een aftappunt.

tip,ik zag eens iemand een aangepast tubeless ventiel gebruiken voor deze toepassing
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #14  
Old 15-12-2012, 16:35
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Durf het bijna niet te vragen maar wat is een "aangepast tubeless ventiel"
Reply With Quote
  #15  
Old 15-12-2012, 16:51
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

een ventiel die in de velg getrokken word.maar je kunt ook de schacht van een binnenband afzagen....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #16  
Old 15-12-2012, 17:16
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik snap hem en zou je dan ook via deze weg er lucht in kunnen drukken zo dat je ook zeker weet dat er boven bij het buisje de kop water komt ?
Reply With Quote
  #17  
Old 15-12-2012, 17:21
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

onderaan de radiateur moet een stopje komen.[voor het aftappen]

bovenaan de cilinderkop moet je een ontluchtingspunt hebben[evt in de vorm van een ventiel zoals ik opperde]

dus geen ventiel onder aan je radiateur en dan de boel oppompen
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #18  
Old 15-12-2012, 17:25
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Dankje wel voor het uit kauwen Gerben ben er zeker weer wat wijzer van geworden
Ga nu eerst het pijpje uit de kop halen om een passende ventiel voor in de kop te zoeken.
Mijn dank heren
Reply With Quote
  #19  
Old 17-12-2012, 11:02
Albert87 Albert87 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 222
Default

kop koeling (y) net ff me us mk3 bentley handleiding door zitten bladeren!
Bentley Mk3 US handleiding

*tis de lijn naar de koeling tank naar de kop toe*
preciese werking geen idee*



op foto zie je de tank. maar tis zeker niet (specifiek)voor ontluchting bedoeld
moet de kopkoelen! en af gevoerd worden naar de expansie tank!
(of vice versa)

Last edited by Albert87 : 17-12-2012 at 12:17.
Reply With Quote
  #20  
Old 17-12-2012, 13:08
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

is specifiek voor ontluchting.het zorgt dat er geen lucht bovenin de koelkanalen achterblijft,wat de circulatie kan beinvloeden.het ligt er maar net aan wat het hoogste punt in het koelsysteeem is of je hem uberhaupt wel nodig bent.(veel modellen hebben er standaard een kogel inzitten met ontluchting op de bovenste rad.slang)
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum