|
|||
|
|||
golf blauw kleur
hallo,
ik kan een kever met liggende koplampen opknappen voor me zelf maar ik weet niet of ik de kleur als de kever klaar is mooi vind dus bij deze vraag ik foto`s van een kever in de kleur golf blauw ben er nog niet echt uit wat mijn smaak ik ... met voorbaat dank
|
|||
|
|||
bedankt voor het geduld
ik heb foto`s kunnen bemachtigen hoe de kever was voordat de kever uit elkaar werd gehaald
|
||||
|
||||
Ik vind het een mooie kleur!
|
|
||||
|
||||
Ik kan het ook wel waarderen, lekker retro kleurtje!
|
|
|||
|
|||
het is de bedoeling om de kever geheel op te knappen omdat de kever al uit elkaar ligt
de wielen blijven er onder en dan verlaagd wielkasten gevuld voor en achter en de orignele kleur er op wie heeft er een voorbeeld foto op het te bevestigen en ik blijf het ook een super kleur vinden ....
|
|||
|
|||
of zal capri blauw mooier zijn?
|
||||
|
||||
Je mag niet alle kleuren voorleggen, dat proces heb ik net met een maatje doorlopen die z'n mk2 nu eindelijk bij de spuiter heeft staan
Capri is ook erg cool & zit er wel dicht tegenaan volgens mij, de foto's die ik vind met capri vind ik persoonlijk mooier. Daarentegen is de originele kleur vaak uit principe de beste keuze. heb je hier al eens gekeken? alle kleuren Last edited by EnVeeZee : 18-08-2012 at 13:02. |
|
|||
|
|||
hij blijft toch golf blauw
ik ben gisteren naar het eiland van Maurik geweest en heb daar paar van die kevers in die kleur gezien en meteen verkocht.... het is de bedoeling om rond de winter te beginnen eerst de andere afmaken samen met me vader( die kever is al bijna klaar) en dan start ik een topic ik kan niet wachten en onder tussen al wat onderdelen scoren
|
|||
|
|||
naar een lange tijd van weg geweest, ben ik weer terug
ik heb een kever van 1972 gekocht geel om mee te rijden tot dan mijn blauwe kever klaar is, staan nog andere projecten in de schuur die eerst af moet dit is hem zo kocht ik hem en zo staat ie al in de garage om hem op te frissen hij is vooral vies en hier en daar vlieg roest met sommige gaatjes maar alle kokers en alle bekende plekken is hij hard wat vinden jullie er van
|
||||
|
||||
Ik vind het een gave kever. Ik zou die wielkasten er af laten, lekker hotrod look
|
|||
|
|||
en vandaag weer een post, zoals al gezegd we zijn al verder
zo erg was het ...nieuwe bodum nodig en voorkant mijn vader alle gaatjes dicht lassen en er een nieuw stuk er in ja ja ik ben ook bezig nieuw voor paneel er op, en het kofferklep rubber hoeder er af gehaald waardoor het rubber aan de klep komt en direct stak gemaakt de wiel kasten afgeborsteld en daarna in een zink primer .... de vooras afgeborsteld en in de zuur gezet dit geld ook voor de rest van de ophanging en de rest van de bandenbak voor het lassen
|
|||
|
|||
ik heb mijn velgen ook al vast gepolijst , en het zwarte weer netjes zwart gemaakt
en dit kun je gewoon kopen bij de bouw markt wat vinden jullie er van alleen gepolijst 1e gepolijst + geschilderd 2e gepolijst 3e niks aan gedaaan ik heb de wiel kasten en de spatborden alvast geel geschilderd en we hebben de ingelaste stukken ook alvast klaar gemaakt en kan het in de grond verf zo een beetje ingeplakt wat vinden jullie er van, of eventuele tips de wiel kasten staan in de zink primer, daarna gekleurde primer, daarna aflak laag dus dit is beter als de rest het spuiten is zeer goed gelukt mooi strak, alleen zit er toch te veel kleur verschil door de jaren heen de motor klep heb ik gepoetst met commedant alleen andere delen valt toch tegen dus dan knappen we hem beter op, alleen niet body off gelukkig wat we hebben gedaan was goed zoals je kan zien heb ik de vooras ook geschilderd met speciale verf en de ophanging en de kop staat ook in de zwarte behandel verf we hebben de motor er ook maar uitgehaald omdat de plannen wijzigen dus dan de motor er uit en die opknappen, niet reviseren, motor ruimte ook maar geel spuiten ... en daarin strak maken... ik heb het oude kenteken opgevraagd en dat bestaat nog dus heb ik mijn papieren op gestuurd en heb mijn nieuwe papieren binnen gekregen met het kenteken 74-88-ur en een week later mijn kenteken platen weer een update, deze update is zoals de kever nu in de schuur staat, dus up to date de binnen kant is geschuurd en hebben we gisteren in de grond verf gespoten en we vonden nog weer een plekje... onder het dashboard heeft ie ooit in de fik gestaan en was daardoor helemaal zwart en staat nu in de grond verf de onderkant is gisteren het laatste stuk schoon gekrabt, de vorken en bij de ophanging daarna hebben we de gehele bodem in de steenslag beschermer gespoten die hoeft alleen nog maar zwart geschilderd te worden de koest is helemaal strak gemaakt en kan ook in de grond verf planning maandag avond koest in de grond verf spuiten dinsdag avond spatborden schuren/ demonteren / opbergen daarna kever uit de garage en dan deuren en kleppen in de grond verf spuiten alles nog een keer schuren en dan op naar de spuiter.... de kever staat in de grond verf bij deze live foto`s het is een mooi kleurtje geworden, en dat zo los uit de hand gemengd toen de verf droog was, zagen we nog een paar plekjes en die hebben we weer strak gemaakt en die zijn net opnieuw weer in de grond verf ... morgen de kever van binnen scheuren, ben vrij want wordt 19 jaar en dan zaterdag misschien de binnenkant in kleur spuiten
|
|||
|
|||
weer een post
we zijn al weer een mooi eind opgeschoten met de kever, we hebben de spatborden geschuurd, die liggen nu klaar op in kleur gespoten te worden we hebben de kever grotendeels al geschuurd en we hebben de binnen kant van kever in de kleur gespoten tevens ook de motor ruimte en achterkant van het paneeltje zie foto`s, de goede kleur is op foto 3 en 4 het beste te zien al is dat nog niet echt de goede kleur, moeilijk te zien...... maar deze komt het meeste in de beurt weer een update de kever is helemaal geschuurd met 500 woensdag avond naar de stalling gebracht, donderdag direct na het werk de kever naar de spuiter gebracht eerst helemaal ingepakt met plastic vanwege de regen, vandaag even langs de spuiter gereden, stond de kever in de cabine, de spuiter was bezig met de laatste laag morgen kan ik de kever ophalen en de kever opgehaald het is zeer goed gelukt wat vinden jullie er van hallo, we zijn nu met de motor bezig maar nu is het onze vraag wat voor een lucht filter moet er op een 1300 dubbel Poorts graag wel een olie bad filter maar welke grote? en hij moet een slang aansluiting hebben voor bij de uitlaats zo zag de motor er uit toen we begonnen het motortje is ook weer klaar eerst alles er af gehaald toen de nieuwe kleppen deksel gemonteerd de andere waren lek, doorgeroest het blok ontvet en met een staalborsteltje het blok op gepoetst dit heb ik ook met de inlaatspruitstukken gedaan toen het koelhuis en andere dingen laten poeder coaten de poelies heb ik zelf gespoten en sommige dingen in de hamerslag gezet overal zitten nieuwe pakkingen tussen of rubbers de dynamo heb ik laten reviseren en kreeg ik netjes weer terug de cabarateur is alleen nog ontvet heb een andere origineel lucht filter er op gezet ik vermoed dat dit de goede is hallo, iedereen we zijn al een mooi eind opgeschoten, de rubbers is de motor ruimte gemaakt en alles verder dat de motor er in kon de vooras geschilderd en achter as geschilderd de schokdempers een kleurtje gegeven de tank hadden we al een keer gespoten dus die kon er zo in, eerst wel nieuwe benzine slag eronder met een filter, en ook wat celband onder de tank geplakt ver hebben we wat anti dreun aan de binnenkant geplakt, omdat het in de motor ruimte verdwenen is maar zo netjes opgelost, de ramen zitten er ook weer in, alleen hebben we geen andere achter ruit, zijruiten hadden we wel de oude konden er namelijk niet meer in, want daar stond het oude kenteken in gevreesd ..... en we hebben het dashboard ook afgemaakt de teller rand zwart gemaakt, en dashboard klepje zit er ook al in, niet te zien .. verder hebben we de motor er ook in gehangen, en toch maar even snel de bak rubbers vervangen nu we er nog bij konden en hadden ze nog nieuw liggen al viel dit wat tegen, maar de motor hing er zo in, er zit nog niks aangesloten, dussss schiet mooi op zo, moet ook want wanroij moet hij er staan ook alweer onderdelen besteld bij hotrod..... kan niet wachten
|
|||
|
|||
vandaag weer een update eerst zijn we begonnen met de achter ruit er in, eindelijk een gevonden ik het kever magazijn van de luchtgekoelde vw club we hebben alvast de bedrading van de radio aan gelegd toen kregen we eindelijk de bestelling!!! alleen er worden nog onderdelen na geleverd we hebben de ruiten wissers geplaats de tank weer helemaal aan gesloten en ik heb zwarte sier strips op de kop getikt en nog even netjes gemaakt en ook geplaats toen zijn we begonnen met de voor spatborden... verlichting er op gemaakt en alle kroon steentjes verwijderd en maar gesoldeerd toen achter op precies hetzelfde spatborden en de verlichting tussen door hebben we de voor bumper er op gemaakt vandaag hebben we de kleppen en de deuren er in gemaakt, alleen zit er nog geen ramen in de deuren de kleppen doen alles verlichting kenteken .... en toen was er tijd over om het reservewiel netjes te maken ..... ik zeg we halen wanroy alleen moet de kever voor de tijd getaxeerd worden en even in gereden worden de witte knipperlicht glazen en de rode achterlicht glazen zitten er ook op de buiten kant van de kever is klaar de deur ruiten zitten er in en alle raamlikkers en zo, treeplanken zitten eraan, we hebben anti dreun op de bodem geplakt, olie temperatuur meter en toerenteller zit er in, nu alleen nog het interieur en kijken als hij loopt ..... hierbij de laatste verlag van mijn kever we hebben de vloer bedekking er in geplakt de deurpanelen zitten er weer aan speaker bij de voeten erin gemaakt olie ververst en direct de olie sensor erin gedaan!! de achterbank er in en de voorstoelen met hoofdsteun .... vandaag al de auto`s getaxeerd dus hij is klaar voor wanroij ....... ! YAEH moet je na gaan dat hij er eerst zo uit zag !!! als je de kever in het echt wilt zien hij is straks op vele meetings te zien IKW Wanroij !!! Ich bin bei dus dan maar opletten !!!!!
|
||||
|
||||
Die is goed aangepakt! Mooi man