|
|||
|
|||
Remlichten jetta mk2
hallo,
ik heb hier een hele tijd terug een topic gezien van iemand die een jetta aan het opknappen was.. volgens mij was het een type 1 al veel zoekwerk gedaan maar het topic lijkt verdwenen,, was wel een mooie auto nou had deze persoon de achterlichten van de jetta op een manier aangesloten dat wanneer er geremd werd de hele onderste rode rij ging branden in plaat van maar 1 lampje.. weet iemand hoe je dit aan moet sluiten zonder dat de functies van bijvoorbeeld het mistachterlicht verloren gaan? p.s het gaat bij mij dus om een jetta mk2 uit 1991 mvg justin
|
|||
|
|||
Achterop de plaat waar de lampen in zitten zitten stekkers[voor de aansluiting van een trekhaak]
Deze kan je doorlussen |
|
||||
|
||||
Nou nee, stomweg doorlussen is geen optie: dan gaan alle lichten _altijd_ allemaal tegelijk aan. Als je er diodes tussen zet kan het wel, maar dat geeft wel een spanningsverlies van bijna 1 Volt. Een relais (met 2 wisselcontacten) is wat dat betreft beter, maar kost wel wat meer.
|
|
|||
|
|||
mmm this nog niet zo simpel als effe doorlussen dus
|
|||
|
|||
Had het bij men golf wel gedaan
Rem en mistlicht |
|
||||
|
||||
Ik heb bij mijn jetta mk2 de achterlicht fittingen compleet vervangen door fittingen van een suzuki swift hier kunnen 21-5 watt lampen in.
even een kabel boompje maken en je hebt alles branden
|
|||
|
|||
en dat past zomaar 1 op 1? klinkt interessant!
|
||||
|
||||
Ik heb het bij mijn golf ook gedaan, 21/5 watt lampjes halen, draadjes aan solderen en die op de printplaat op de juiste baan solderen, heb bij mij de hele onderste balk branden als het licht aanstaat, 5watt gedeelte op de baan van het achterlicht solderen en 21watt gedeelte op de baan van het remlicht. alleen heb je dan geen mistlicht achter, of je zou zoals mij het rem en mistlicht gewoon moeten laten, dus 21watt gedeelte van de buitenste lamp op de baan van het remlicht solderen en 21watt gedeelte van de binnenste lamp op de baan van het mistlicht.
|