#1
|
||||
|
||||
motor problemen
hey allemaal
ik heb dus problemen men men vw jetta 1.9tdi ik was zaterdag aan het rijden en men wagen houde in en daar na gaf hij een zwarte rook wolk achter en trok trg goed daar na stopte ik aan de lichte en wou trg vertrekken maar de wagen trok totaal niet meer wit grijze rook achter mij en de wagen rookte heel hard heb maar gebeld voor mij naar huis te slepen thuis aan gekomen merkte ik dat ik geen druppel olie meer in men motor zat en koelvloeistof was ook al hard gezakt ben dan onder mijn wagen gaan zien en merkte aan de kant van de turbo zag de motor zwart van de olie in mijn egr klep zat ookveel olie wie oo wie kan mij helpen |
#2
|
|||
|
|||
Koppakking versleten? Of turbo zelf?
Ken er ook niet al teveel van |
#3
|
|||
|
|||
Zou beginnen met het controleren van de turbo, vermoedelijk is de as gebroken.
Haal de inlaatslang eraf zodat je bij het binnenste van de turbo kan komen, controleer dan of de as erg veel speling heeft. Koelvloeistofverlies kan een andere oorzaak hebben, zou hem visueel op lekkage controleren en eerst de turbo controleren/vervangen Vermoedelijk staat het koelvloeistofprobleem los van het olieverlies.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Heb dus de inlaatlaat klep der af gehaald en der zit geen speling op maar denk gebroken of zo. Kan de af van boven naar beneden en van lings naar rechts bewegen en zo. Dus turbo stuk. De vraag is kunne er metaaldeeltjes dan in mijn motor zitte? |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Kijken of er daadwerkelijk grote stukken zijn afgebroken. Als je geluk hebt zitten ze in de intercooler, deze zal je toch los moeten halen i.v.m de olie. Deze zal je erg goed moeten reinigen of vervangen
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe kan ik deze reinigen. Moet ik daar iets speciaal voor gaan halen. Ja dit weekend ga ik alles verder uitbouwen. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Je kunt iets vn ontvetter of zo halen, en dan intercooler doorspoelen of spuiten met stoomcleaner. Zolang alle olie en troep eruit is. Rede waarom deze soms vervangen worden, afhankelijk hoe kapot de turbo is
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#8
|
|||
|
|||
Ik zou je aanraden om bij brokken aan je turbo de intercooler ook te vernieuwen.
Vaak blijven er kleine deeltjes achter in het koelblok van je intercooler deze kun je er niet uit spoelen, als je motor weer draait en de nieuwe turbo bouwt druk op dan kan dit loskomen en de motor ingezogen worden met alle gevolgen van dien. Bij sommige merken krijg je niet eens garantie op een nieuwe turbo als je de intercooler niet meebesteld. (renault) Een nieuwe intercooler is best betaalbaar en je loopt geen risico dat het weer fout gaat. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
ha zo da wist ik niet ja dan word er nog een intercooler onder de boom gelegt merci allemaal dan weet ik wat doen dees weekend |
#10
|
||||
|
||||
ale na veel klungelen heb ik dus men turbo eraf
nu aan intercooler bezig maar heb dus door dat daar ok veel werk in zit. |