#1
|
||||
|
||||
Golf mk1 beetje aanpakken
Zoals sommige misschien al gelezen hebben in het voorstel topic heb ik vorige week mijn eerste Golf mk1 gekocht(tevens ook mijn eerste volkswagen ooit).
Nu gingen we er natuurlijk vanuit dat er nog verschillende dingen gedaan moesten worden aan de auto en met name de roestplekjes. Hiermee willen we gaan beginnen. Zodoende hebben we eens rond gekeken naar de mogelijkheden om de roest te behandelen met spul zoals, fertan, noverox etc. Hier zijn echter de meningen over verschillend. Zijn er hier mensen ervaring met dit spul? Aangezien dit mijn eerste auto is waar ik zoveel mogelijk zelf aan wil gaan doen is mijn vraag ook, wat is de beste manier om de roest aan te pakken? Waar het nog te redden is natuurlijk. Opschuren, fertan/noverox erover, laten drogen, nogmaals erover, laten drogen, opschuren, primer, lak? En met welke korrel opschuren? Alvast bedankt voor de reacties. Hieronder een paar foto's van de plekjes die aangepakt moeten worden Dorpel Links achter Rechts voor Nog wel meer plekjes te vinden maar nu even geen foto's van. Zo staat de golf er nu bij. Rode velgen met 'whitewalls' eraf en golf 3 staal erop. Dit zal nog gaan veranderen naar verbreedstaal maar eerst andere dingen aanpakken. Last edited by powah : 29-05-2012 at 09:10. |
#2
|
||||
|
||||
De dorpel en het schermrandje achter beneden moet zowiezo gelast worden.
Alsvolgt: - Roestgat ruim uitslijpen - niewe plaat erin maken - aflassen - gladslijpen - zinkspray - bitume steenslagspray - kleur Andere plekken; - kaal slijpen/schuren - zinkspray - epoxy grondverf - kleur Dit gaat vaak en lang goed. Roestomvormers heb ik zelf weinig ervaring mee. Als je een roestig deel weghaalt, is het ook echt weg. En vaak zie je dat als je het niet goed of ruim weghaalt, dat het altijd zo weer terug is. |
#3
|
||||
|
||||
Thanks voor je reactie.
Het lassen gingen ik laten doen. Dorpel en achter is idd niet meer te redden met een beetje schuren. Dat zou in principe voldoende moeten zijn? Ik hoorde maar steeds meer over die roestomvormers maar nog geen ervaring meer vandaar de vraag. Naja dan laten we die roestomvormers anders wel achterwegen en gewoon aan de slag gaan. Wel weer ff wachten tot het weer beter word. |
#4
|
||||
|
||||
Vandaag de kever wieldoppen(25cm niet de kleintjes) binnen gekregen
Deze willen we gaan monteren op 14 inch golf 3 staal of op 13 inch staal. Nog even kijken wat mooier staat. Beste manier om ze te monteren lijkt mij met de orginele klemmen erop lassen. Als iemand hier een beter idee over heeft hoor ik het graag. CL frontlip ook in bestelling. |
#5
|
||||
|
||||
Ondanks we de VW kever doppen op verbreedstaal gingen zetten toch een setje velgen gehaald.
Volgens de verkoper ongebruikt setje orgineel uit 1987. Sticker zit er nog op dat ze oorspronkelijk voor een Opel Ascona bedoeld zijn, met datum. Je ziet ook geen sporen dat er uberhaupt ooit een band opgelegen heeft of een bout ingezeten heeft. In ieder geval zjin ze kaarsrecht. Nog wel even poetsen en misschien stukjes polijsten/bijwerken en dan zien ze er weer top uit. |
#6
|
||||
|
||||
Zo zien de slechte stukjes eruit.
Dit ziet eruit als ingevreten zooi wat je niet zonder schuren weg krijgt. Opschuren met een hoge korrel, blanke lak en dan polijsten de beste oplossing? |
#7
|
||||
|
||||
Domme vraag misschien, maar hoe zit het logo Golf vast achter op een golf mk1 uit 82? Ik lees dingen over pinnetjes bij een mk2 en geplakt bij mk3. Lijkt me dat deze geplakt zit maar om even zeker te weten toch even hier vragen!
|
#8
|
||||
|
||||
mk1+ mk2 is met pinnetjes. mk3 is geplakt. daarom is die van mij vrij van logo`s
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Thanks,
Is chantal thuis? |
#10
|
||||
|
||||
uhm thuis in hulsberg wel denk ik, niet thuis in heerlen. wat moet je nou weer bij me dumpen dan?
__________________
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
ik heb korrel 1500... ik denk ik drop 2 velgen af en dan heb je wat te doen:P
|
#12
|
|||
|
|||
als je die oxidatie er met korrel 1500 uit wil gaan schuren dan ben je wel een paar weken bezig denk ik. je kan het beste eerst met afbijt de blanke lak eraf halen en dan met 180 of 280 o.i.d. beginnen met schuren tot ALLE oxidatie eruit is en dan daarna iedere keer een fijnere korrel nemen (wel de gehele velg doen) tot je bij korrel 2000 of 2500 bent en dan polijsten.
is niet zomaar even snel gebeurd maar wel het beste resultaat. succes! |
#13
|
||||
|
||||
Ja, er is al geschuurd met een minder fijne korrel. Ze zijn er al vrijwel uit. Nu telkens wat minder grof gaan idd. We hebben de tijd maar ik heb nu misschien een leuk adres gevonden voor velgen reparatie. Eens bellen wat het kost dan hoeven we misschien zelf niet te prutsen.
|
#14
|
||||
|
||||
ff voor de duidelijkheid, mijn adres is niet dat adres. t is maar dat je t weet.
__________________
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Als je je roest zo aanpakt zoals ik zei is gewoon goed. En heb je geen roestvorming nodig. Hoe meer roest blijft zitten, hoe eerder het terugkomt.
verder goed bezig |
#16
|
||||
|
||||
We hebben vanaf zaterdag 3 weken vrij. Geen vakantie geboekt dus tijd zat om aan de auto te werken. Zal hier af en toe een update plaatsen van het resultaat.
De velgen waren helaas naafmaat 56.6 dus daar moet ik 57.1 van laten maken. 20euro per velg daarvoor een beetje redelijke prijs? Had iemand gevonden en die vroeg zich 20 a 25 per velg. |
#17
|
||||
|
||||
kever doppen op verbreed staal lijkt me wel mooi! heb je daar een voorbeeldfoto van?
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
is volgens mij wel redelijk ik heb dat ook wel eens laten doen en dat was toen wel iets voordeliger, 15euro per velg. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, nog niet. Ik ga ze waarschijnlijk eerst monteren op me standaard 13inch velgen. Je hebt die platte VW kever doppen en die echte bollen. Ik heb die platte. De 25cm, ook heb je de 17cm. Maja zo gauw ik ze erop heb zitten zal ik een foto neerzetten. |
#20
|
||||
|
||||
Dit is met die bollen keverwiel doppen. Deze vind ik eigenlijk iets mooier. |