Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-11-2012, 17:24
Christiaan94 Christiaan94 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 50
Default Stationair toerental 1.3 NZ

Na al lang te hebben rondgekeken op het forum toch maar een account aangemaakt. Ik rij nu 6 maanden rond in een 91'er Golf 2 met de 1.3 injectiemotor en het blijft me opvallen dat de auto stationair toch echt te veel toeren geeft (1600 bij koude motor en 1400 bij warme). Hoe verander ik dit? Bj een carburateur model is het wel simpel, maar ik heb geen idee hoe het moet bij een injectie model...

Chris
Reply With Quote
  #2  
Old 10-11-2012, 18:08
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

erzit rechts opzij van je gasklep een regelschroef daarvoor
rechtsonder naast de rubber slang aansluiting op de gasklep

http://images8.images-speurders.nl/...119119138_6.jpg

Last edited by passatje2 : 10-11-2012 at 18:13.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-11-2012, 18:18
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Zie de foto's op de VW NZ pagina: Gasklephuis etc.

Gr,
Johan
Reply With Quote
  #4  
Old 13-11-2012, 01:11
Christiaan94 Christiaan94 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 50
Default

Pff als ik zo lees op de NZ pagina is dit alles wel erg moeilijk. Ik kan ik gewoon niet aan de stationaire stelschroef draaien tot ik het gewenste toerental heb bereikt? En kan ik dit het beste met een koud lopende motor doen? Verder weet ik geeneens of ik links- of rechtsom moet draaien..
Reply With Quote
  #5  
Old 13-11-2012, 19:05
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Het ging met die link alleen maar om de stelschroef te vinden. Let niet op de tekst.

Hieraan kun je zonder problemen draaien (alleen oppassen dat je tussendoor geen andere dingen aanpast). Je kan het ook met kwartslagjes draaien uitproberen. De schroef is trouwens een soort ventiel, er zit een rubber ringetje om. Op een bepaald moment kun je hem niet verder uitdraaien (draait door), dan kun je hem er met een tangetje uit trekken. Soms zit er zwarte troep onder, dan kun je draaien wat je wilt, maar helpt er uit trekken en eerst goed schoonmaken het meest.

Als je een toerenteller hebt, is het helemaal simpel. Stationair met koude motor moet hij ergens tussen 1100 en 1200 zitten, stationair met warme motor tussen 800 en 900 toeren. Dus de schroef draaien tot je in die buurt zit. En dan tijdens het rijden uitproberen of hij op lage toeren niet gaat haperen en stationair niet te hoog staat.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-11-2012, 21:12
Christiaan94 Christiaan94 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 50
Default

Bdantj JohanV! Helaas mocht het niet baten...op het moment loopt de auto nog steeds niet. Warm draait hij niet minder toeren dan koud, en bij een koude motor valt het toerental veels te ver terug als de koppeling wordt ingetrapt...
Reply With Quote
  #7  
Old 18-11-2012, 22:05
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Inlaatspruitstuk pakking niet lek? Dat zuigt ie valse lucht kan ook de oorzaak zijn.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 18-11-2012, 22:27
Christiaan94 Christiaan94 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 50
Default

Hmm het ekke is dat het euvel zich alleen voordoet bij een koude motor...dan vallen deze toch af?
Reply With Quote
  #9  
Old 19-11-2012, 18:53
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

ik heb hier ook een tijdje last van gehad dat het toerental heel hoog ging zelfs rond de 2000 toeren af en toe. maar dan was het maar voor even en niet de heletijd. ik heb toen mijn gasklephuis goed schoongemaakt (zat heel veel zwarte aangekoekte rommel in) en sinds dien heb ik nergens meer last van perfect toerental zoals hierboven word omschreven 1100 met koude moter en rond de 900 met warme moter.
Reply With Quote
  #10  
Old 19-11-2012, 20:57
Christiaan94 Christiaan94 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 50
Default

Quote:
Originally Posted by Nels
ik heb hier ook een tijdje last van gehad dat het toerental heel hoog ging zelfs rond de 2000 toeren af en toe. maar dan was het maar voor even en niet de heletijd. ik heb toen mijn gasklephuis goed schoongemaakt (zat heel veel zwarte aangekoekte rommel in) en sinds dien heb ik nergens meer last van perfect toerental zoals hierboven word omschreven 1100 met koude moter en rond de 900 met warme moter.


Hmm dit lijkt het te zijn. Hoe kan ik het het beste schoonmaken?
Reply With Quote
  #11  
Old 20-11-2012, 18:56
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

Ik heb zelf een 1.8 gti dus het zal bij mij iets anders zitten als ik de fotos bekijk. maar ze hebben mij toen gezegd dat ik het gasklephuis er het beste even af kon halen zat met imbus bouten vast. Maar dat is niet hoe ik het uiteindelijk heb schoongemaakt. Ik heb die buis die eraan zit eraf gehaald en met een doek met remreiniger de boel schoon gemaakt binnen in en derna alles droog gemaakt met keukenrol zodat er geen remreiniger in bleef zitten. het is wel een gepruts en je moet niet al te dikke vingers hebben anders kun je hem er beter wel af halen. Als je hem er wel afhaalt zou ik wel kijken of de pakking die er tussen zit nog goed afsluit anders even een nieuwe ertussen. kun je controleren door remreiniger op de naad te spuiten en te kijken of je toerental omhoog gaat. Ben benieuwd of het voor jou ook gaat werken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum