#1
|
||||
|
||||
Mijn golf 1 project
Hallo,
Hier wat fotokes van mijn golfje 1 (als het goed is dan, als het lukt volgen er meer) Het is een Gti uit 83 zo op de foto ziet ie er leuk uit maar hij heeft best wat rotte plekken Hij ligt al een paar jaar uit elkaar voor de restauratie, mar vanwege het kopen van een huis heeft het wat stil gelegen, maar ben nu weer lekker bezig
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist FAD crew Last edited by Juupje : 18-02-2014 at 05:55. |
#2
|
||||
|
||||
Is een bekende auto.
Rechts achter is er flinke schade geweest. auto is in beslag genomen geweest door veroorzaken van een ongeluk. Bleek een weggehaalde motor toen in te liggen. cliffort alarm, velgen, interieur, en schroefset heeft iemand van dit forum destijds gedaan. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk zo kom je nog eens wat te weten! zo blijkt weer dat niet elke auto van een oud vrouwtje is geweest Wat betreft de schade klopt, alleen in mijn ogen valt het wel mee, het achter scherm is een keer vervangen van halverwege de c stijl tot net in de dorpel, en de wielkast net een beetje ingedrukt, geen chassis schade. Het was wel super slecht gerepareerd. Toen de auto in mijn bezit kwam stonden de blazen er op omdat het niet goed doorgelast was en de plameur was geen werken. De auto zag er toen de tijd op het eerste gezicht leuk uit maar op alle bekende plekken rot! Wat betreft de motor, ja weet ik niet er lag een sirocco 16V in maar er kom nu een kr van van kronenburg in. Ik heb de auto gekocht bij een garagebedrijf met een rekening Weet je toevallig nog van wie hij geweest is? Als je nog meer weet van deze auto, zou ik het graag weten je kan me mailen op j.hendrik@hotmail.com Greetz Hans
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist FAD crew |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb hier nog een paar foto's geupload van de rechter dorpel, was ook kuis verrot maar nu vervangen en weer netjes
Hier een foto van de dorpel hoe hij eerst was. Het stuk uit de bodemplaat gehakt mooi zicht van uit de onderkant naar binnen Hier ist weer netjes en stevig, drie stukken nieuw plaat, buitendorpel, binnendorpel en bodemplaat alles weer aan elkaar gepuntlast
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist FAD crew |
#5
|
||||
|
||||
Hier een paar foto's van de bekende plekken bij de banden bak, ook weer redelijk krokant
Een nieuw stuk er in gezet en alles weer gerepareerd
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist FAD crew |
#6
|
||||
|
||||
Laswerk etc ziet er goed uit
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks Hier nog een fotooke van de linker dorpel ook weer lekker krokant Hier weer een nieuw stuk buitendorpel binnendorpel en een nieuw stuk bodemplaat weer mooi aan elkaar gepuntlast. Hier was ik ook al aan de onderkant en de wilekasten begonnen met het verwijderen van de tig lagen bitack en bodyshutz Kl#t$ werk maar wel de moeite waard als het weer mooi schoon is
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist FAD crew |
#8
|
||||
|
||||
Hier de ronaltjes lekker gepolijst, mijn snot is er nog zwart van Gelijk wat mooie aluminium naafkapjes gedraaid, blinkt lekker mee
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist FAD crew |
#9
|
||||
|
||||
Ziet er zeer goed uit allemaal!!!
Keep on posting pics .. |
#10
|
||||
|
||||
die velgen zien er echt goed uit
__________________
VWCulture.nl
|
#11
|
||||
|
||||
Zoals je hierboven ook al heb kunnen lezen is er een keer een ander achterscherm ingegaan, helaas niet zo goed afgelast en behandeld, de wielrand (of zoals min vriendin het noemt "het wieldak" )en de dorpel waren finaal weg. Hier best wel wat tijd aan bezig geweest achteraf mischien beter een nieuw scherm kunnen zetten, maar het is zo ook gelukt
Fotoke van de wielrand zonder de kunstof rand Hier er maar de slijptol in gezet, kwamen we ook weer wat moois tegen heel het binnenscherm aangevreten Omdat ik niet verder in het buiten scherm wou kappen en slijpen rand gestraald ook van uit binnen, na dat hij schoon was her en der gerepareerd en in de epoxie gezet Hier een nieuw stuk op maat gemaakt en ingehecht Hier alles af en door gelast en gelijk de randen omgeklopt de wielen moeten natuurlijk niet aanlopen als ie met zijn buik op de grond hangt
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist FAD crew |
#12
|
||||
|
||||
Deze auto is vroeger opgeknapt in tilburg.
De jongen heeft het scherm er zelf ingelast. Dit is wel 9 of 10 jaar geleden. De auto is verkocht aan een meisje uit loon op zand. Daar heb ik toen de achter as voor vervangen, omdat die nog steeds krom was. Later is deze auto naar iemand van dit forum gegaan. Die heeft hem verder gebouwd zoals hij nu was. Motor is er bij leon kuipers ingebouwd. Auto is ingeruild in beek en donk. Later verkocht, waarna een dodelijk ongeval veroorzaakt werd, met deze auto.(rechts voor schade) inbeslag genomen, wegens niet voldoen van type goedkeuring (16v) daarna volgens mij 2 jaar stilgestaan,wegens geen rijbewijs. Toen ben ik hem uit uit het oog verloren. gr ruud |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Dat dodelijk onfgeval is natuurlijk minder en zwaar klote,.... schade aan de voorkant van de auto moet wel fyziek mee gevallen zijn bij het kaal maken van het voorfront kwam ik wel wat lichte plameur plekjes tegen maar het originele front zit er nog in, evenals de chassis balken hebben nog nooit wat geleden..... Ik heb bij de auto wel een heele stapel met rekeningen gehad ook van de velgen schroefset enz. er staat ook een naam bij maar dat weet ik zo echt niet meer uit mijn hoofd weet je nog wie dat geweest is op dit forum? In iedergeval heb je hem nu weer in het oog ik doe in iedergeval mijn best om hem zo goed mogelijk te restaureren! Groetjes Hans
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist FAD crew |
#14
|
||||
|
||||
Hallo allemaal,
Heb wat werk gaat aan het schuifdak, alle 2 de afwatering kanalen echt kuis doorgerot. De stukjes roest werden bij elkaar gehouden door de (denk originele) strijkkit. Dit voorzichtig weg gepunnikt en vervolgens een mooi gapend gat Heb een nieuw hoekje geklopt en dit er in gelast Voor de gene wie zich afvragen, waarom smeert die kerel overal van die bruine menie troep op Dit is omdat ik vanwege mijn helaas heel druk schema maar weinig tijd heb en ik niet wil dat mijn werk weer onder de vlieg roest komt. Heb ik een 1 pot epoxie primer welke ik licht met een kwastje op kan brengen. Als ik dadelijk klaar ben met lassen e.d alles schuren en alles in de 2K epoxie Heb ook nog wat foto's gepost van mijn nieuwe interieur, er zaten 2 recaro stoelen in van een golf 2 denk ik? De hendels voor het verschuiven van de stoel werkte helaas niet om dat de hendels nog niet aangepast waren aan golf 1, deze omgedraaid en nu gaan ze weer netjes naar voor en achter. Ook werkte helaas de elektrische hoogte verstelling niet omdat dit mechaniek geheel vast zat, dit mooi schoongemaakt en is weer mooi gangbaar Om de achter bank was de hoes van de golf 2 los over de originele bank getrokken. Op zich zag dit er best netjes uit maar ik wou toch wat anders. Na wat overleggen met een stoffeerder en wat beunen later zag et er zo uit. Zoals jullie hierboven al konden zien, voor: En dit is het geworden: Er hoort ook nog een hoedenplank bij, maar eerst dit in de auto zetten en dan 1 op maat maken ivm audio..in de stoelen zitten her en der nog wat kleine plooitjes maar deze zouden in de loop van tijd als er in gezeten word wegtrekken zei de stofeerder Ik zit alleen nog wat in dubio met de hemel en de A,B en c stijl moet ik deze ook bruin maken of gewoon zwart? beetje contrast houden misschien. Als ik alles de zelfde kleur doe word het misschien een te grote pindakaas bruinig punica oase wat vinden jullie? Groetjes hans
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist FAD crew |
#15
|
||||
|
||||
damns dat word strak zeg...maar zou voor het contrast idd zwart laten... verder wel erg benieuwd naar het eindresultaat
|
#16
|
||||
|
||||
Ziet er super uit dat interieur, ja ik zou ook een beetje zwart houden voor de contrast idd
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers. Golf 2 1984 1.6 automatic. Golf 2 1987 2.8 vr6. Passat 1978 1.6 automatic. Passat 1998 1.8T variant. www.vwclubparkstad.nl |
#17
|
||||
|
||||
Het laswerk ziet er goed uit, de Ronals ook.
En dat interieur is echt gaaf, ga zo door
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#18
|
|||
|
|||
Wow, doe mij ook zon beuninterieur !
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#19
|
||||
|
||||
Ziet er heel netjes uit allemaal!!
Goede basis ook,gaat mooi worden!!
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#20
|
||||
|
||||
Allereerst bedankt allemaal voor de leuke reacties
Bij het kaal maken van de onderkant kwam ik ook weer wat mooie plekjes tegen Rond de achterste bevestiging van de draag arm, de draadeinde welke aan het eind zitten van de vloer balk, zit een origineel een plaatje dubbel op de bodemplaat, Dacht zal er eens onder kijken......... Een mooi gapend gat dus origineel zit er dit plaatje overheen (de rechter) Het linkerplaatje is nagemaakt. Het mooie gat uitgestraald en gerepareerd, Epoxie erop en het nieuwe plaatje vast lassen en weer klaar Ik heb de andere kant ook nog ff gecheckt maar dit was nog als nieuw
__________________
............When I grow up, I wanna be a mad scientist FAD crew |