|
||||
|
||||
Hoe wastegate demonteren?
Hallo ben bezig mijn 1V TD op te frissen. Nu heb ik de hele k14 turbo uit elkaar, krijg alleen de wastegate er niet af. Heb de 3 imbus boutjes er wel uit. Maar de klep blijft als het ware hangen achter een soort dop. Wie kan mij vertellen hoe ik de wastegate er uit kan halen?
Verder als op de foto wil hij er niet uit. Groeten Niels |
|
||||
|
||||
Misschien van binnenuit de wastegate? Deze kun je toch splitsen door middel van die soort klem in het midden?
|
||||
|
||||
Welke die soort klem in het midden? Hoe bedoel je dat?
Groeten Niels |
|
||||
|
||||
Waar je duim op zit op de foto, dat is toch zo'n soort slangenklem-achtig-ding?
Tenminste, ik heb weleens wastegates in m'n handen gehad die zo te splitsen waren.
|
||||
|
||||
zit waarschijnlijk veel roet tussen , ik heb de mijne eruit gekregen door er spanning erop te zetten en dan met een kunstof hamer kloppen dan zit de schelp vast in het huis maar die moet er zo uit willen en dan krijg je dit
[/ |
|
||||
|
||||
Quote:
Oke hartelijk dank! ben een beetje te voorzichtig er mee dan denk ik. Heb hem nu zo goed mogelijk schoon gemaakt en in de wd40 gezet. Morgen nog maar is een poging doen. |
|
||||
|
||||
als je de wastegate eruit hebt dan het asje wat in de drukpot gaat goed gangbaar maken dat kan door even je bostspieren te oefenen ,gewoon indrukken en weer los laten met wat wd40
let wel op niet wrikken maar wel recht eruit proberen te krijgen |
|
||||
|
||||
Quote:
Gelukt |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ik heb hem er pas ook even afgehaald om schoon te maken...gewoon met 2 grote schroevendraaiers voorzichtig eruit gewipt
|