#1
|
|||
|
|||
distributie en ontsteking verkeerd??
Hulp...
bij mijn golfje 1.6 automaat motorcode rf hebben we de distributie vervangen en nieuwe rotor en verdelerkap en de koppakking vervangen. natuurlijk wil hij niet meer starten..... met het boek erbij op de merktekens gezet denken we maar helaaaas start niet.... hoe kan ik hem het beste afstelken dus welke tekens voor de distributie enzo... ik wil er nu echt eens mee rijden |
#2
|
||||
|
||||
weet je zeker dat je de boegiekabels in de juiste volgorde hebt gemonteerd? Dit is een veelgemaakte fout en dan start het blok slecht of helemaal niet.
Distributieriem even 2x 360 graden aan de krukas verdraaien (zonder gemonteerde boegies) om te kijken of die juist staat. Bij weerstand of niet verder kunnen draaien stoppen, dan ligt ie dus niet juist.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
||||
|
||||
Welke merktekens heb je aangehouden?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
|||
|
|||
Krukas poelie op pijl van het distributiedeksel
Nokkenas binnenste center bovenkant kop Ontsteking 1e cilinder,rotor naar kerf op de rand van de ontsteking Kabels 1342 rechtsom |
#5
|
|||
|
|||
Op het bovenste wiel zit aan de motorkant een kerf en aan de andere kant een stip.
we hebben de stip aangehouden.... |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
dat moet de kerf zijn |
#7
|
|||
|
|||
Owww waar is dat stipje voor dan?? blont hee
|
#8
|
||||
|
||||
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#9
|
|||
|
|||
Nokkenas is de kerf
Sitpje is voor de hulpas Zijn nl de zelfde riemwielen Last edited by golf mkII 16v : 01-11-2012 at 20:10. |
#10
|
|||
|
|||
Thnx zaterdag ff proberen....
|
#11
|
|||
|
|||
we leggen hem er goed op spannen hem draaien hem en staat dan weer verkeerd jeeetje
|
#12
|
||||
|
||||
Riem van dezelfde lengte met gelijk aantal tanden?
__________________
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net |
#13
|
|||
|
|||
Spanner de juiste kant op gespant en op de juiste spanning ??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
wat is verkeerd? na 1 rondje aan de krukas staat de nokkenaswiel 180 graden verkeerd? of is de riem 1 tand verschoten?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#15
|
|||
|
|||
Hij staat ruim een tand verkeerd op de markering van de onderste markering dus boven staat de kerf goed en beneden niet :-(
morgen maar ff tandjes tellen en andere spanrol erop..... |
#16
|
||||
|
||||
de maat staat op de riem 17x .. en 121 tanden.
Mag aannemen dat er een nieuwe riem met nieuwe spanrol gebruikt is? (set) spanrol met de klok mee spannen, goed op spanning en dan 2x rond met de kruk. Zou goed moeten wezen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 04-11-2012 at 12:23. |
#17
|
||||
|
||||
Riem er 1 tand naast zetten op de nokkenas en met aanspannen trek je dit eruit.Dit had ik ook met mijn 8v gti.Dan staat ie zekerweten optijd.
|
#18
|
|||
|
|||
gewoon zorgen dat je hem aan de hulpas kant al strak hebt voor je hem spant, zo hoort dat tenminste
|