|
|||
|
|||
Vraagje ivm met et-waarde BBS Mahle 16 inch
Kan aan een heel mooi setje 16 inch 7j bbs mahle komen. Enkel is de et-waarde zeer laag et-23 en zou dan met adapters 15mm van 5x130 naar 4x100 op et-8 uit komen. Past dit dan nog met een 165-40-16 onder een golf 1 of 2?
Tevens heb ik een fototje van achterkant hart, is hier nog wat van af te draaien? |
|
||||
|
||||
correct me if i'm wrong, maar als je een et -23 hebt en je gaat adapters gebruiken van 15 mm gaat de nieuwe et waarde -38 worden.
en komt de velg wel erg ver naar buiten. voorbeeld neem de porsche c2 velgen. deze hebben normaal een et van 52. en met adapters van 25mm kom je dus op een et van 27. dit is ook de rede waarom porsche velgen en adapters meestal goed gaat ivm de hoge et waarde van de velg zelf. in jouw geval heb je al een et waarde van -23 en ben je al over het middenpunt heen van de velg. tenzij je het verkeert in het topic hebt gezet en het normaal et 23 is dan zou je idd op et 8 komen. en zou je ong 7 mm verder naar buiten komen vergeleken met deze foto en voor een golf 2 zou het beter passen maar op deze foto zitten G60 lijsten en ook hier geld velgen komen in jouw geval dan 7 mm verder naar buiten. persoonlijk zou ik kijken als je ze kan laten omboren. Groeten johan |
|
||||
|
||||
Ik denk dat tie inderdaad een normale ET23 bedoelt ,ik denk dat de het bij een BBS Mahle niet echt mooi is om om te boren.
|
|
|||
|
|||
Moet et23 zijn wil ook niet omboren hoor, gaat mij erom of dit met adapters gaat passen. En of de wielen iets afgedraaid kunnen worden, zodat er nog genoeg vlees overblijft?
|
|
||||
|
||||
staan 2 voorbeeld foto's en in bijde gevallen komt jouw velg dus nog 7 mm naar buiten.
en als je wilt afdraaien zou het ook maar een paar mm schelen. velgen zullen bij een mk1 dus uitsteken tenzij je spatbord verbreders hebt dan zou het mischien kunnen. |
|
||||
|
||||
Dat is toch wel zonde he! zat zelf ook naar de BBS Mahle te kijken maar dan de 15inch maar deze hebben ook nog steeds een ET13 maar dan wel gelijk de steek 100.
Maar zelfs dit lijkt me iets te veel. Net wat Johan zegt bij een hoge ET kan je met adapters rijden bij dit soort ET waardes gaan je spatbord randen eraan bij een goede verlaging |
|
|||
|
|||
Zo te zien zit daar genoeg vlees om af te draaien...
|
|
||||
|
||||
mm of 5 kan zeker wel zo te zien
|