|
||||
|
||||
Moeilijk aanslaan 1.8
Mense,
Sinds kort doet m'n golf wat moeilijk aanslaan en wanneer het lukt volgt er een blauw walmpje achter de wagen. Het betreft een vw golf 3 uit 96 met een 1.8 ADZ motor en heeft 212.000km gelopen. Wanneer die eenmaal gelopen heeft is starten na een paar uur geen moeite, maar wacht ik tot de volgende dag dan heeft die het zelfde geintje weer. Onderhoud (redelijk goed): maandelijks wordt alles gecontroleerd en het gene vervangen wat nodig. Hebben jullie enig idee? Zit zelf namelijk zeer krap in de tijd wat betreft het uitzoeken wat het kan zijn gezien ik bezig ben met een nieuwe hal aan het plaatsen waar z.s.m. m'n golf 2 project in komt te staan. Hoor graag van jullie mocht iemand ermee bekend zijn. |
|
||||
|
||||
blauwe temp. sensor al vervangen? die regelt de koudstart.
|
|
||||
|
||||
Vandaag effe laten uitlezen, moet morgen effe de sensor doormeten en dan kan ik dat wegstrepen als die waarden goed zijn.
Verder werd me geadviseerd om effe de bougies te vervangen gezien die er al een 80000km inzitten en hun beste tijd gehad hebben. De punten waren best weggebrand vandaar. Als dit gedaan is is het hopen dat die het doet. Andere mensen nog een idee??? |
|
||||
|
||||
Ondertussen opgelost,
Bougiekabels vervangen deze waren niet helemaal 100 meer bougies vervangen, van de 4 contactpunten waren er nog 2 of bij 1 maar 1 contactpunt over Wereld van verschil! |