#1
|
|||
|
|||
1.3mh met 3f nokkenas en weber dmtl
Vandaag de golf 4 van de vrouw omgeruild tegen een golf mk2 open-air. Waarschijnlijk wel een bekende hier op het forum, foto's en een project pagina zullen uiteraard volgen.
Nu ben ik het volgende van plan met het blok, om het vermogen wat op te krikken en hem beter te laten lopen ( want die pierburg is natuurlijk k*t) : - 3f nokkenas ( heb ik nog liggen ) - Weber dmtl carburateur ( zijn deze ubehaupt leverbaar voor de 1.3 blokken? ) - katvervanger, en eventueel een dikker uitlaat systeem Mijn vraag: gaat dit werken? En dan met name de weber ( qua afstelling ) i.c.m. de 3f nokkenas? of moet ik de afstelling compleet gaan aanpassen? Alvast bedankt!
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#2
|
||||
|
||||
Pierburg 2E3 is niet zo'n ramp als de 2E2 hoor;
- chokespleet koud afstellen op 3mm - koud toerental bij start op 2000 afstellen - elektrische bijverwarming van je bimetaal is leuk als ie werkt, je merkt er weinig van - Co niet te krap afstellen bij apk Dan werkt ie voor de rest vrij redelijk meestal
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
heeft een 3f nokkenas meer voordelen dan de originele die er in zit dan?
zelf namelijk ook in bezit van een 1.3mh en die moet ik nog aanpakken wanneer me koets eindelijk klaar is vandaar |
#4
|
||||
|
||||
3F = Polo GT met 55kW ipv 40kW
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
Alleen de 3F as zal je echt al merken in het oppakken (koppel) Meer lift dan standaard MH as.
Hoefde ik niet bijzonder anders voor af te stellen. Lepelen en gaan. Wellicht zou ik eerder voor motorfietscarbs kiezen. Maar ja dat heb ik dan ook al gedaan. Misschien kan een verstelbaar nokkenastandwiel ook nog handig zijn. Zeker als je nog besluit tot maximaal vlakken van de kop.
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
Verder gaat er niets gebeuren aan het blokje. Maar die weber met 3f as leek me een leuke combi.
Maar weet iemand of die er zijn voor 1.3 motoren? Of dat die van een 1.6 past? Wat me vooral aanspreekt aan die carb. Is de eenvoud t.o.v eeb pierburg.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#7
|
||||
|
||||
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
||||
|
||||
1.6 as erin en gaan.ik heb het bij al mijn 1.3's gedaan en dat voelde je meteen.de pierburgjes op de 1.,3's zijn zolas gezegd nog wel redelijk af te stellen,en blijven het dan ook nog wel goed doen.tenminste dat is mijn ervaring.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
||||
|
||||
http://www.webcon.co.uk/shop/shopexd.asp?id=818
nieuwe sets voor de 1.3. zijn vast ook nog wel ergens anders te koop, maar ze zijn er wel ik heb zelf wel slechte ervaringen met de pierburg 2e3. membranen wat uitdrogen, vacuüm potjes die het spontaan begeven, die klep aan de achterkant wat je brandstof afsluit die blijft hangen en ga zo maar door.. ben zelf al bij pierburg nummer 4.
__________________
I love it when a car comes together Last edited by darksupra : 28-10-2012 at 22:40. |
#10
|
|||
|
|||
Thanks. Daar kan ik wel wat
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#11
|
||||
|
||||
ik heb het zelf al een keer uitgezocht, enigste leverancier voor een normale prijs die ik destijds kon vinden was biesheuvel.
kit nummer van weber is 1887097500
__________________
I love it when a car comes together Last edited by darksupra : 28-10-2012 at 22:48. |
#12
|
|||
|
|||
Ik heb eventueel wel een gt blokje liggen, zitten geen of weinig aanbouw delen meer op, maar misschien wel een leukere basis als een mh. Denk alleen wel dat er een nieuwe koppakking tussen moet.
Weet niet of je webers mooier vind dan motorfiets carbs, maar dat rijd als een gek op een gt blokje. Blokje mag goedkoop weg, als je interesse hebt stuur even een pbtje!
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#13
|
|||
|
|||
Bedankt voor je aanbod. Maar dit blokje heeft pas 135.000km gelopen , dus is een prima basis.
Het enige voordeel wat die 3f heeft is dat die grotere kanalen in de kop heeft. Maar daar ga ik niet het hele blok voor omlepelen. Aangezien het een daily is komt er gewoon een weber vervaningscarburateur op, met een 3f nokkenas en een katvervanger/ grotere diameter uitlaat. Dat zal al wel aardig lopen op 820 kg denk ik. Het hoeft ook geen raket te worden, want dan had ik wel wat anders gekocht.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#14
|
||||
|
||||
eerst deze oprijden
Dan 16V smallblock erin op carbs
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#15
|
||||
|
||||
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#16
|
|||
|
|||
Ik heb net even gekeken, maar ik heb een Pierburg 2E erop zitten, geen 2e3 , wie kan dat verklaren?
En het is met koud starten echt een drama. Hij verzuipt constant, loopt op 3 poten en stinkt verschrikkelijk naar benzine. Hij valt daardoor ook de hele tijd uit of bijna uit. Zijn er ook mensen/bedrijven die deze carburateurs kunnen reviseren voor een schappelijke prijs?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#17
|
|||
|
|||
dat gedoe met die 3F nokkenas spreekt mij wel aan
zit nu ook met een 1300 mh blokje (carb doet het behoorlijk goed tot zover) heeft er iemand toevallig nog zo een nokkenas liggen die in dat motortje past dan ? en over die carbukit, is dat de echte weber dan ? als het is zoals ze zeggen en het is plug en play zonder afstellen en dergelijk is dit toch vrij interesant |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is fabricaat van webcon in spanje, heb er één op de Santana van m'n zus gezet en dat werkt prima Zonder afstellen zal ie wel starten, maar wel even af laten stellen hoor
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
owkeej das dan eentje woor met nieuwjaar te bestellen veel vermogenwinst ermee ? leuke sabaton quote btw Last edited by dead end : 13-11-2012 at 13:37. |