|
||||
|
||||
Koplampen en verstralers werken niet :/
Afgelopen dinsdag is de geschakelde plus door me gehele kabelboom vanaf de zekeringkast door de me dash doorgefikt, deze kabel heb ik vervangen met een nieuwe geschakelde plus draad en opnieuw gesoldeerd in de connectoren.
Knipperlichten deden het niet, en de koplampen/grootlicht ook niet maar achter alles wel. Nu heb ik relais 21 vervangen, knipperlichten doen het weer en me lichtschakelaar maar nog steeds niks, terwijl er op alle draden stroom staat van de lichtschakelaar behalve de massa (; Zie ik een relais over het hoofd of een massa of is me zekeringenkast niet meer goed of want voor een daily moet hij elke dag rijden zonder gezeik ;p |
|
||||
|
||||
misschien een stomme vraag.. maar misschien zijn de koplampen daardoor ook kapot
gegaan..
|
||||
|
||||
Lampen zijn goed.
|
|
||||
|
||||
Ik vraag me af: weet je de oorzaak van het doorbranden? Als het bv. massasluiting geweest is, kan er een net zo (te) grote stroom door een massaleiding gelopen hebben, waardoor die ook doorgefikt is (maar dan op een plek die je niet ziet)!
Omdat je knipperlichten wel weer werken, neem ik aan dat zowel het contact als het X-relais (18) in orde zijn. Doen dingen als bv. de fan en de ruitenwissers het ook? |