|
||||
|
||||
G60, koelvin slaat niet aan
Afgelopen zomer knikkerde mijn Rallye alle KVS eruit, hij word heel heet (110graden) en de vin slaat niet aan.
Al het een en ander gemeten en na wat proberen sloeg hij aan nadat je hem een zetje geeft (na ff stationair lopen). Heb al even gegoogled en kom op een kapotte thermoschakelaar uit, kan iemand dit bevestigen? Dacht eerder ook al aan de vinmotor zelf, maar hij slaat dus wel aan zodra je 'm een handmatig een zetje geeft.
|
||||
|
||||
als hij wel aan slaat als je de vin een zetje geeft zou het m.i. niet aan de thermoschakelaar liggen,die staat op dat moment dus geactiveerd,anders krijgt de motor geen stroom om te gaan draaien.....
|
||||
|
||||
We hadden hem toen wel doorgelust geloof ik ..
eigenlijk moet m'n maatje van de elektriciteit even meelezen maar da's een Opel fanaat
|
|||
|
|||
vervang ff je kvs dop de overdrukventiel in de kvs dop willen wel eens kapot gaan dan werkt de fan ook niet
|
|
||||
|
||||
Quote:
de thermoschakelaar schakelt bij temperaturen boven 100graden,ruwweg genomen.als misha stelt dat de temp. 110 graden is lijkt me de dop niet het probleem. ontopic misha,als je de thermoschakelaar doorlust moet de vin meteen aanspringen,het 'zetje moeten geven' komt wel vaker voor,de motor is dan gaar,die zou ik dus vervangen.gebaseerd op wat jij hier zegt lijkt me dat de enige goede oplossing.
|
||||
|
||||
Dus toch een lamme motor .. gaan we die eerst ff eentje opsporen
|
||||
|
||||
succes
|
||||
|
||||
Heb er nog eentje liggen voor je,
wel van een corrado g60 maar is volgens mij hetzelfde. Is een 3 polige Af te halen in ehv |
|
||||
|
||||
Dit nummer staat op mijn huidige: 191 959 455 AM
Zou je is kunnen kijken of dat overeen komt?
|
||||
|
||||
0 130 109 239 staat bij mij op de bovenkant.
Op een bosch sticker eindigt met 455 E, rest is niet meer leesbaar van de blauwe sticker. |
|
||||
|
||||
Dan een aansluitende vraag voor de kenners.. zit er verschil tussen deze motors?
|
||||
|
||||
Quote:
jups.....de diameter van het ventilatorblad verschilt.
|
||||
|
||||
bij mij is de diameter 30cm, maar de plastic fan zit vast met een clipje dus deze zijn wel te wisselen denk ik
|
|
||||
|
||||
Quote:
jij hebt al verder gekeken dan ik ooit gedaan heb begrijp ikje kan het proberen....
|
||||
|
||||
Haha ik heb hem hier naast me liggen
Volgens mij heb je 2 verschillende soorten poligheden, 3 polig en?? Ze zitten allemaal in het midden en de plastic fans kun je uitwisselen met dat clipje, dan hoef je alleen maar een andere motor te kopen ipv complete koelblik |
|
||||
|
||||
misschien zijn dit ook opties? ik weet uiteraard de maten enzo niet
http://www.winparts.nl/16/koelsysteem/koelventilator
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Allemaal steunen van 35cm. Dus dan is de diameter van de fan 30cm aangezien die steun groter is
|
|
||||
|
||||
Net even zitten zoeken op de site van winparts, maar geeft overal hetzelfde aan. Allemaal 3 polig.
Alleen het vermogen kan verschillen Voor rallye geeft hij 100watt of 250 watt aan 3 polig |
|
||||
|
||||
3-polig klopt inderdaad.. heb net even proberen te meten, valt niet mee als alles op z'n plek zit.
Maar een 30/35cm zou wel moeten kloppen inderdaad. Ik stuur je even een berichtje Thijs.
|
|||
|
|||
Wat heb je nu gemeten dan ?
Meet je wel of je thermoschakelaar inschakeld ? Ik zou persoonlijk voor een spalfan gaan voor een betere koeling.