#1
|
|||
|
|||
Verschillen tussen GG en HB motoren?
Hallo allemaal,
De motor van mijn Golfje heeft zn beste tijd wel gehad (motorcode: GG) Nu heb ik voor een héél zacht prijsje een ander 1.1 motortje op de kop getikt,maar dit is een HB motor. Wat zijn nou eigelijk precies de verschillen,en zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik deze motor in mn Golfje wil bouwen? En nog een vraagje; kan de motor gewisseld worden langs boven,en dan de versnellingsbak op zn plaats laten zitten? Of moet de motor er langs onderen uit,en dan samen met de versnellingsbak? Alvast bedankt voor de informatie! |
#2
|
|||
|
|||
Langs boven met de versnellingsbak is verre weg het makkelijkst. Kan ook zonder de versnellings bak, maar is veel meer gepriegel qua ruimte. Gewoon schakelstang losmaken, assen losmaken en de hele boel er uit halen. Voor de assen heb je wel een 12 kant torx achtige sleutel nodig. (weet niet hoe dat officieel heet)
Ik heb het allebei geprobeerd, optie 1 is schelden optie twee werk stukke soepeler
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#3
|
|||
|
|||
Oke,bedankt voor de tip! Langs boven,en bak en motor in zn geheel eruit dus.
Dan ga ik dat ook op die manier proberen! |
#4
|
||||
|
||||
Heb het ook zo gedaan, makkelijk zo. Zeker met de voorste Motorsteun die aan je bak en onderblok zit, achterste motorsteun even langs onder losmaken, vaak zie je de bout niet goed door al het vuil. En dat houdertje voor je schakelstang losmaken.
Ik heb wel eens 'veel kant sleutel' gehoord. Setje van die sleutels is best prijzig.. Typisch Duits hebben ze mij verteld. Kost rond de €100 |
#5
|
||||
|
||||
Die aandrijfas dop kan je gewoon los bij de automaterialenzaak halen, kost zo'n 12 euro. Ik heb een lange, vind ik het makkelijkste werken
|
#6
|
|||
|
|||
Oke thanks! Dan ga ik zo`n dop vandeweek eens ff scoren bij de dichtstbijzijnde automaterialenzaak.
Maare, iemand die wat meer weet over de verschillen tussen een GG en een HB motortje? |
#7
|
|||
|
|||
Bij deze een paar fotootjes van de "nieuwe" motor:
|