|
||||
|
||||
Vsnaar schijf loshalen...
Hello,
Ben bezig met de motor van de Jetta netjes te maken, en wil dus ook de distributieriem vervangen. Daarom moet de vsnaar schijf onderaan los, imbus boutjes zijn los, maar nu de middelste bout nog. Als eerste; is dit linkse draad of gewoon rechts? De onderste dus Verder heb ik nog geen vragen Alvast bedankt! Gijs
|
||||
|
||||
als de 4 inbussen los zijn kan de schijf er toch gewoon af ????? tenminste bij mij wel (1.3 NZ blok) de schijf zit misschien goed vast maar ff wrikken en hij is los hoor
|
||||
|
||||
Die bout is gewoon rechtse draad. Je moet de v-snaar op spanning houden, anders krijg je die bout er alleen af met een slagtol. Als die bout eraf is kun je wrikken om 'm eraf te krijgen.
|
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Oke bedankt Isard. Ik ff beunen
|
||||
|
||||
die bout hoeft niet los volgens mij die poelie kan er zo af als die inbus bouten los zijn
|
|
||||
|
||||
Als het niet gaat gewoon ff inspuiten met wd40 en ff laten intrekken. En het is inderdaad rechts draad. Maar het best gaat het nog altijd met een luchtsleutel.
Suc6 Lars
|
||||
|
||||
Quote:
idd dat zeg ik
|
||||
|
||||
De middelste bout moet niet los. daarmee zit je distributiepoelie op de krukas. alleen de 4 boutje van je v snaarpoelie en het kapje eraf halen.
|
|
||||
|
||||
Hallee, ben er uit.
Bout moet WEL los We hebben een plaatje aan de koppeling en het blok gemaakt, en met een hefboom kregen we hem los. Om de gare motorsteun los te maken hebben we heel de distributie zijde moeten strippen, dus ook de brandstofpomp. Kon ik gelijk alles goed schoonmaken Alles maar meteen netjes maken, motorsteunen en nog diverse dingen spuiten. Morgen even onderdelen bestellen, en de planning is om de motor vrijdag weer terug te lepelen in de Jetta. Iig bedankt voor jullie hulp
|
||||
|
||||
Jullie hoeven mij niet te geloven hoor...
|
|
||||
|
||||
dan zit daar blijkbaar verschil in per blok..................want heb bij m'n Golf en de Derby alleen de inbusboutjes losgehaald om de poulie eraf te halen.
|
||||
|
||||
je hebt gelijk golfzilla die hoeft niet los hoeft nooit niet bij een 1800 16v niet bij een 1300 niet bij een gewoone 1800 en ook bij een golf4 2.0 niet
|
|
||||
|
||||
Quote:
dankje dankje, gelukkig hulp bij deze zaak, ik praat geen onzin
|
||||
|
||||
maar was dan het nut van die 4 imbussen als ze niet los hoeven voor de distrubtie
|
|
||||
|
||||
Kan best wezen, maar je ziet op de foto ook duidelijk dat die bout eraf moet. En bij mijn KR moest volgens mij wel die bout eraf.
|
|
||||
|
||||
Quote:
die 4 inbussen moeten wel los, maar die centrale moer niet, daar gaat het om (maarja de meningen verschillen nog daarover)
|
||||
|
||||
Naja, mening.. tis gewoon een feit dat ze er hier wel af moeten
|
||||
|
||||
hoeft bij een kr ook niet net mijn eigen riem vv altijd alleen de imbusjes eruit
en de poelie eraf halen |
|
|||
|
|||
V-snaarpoelie kan redelijk vastgekoekt zitten, vandaar misschien het idee dat de bout ook losmoet, niet dus!