Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-10-2012, 16:23
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default schakelindicator brand bijna continue

Hallo,

Ivm roestige relais heb ik alle slechten relais vervangen.
Hierna deed mijn schakelindicator het ook gelijk weer. maar hij brand bijna continue. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Is het relais lam?

Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #2  
Old 09-10-2012, 16:43
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

ook in de 5e? Dan zou er iets mis zijn met de bedrading..
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #3  
Old 09-10-2012, 21:27
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Nee bijna gelijk maar als je hem doortrapt na de 2500 toeren gaat hij weer uit.
Gaat dus gewoon te vroeg aan denk ik.

Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #4  
Old 09-10-2012, 22:53
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Ik ken dat systeem helemaal niet, hoe zou die schakelindicator behoren te werken?
Reply With Quote
  #5  
Old 10-10-2012, 07:01
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Ik had er een op mn diesel, maar heb ik weggehaald.

Op de diesel had je sensoren voor stationair of volgas (op de hevel op de pomp). En het W-signaal werd gebruikt.

Als je niet staionair draaide en niet volgas gaf, én het W-signaal (toeren) was even constant, dan ging ie branden. Dan is het economischer om op te schakelen, als je toch niet accelereert. In de 5e versnelling deed ie het niet (sensor op de bak)

Ik had het ook op mn Santana 1.6, maar weet niet hoe die daar werkte...
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #6  
Old 10-10-2012, 07:14
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Bij mij is hij gaan werken nadat ik roest in een aantal relais had en deze heb vervangen.
In eerst einstantie een verassing dat hij weer werkt maar helaas van korte duur.
Zodra je gas geeft begint hij te branden en gaat uit als je het gas loslaat. wel gaat hij bij 2500 toeren weer uit. Maar zollie volgens jou is het dus een sensor die de verkeerde singalen afgeeft?
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #7  
Old 10-10-2012, 09:29
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Op de versnellingsbak heb je een stekker voor de indicator/achteruitrij die gaan soms ook wel kapot als je die vervangt zal hij het waatschijnlijk doen
Reply With Quote
  #8  
Old 10-10-2012, 19:13
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Op de versnellingsbak heb je een stekker voor de indicator/achteruitrij die gaan soms ook wel kapot als je die vervangt zal hij het waatschijnlijk doen


Thanks zal eens kijken. Zag ook dat er een vacuumslang boven op gescheurt was.
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #9  
Old 10-10-2012, 19:44
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Als ie nu niet brandt in de hoogste versnelling, zal die schakelaar op de bak wel ok zijn. Ik weet niet hoe het werkt op benzine, maar kapotte slangetjes vervangen is altijd een goed idee, misschien wel de oplossing
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #10  
Old 10-10-2012, 19:55
Michaelknight's Avatar
Michaelknight Michaelknight is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 423
Default

ik heb het ook werkte eerst ook niet ff alle vacuum slangen vervangen/goed aangesloten en nu werkt het ook weer, vind het vrij irritant zo'n oranje lampje op je dash.
__________________
Current:
Golf 2 1.3 '89
Golf 2 1.8 GTI '86


Past:
Golf 1 GTI 1.8 '83
Golf 4 V5 GTI 2.3 '98
Reply With Quote
  #11  
Old 10-10-2012, 20:27
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by Michaelknight
ik heb het ook werkte eerst ook niet ff alle vacuum slangen vervangen/goed aangesloten en nu werkt het ook weer, vind het vrij irritant zo'n oranje lampje op je dash.


Moet je opschakelen, gaat ie weg

Dat is precies het idee van dat lampje
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #12  
Old 10-10-2012, 20:29
Michaelknight's Avatar
Michaelknight Michaelknight is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 423
Default

ja maar 50 in zn 5de versnelling is niet best
__________________
Current:
Golf 2 1.3 '89
Golf 2 1.8 GTI '86


Past:
Golf 1 GTI 1.8 '83
Golf 4 V5 GTI 2.3 '98
Reply With Quote
  #13  
Old 11-10-2012, 19:23
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Bij mij gaat hij al aan met 1500 toeren
En in 5 komt de meter niet omhoog
Reply With Quote
  #14  
Old 13-10-2012, 20:45
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Welk relaisnummer hoort erin. Ik zag dat ik 19 erin had gedaan maar volgens mij kwar er iets van 5 uit.
Dat kan natuurlijk het probleem zijn geweest.

Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #15  
Old 13-10-2012, 22:54
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Relais 19 is ruitenwisser interval. Vind het niet vreemd dattie dan kuren heeft
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #16  
Old 14-10-2012, 10:21
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

dat ding word aangestuurt door vacuum,een slangetje in de cockpit gaat naar de slang rembekrachtiger naar inlaatspruitstuk,daar zitten 2 plastic aansluitingen op met sons groene dopjes erop daar is het mis ,kijken op afgebroken aansluitingkjes en of het slangetje erop zit
Reply With Quote
  #17  
Old 14-10-2012, 20:45
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Passatje dat duidelijk. Daar gaat het waarschijnlijk fout.
Hier zit bij mij een schroef in.
Ik moet sowiso nog een nieuw relais hebben hiervoor.


__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum