#1
|
|||
|
|||
stationair dik 2000 toeren dx
hallo,
ik heb een probleem. Kon via de search niks vinden dus dan maar zo (als iemand wel een passende post heeft is dat ook.goed) Mijn dx motor loopt dik 2000 toeren stationair als hij warm is. Vorige week heb ik het schroefje op het smoorklephuis een eind dicht gedraaid en toen liep.hij netjes onder de 1000 toeren maar nu weer dik 2000. Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen? Last edited by Timo2012 : 15-11-2012 at 10:23. |
#2
|
||||
|
||||
Heb je alle vacuum slangen nagekeken? Zit alles lucht dicht? Je kan hem ook nog afstellen met inbus bij de spinnenkop
|
#3
|
||||
|
||||
heb hetzelfde gehad, net of het schroefje lostrilde.
Heb 2 wikkelingen teflontape om het schroefje gedaan en sindsdien gaat het prima.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#4
|
|||
|
|||
oke ik.denk inderdaad dat dat goed zou kunnen
ik was er namelijk van overtuigd dat het schroefje op 2 slagen na dicht stond vorige week en nu kan ik.hem zo 20 slagen draaien. Dat ga ik eerst proberen want verder loopt hij heel netjes met bijna 3 ton op de teller |
#5
|
|||
|
|||
inderdaad het stationair schroefje. Teflon tape eromheen en klaar ben je.. wel even het afdichtrubbertje controleren voor alle zekerheid.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#6
|
|||
|
|||
Waar zit dat stationair schroefje precies ?
Mijne loopt wat te laag namelijk |
#7
|
||||
|
||||
achterop het gasklephuis, bijna tegen t schutbord
mvg Mike |
#8
|
|||
|
|||
Maar die zit best wel vast
Moet je dat met een schroevendraaier doen of steeksleutel ? Heeft deze ook invloed op je CO uitstoot |
#9
|
|||
|
|||
nu toch maar eens gekeken naar het schroefje, het rubbertje van de stelschroef was een plasticje geworden, zo hard. (brak ook door midden toen ik het eraf haalde) Gelukkig nog een rubbertje gevonden en nu loopt hij netjes rond de 1000 toeren stationair. Nu alleen nog even aan de CO meter hangen en de spinnekop afstellen dan looptie vast weer lekker.
Op naar het volgende probleem, het dak (inclusief frame) overbouwen vanaf mijn donor auto. Gaat ook nog een feest worden.... |