|
|||
|
|||
water lekkage passagierskant
Ik heb last van lekkage onder de vloermat rechtsvoor. Heb nu alle isolatie eruit gehaald, omdat dat toch telkens nat werd, en nu staat er na een goede regenbui altijd een plasje water. De opstaande rand (waar je tenen naartoe wijzen) is ook helemaal nat, dus water lijkt van boven / de motorkap of voorruit te komen.
Ik dacht eerst dat het water door de oude gescheurde waterbak (onder de motorkap) heen kwam en zo in mijn ventilator rooster naar binnen liep, maar vervanging met een nieuwe waterbak die het rooster helemaal afdekt heeft niet geholpen. Ook zijn de twee afvoergaten schoon en niet verstopt. Iemand een idee waar ik nog kan kijken? |
|
||||
|
||||
Tja, lastig... Wat je kunt doen is: verdachte plekken (of het hele paneel) beplakken met toiletpapier en kleine stukjes schildersafplakband (crêpe), en dan bij de eerste de beste regenbui snel in de auto kruipen om te zien waar het nat wordt...
|
|
|||
|
|||
Denk dat je plastic achter je deur lek of niet goed meer zit. Zie link onder..
http://www.4130-products.com/step/vapor/index.htm |
|
|||
|
|||
Thanks goeie tip, maar die folie is recent helemaal vervangen en vocht lijkt echt van de voorkant te komen. Kan je rubber bij de voorruit niet lekken ofzo?
Quote:
|
|
|||
|
|||
Zou idd wel kunnen, maar zijn al jou gootjes vrij van vuil ed.? Zijn al jou rubberen dopjes in het schutboard nog heel?
|
|
||||
|
||||
zou in je paravanbak het rooster waar de kachel zijn lucht aanzuigt eens los halen,
en vast kitten waarschijnlijk ben je dan wel van het probleem af
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
In de hoeken onder de voorruit zit links en rechts ook een gat, die roesten vaak uit (achter de speakers zeg maar). Voel eens aan de "kous" om de ventilatiebuis, of het daarboven ook nat is (onderdashboard loshalen en arm er in steken).
|
|
||||
|
||||
is het een koelvloeistof? misschien lekt je kachelradiateur? of is het echt alleen bij regen.
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor alle goede tips! Het is niet de kachelradiateur.. die heb ik net vervangen en het is duidelijk geen koelvloeistof. Ook kan het denk ik niet het door het rooster van de kachel komt, want ik heb een nieuwe waterbak erop gezet die er als het goed is voor zorgt dat er helemaal geen water bij dat rooster kan. Enige want overblijft zijn die 'rubberen dopjes', maar die kan ik niet echt vinden? Zie wel twee ronde gelaste dingetjes, maar kan me niet voorstellen dat die lekken en/of daar veel water bij komt.
En welk gat bedoel jij precies Johan V ? Als ik de motorkap open doe en dan bovenin links en rechts bij het schutbord? kan daar ook niet echt een gat vinden. Zal der nog even een foto van maken! Last edited by Pontifex_MK216D : 09-10-2012 at 15:47. |
|
|||
|
|||
Ik had vorig jaar ook een zwembad in de auto, tuinsproeier aan...auto eronder zetten en kijken waar het naar binnen stroomt. Bij mij kwam het onder de deur vandaan. Een straaltje water liep over het onderste rubber heen...deur iets versteld en rubber wat opgehoogd was voor mij de oplossing.
|