#1
|
||||
|
||||
En nou wil ik het weten ook....
Ik wil nu weleens weten hoe je remblokjes vervangt, het is mij weleens vertelt via msn, maar ik wil het gewoon zien hoe je zoiets aanpakt.
Daarom heb ik foto's gemaakt van alle kanten natuurlijk. Ik heb wel eerst het wiel eraf gehaald Kunnen jullie misschien aangeven met paintshop zoals pijlen en kleuren wat ik moet losdraaien of weer moet monteren want ik wil het nou weleens een keertje zelf doen. O ja nieuwe remblokjes heb ik al alleen wil ik ze zelf monteren. geef in ieder geval een goede beschrijving hoe ik zoiets moet aanpakken vriendelijk bedankt! Oja foto's kunnen nogal groot zijn |
#2
|
|||
|
|||
Sja, simpel gezegd:
1. Remklauw loshalen (zijn 2 bouten) 2. Blokjes eraf pakken 3. Nieuwe erop 4. Zuiger van remklauw naar binnen drukken+draaien totdat ie net over de remblokjes past. LET OP dat je remvloeistofreservoir niet overstroomt! 5. klauw weer vastzetten met de 2 bouten. 6. Andere kant, zelfde verhaal.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#3
|
||||
|
||||
Simpelerderder: koop een Haynes Manual
Ter aanvulling op 16kleppert: 1. Dop 15 2. Met tang wrikken waarbij je zadel/zuiger terug duwt 3. Eerst buitenste, dan binnenste 4. Niet draaien, maar drukken 5. weer Dop 15 6. Idem, maar dan wel in spiegelbeeld
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#4
|
||||
|
||||
Oepserdefloeps: je hebt VWI klauwen.. aka: halve maantjes, een niet de ouderwetsche vierkante blokjes..
ook best.. Klauwen lossen (nog steeds met dop 15 of 17) inbusjes maak je klauw van zadel los (zie pijltjes) en dan volgt de rest vanzelf
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#5
|
|||
|
|||
Maar goed dat er 2 hun gedachten over laten gaan...
Misschien nog een tip: meet de dikte van je schijven even op, misschien zijn ze aan vervanging toe, misschien niet, maar je weet wel waar je aan toe bent.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 12-05-2005 at 21:04. |
#6
|
|||
|
|||
Voor de blokken en evt schijf hoeft alleen de klauw los (inbusjes), zadel (dop 15) kun je laten zitten...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet wel waar ik aan toe ben want ze zijn 3 mm dik! daarom moeten ze vervangen worden! |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ok laat eens op de foto zien wat een klauw is en een zadel.... |
#9
|
||||
|
||||
3mm schijven???????????? aaaiiiiikkkk
__________________
kopbewerking ,pm |
#10
|
||||
|
||||
3mm?????????????????
Origineel zijn ze 10mm met een minimum van 8mm, dus daaronder zouden ze bij de APK afgekeurd moeten worden? Of heb je zonder blokken geremd de laatste tijd?? |
#11
|
||||
|
||||
Hopelijk bedoel je dat de blokken nog maar 3mm voering hebben?
|
#12
|
||||
|
||||
Dat is dan nog ruim voldoende
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#13
|
||||
|
||||
ik bedoel de ook dat mijn blokken 3 mm hebben
|
#14
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 13:31. |
#15
|
||||
|
||||
Ja ik weet dat je het mij vertelt heb, maar dat is een tijdje geleden.
Vandaar dat ik ook foto's heb genomen om het is een keer te kunnen zien, als je toevallig handig bent met paint shop. wel weet ik nog dat je de remklauw, dat blok in ieder geval eraf moest schuiven of zoiets |