|
||||
|
||||
Velg heeft speling op naaf
Mag een velg een speling op de naaf hebben? Zoja, hoeveel?
Het betreft een set Aluett velgen, waarvan ik het naafgat op ca. 57,6mm meet. Oftwel een speling van 0,5mm.. Mag dit? Kan dit geen kwaad? Gr Jim
|
||||
|
||||
ik zou haast zeggen dat het niet uit maakt want zodra metaal warm word zet het uit ma als dat een probleem op lever?? achter maakt niet zoveel uit als voor te veel spelling zit begint je stuur enorm te schudden. mocht dat een probleem zijn zijn er plastic centeerringen te krijgen
|
|
||||
|
||||
Quote:
Voor 0,5mm (die zou dan 0,25mm dik moeten zijn..) zijn er geen ringen! Voel het stuur niet trillen (ofja, erg lichtjes, maar dat was ook met de andere velgen MET centreerringen!). Als de bouten (conische) goed vast zitten op 110nm, kan het dan geen kwaad? Want de velg krijgt dus geen 'ondersteuning' van de naaf.
|
||||
|
||||
Me meisje rijd nu met een naafgat van 58mm hier kon ik ook geen ringen voor krijgen
Maar ik merk er niks van met rijden ik denk dat de bouten hem ook gecentreerd houden. |
|
||||
|
||||
heftig onbalans KAN je krijgen.
|
||||
|
||||
@style, dankjewel voor je reactie! Hoop dat dat ook zo blijft..
@tim_j; kan dat zomaar? merkte niks op de snel weg (had gelijk een testrit gemaakt). Hard optrekken gaat goed, en ook als ik de koppeling intrap en hem laat rollen, voel ik niks vreemds bij 120km/u!
|
||||
|
||||
Ik rij er nu al 2 maanden mee en nooit iets gemerkt en dit blijft nu ook zo.
Kan mij niet wijs maken dat als het nu goed is dat er nog verandering in komt |
|
||||
|
||||
Ik zei ook, 'kan'
|
||||
|
||||
Niks aan de hand. Rijd al 2 jaar met groter naafgat zonder ringen. Ook gewoon 180 naar Oostenrijk.
|
||||
|
||||
Quote:
Ahh gelukkig, maakte me al zorgen! Was aan het twijfelen om ze naar een groter naafgat uit te draaien en dan ringen te plaatsen (heb er namelijk genoeg thuis ..) Dankjullie wel voor het advies! Ps. En wat als ik verlengde bouten ga gebruiken ivm spoorverbreders? Kan dat dan ook geen kwaad? Wil ze, maximaal, achter 10mm breder plaatsen