|
|||
|
|||
Golf mk1 gti 1979 cabrio
Goedenavond
Sinds vanmiddag ben ik eigenaar van een golf 1 cabrio. Het is originele gti 1.6 met 110 pktjs Wat het bijzondere aan de auto maak is het bouwjaar De is namelijk de 1 van de 3 de maand van 1979 gemaakt en vanaf die dag Zijn ze ook met de verkoop/bouw begonnen De auto verkeerd in een totaal complete staat alles zit er bij en loopt nog ale een zonnetje en nog niet door een beunhaas onderhanden genomen er zit wel het nodigen laswerk aan Maar dat mag de pret niet drukken ik ga hem zaterdag ophalen Heeft iemand tips voor me Waar kan ik et besten mijn onderdelen kopen enz Doel is hem zo oem mogelijk op te bouwen en hem allen te verlagen en een dik setje bbsjes er onder knoopen Mvg mike |
|
||||
|
||||
Hoi mike!
Welkom op t forum! Leuk een cabriotje! Onderdelen vaak van marktplaats o.i.d. op het forum zelf is ook een hoop te halen. En verder golf1onderdelen.nl Zaterdag verwachten we wel een paar fotos Mvg
|
|||
|
|||
Hier een plaatje hoe die nu nog bij de oude eigenaar staat
|
|
||||
|
||||
Ow leuk!kapje nog beetje netjes?
Alleen staatie nou op zn remmen?
|
|||
|
|||
Kapje is aan de achterkant slecht
En nee hij staat op een pallet Kan niet wachten tot ik hem kan gaan halen Mike |
|
||||
|
||||
mooie cabrio! de lak lijkt opzich nog best netjes op de foto.
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
leuk project.
|
|
||||
|
||||
mooi dat ie niet gesloopt wordt
|
|
|||
|
|||
Deze auto is echt super zeldzaam. Denk nog vele malen zeldzamer als een oer gti met stalen bumpers. Alleen weinig mensen weten dit. Heb er zelf ook eentje van dec 1979 in het zilver in top staat, met de originele skailederen kap en alle facturen vanaf aankoop erbij. Deze heb ik in Duitsland gekocht nadat ik 2 jaar aan het zoeken ben geweest om er uberhaubt maar eentje tegen te komen. Soms worden ze nog wel aangeboden op Le boncoin(Franse marktplaats). Dit was het topmodel van de golf 1 in die tijd. In de media werd deze cabrio bij de introductie de grond in geboord en vergeleken met een aardbeienmantje , dit door de rolbeugel die de kever cabrio niet had. Niemand wilde toen in de nieuwe golf cabrio rijden. Nadat de productie van de kever cabrio stopte werd de golf cabrio alsnog een succes. ben er soms wel eens eentje tegengekomen op mobile.de ofzo en dan waren ze al verkloot met een ander motor of interieur. De auto heeft de oer gti motor, tittenteller tot 220 km/uur, radiateur met vuldop, motorkaphaken, gti wielkastverbreders etc alles wat een oer gti ook heeft. Op jou auto zit een gti grill met dubbele koplampen deze hoort er niet op. Je hebt een grill nodig met enkele koplampen en een chrome rand ipv rood. Ook het gti logo hoort er niet op. Jou auto is een Gli. Zo'n vroege gli heb ik nog nooit eerder gezien .Ben benieuwd naar foto's van je motorblok en je interieur.
|
|
||||
|
||||
kan me niet voorstellen dat je daar niet blij van word als je zoiets hoort
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
Als het inderdaad een originele GLI is, is hij knap zeldzaam. Zo zeldzaam als een oer GTI weet ik niet, maar zou best wel eens kunnen. (Dan is het toch nog een compleet ander fenomeen, ikzelf hoef echt geen cabrio, al is hij nog zo zeldzaam) Ik ben ook heel benieuwd hoe de rest van de wagen eruit gaat zien.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Wel lekker hoor in een cabrio met 110 pk met dit weer. Zeker geen radio aan want het geluid van de motor is veel meer genieten. |
|
||||
|
||||
Da's ook waar. Maar voor mij is een schuifdakje toch echt genoeg.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zo te zien aan de hoofdsteunen zou het nog wel eens het originele interieur kunnen zijn. Inderdaad zeldzaam, het gros was in de eerste jaren de gls met 1.5 motor.
|
|||
|
|||
Voor degene die het leuk vind staat er een filmpje op youtube. ik weet niet hoe je een link moet plaatsen maar als je in toetst "balade en golf gli octobre 2010" dan zie je een filmpje van een ritje met een originele gli. en als je in toetst "golf cab gli decapottage d úne main" dan kun je zien hoe het interieur en uit hoort te zien.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Denk dat het interieur niet origineel is, de hoofdsteunen wel. Ik zie lende-steunen bij de stoelen en dat had echt alleen een gti en een gli niet. Er hoort een gewoon interieur in gelijk aan de Gls. |
|
||||
|
||||
Wat een vette vondst! Ben benieuwd naar nieuwe foto's!
VW Golf 3 Cabrio 2.0i VW Passat 1.6i Trendline VW Golf 2 1.6i CL -> Exit VW Passat 35i 1.8i CL -> Exit Cordoba 1.4i 16v Vario ->Exit Cordoba TDI Vario Signo ->Exit VW Golf 3 TDI CL Variant-> Exit VW Vento TDI GL Highline -> Exit |
|
|||
|
|||
Hierbij wat meer foto,s
Er zit wel een berg werk aan de golf maar zo te horen is hij het wel waard Graag hoor ik wat wel en niet hoort Zodat ik hem bijna weer helemaal oem kan opbouwen Mike |
|
||||
|
||||
Onder de kap is alles behalve het front origineel. In het interieur is alleen het klokkenspel origineel, voor de rest niets. Dat wordt nog even op onderdelen tocht. Maar dat is een van de leukste dingen!
|
|
|||
|
|||
Zo we hebben de auto opgehaald
Zijn ook al begonnen met de staat te bekijken , en god god wat valt het tegen Allebei de kokerbalken zijn totaal weg allebei de achterschermen moeten totaal vervangen Voorfront achterpaneel alle wielkasten/wielranden en ga nog maar even door Een normaal iemand zou zeggen hop onderdelen er af en een nieuwe carrosserie Maarja ik ben graag iemand die iets doet wat een ander niet doet en heb besloten Deze carrosserie op te knappen Dus als iemand nog plaatwerk of anderen spullen heeft liggen laat het weten Vanavond komen er wat foto's |