#1
|
||||
|
||||
Ze zitten erop de fuchslikes !!!!!
Ik heb nog fuchsen liggen 16 inch, 7 en 6 j maar die passen standaard niet onder de bus, ik heb nog wel de bijpassend schijven en trommels (van mijn overleden 67ér kever) maar heeft iemand ervaring ermee of weet je of het uberhaupt passend te maken is ?????????
Aan de andere kant wil ik ze verkopen of ruilen tegen 5 spaak empi's ommdat ik niet weet of het erg veel werk is (en kost !!!) om het om te bouwen, en de empies schijnen er zo op te passen. Dus heb je der ervaring mee meeeeeeeeeeeel of post it, dan kan ik mijn beslissing goed onderbouwd maken voor mezelf. De originele bak zit er nog onder dus met reductiekasten, het lijkt mij datje dan sowieso al naar straighet excel (of hoe je het ook schrijft) moet ombouwen om met de fuchsen te kunnen rijden. En dan heb ik ook nogwielboutmaat 46 !!!!!!!!!!!!!!!!! De meeste zijn 36 heb ik gehoord, maar laatst op de technische dag van de lvwcn kwam ik erachter dat ik 46 heb (tractor en hijskraanmaat !!) zodat dan ook nog uitmaken ??????? Als dat zo is dan denk ik dat ik voorlopig probeer voor de empies te gaan en de mijne te verkopen of te ruilen, anders dan vliegen de euriessssssss er weer uit :frown: :frown: :frown:
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr Last edited by Havingfun : 16-05-2005 at 18:29. |
#2
|
||||
|
||||
Kom op mensuhhhhhhhhhhhh wel kijken maar geen tips ????????????????
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#3
|
|||
|
|||
eeeuh.. fuchslike velgen met seek 5x205?
|
#4
|
|||
|
|||
wil ze eventueel wel ruilen tegen je fuchsen
just let me know |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
nee gewoon echte fuchsen met de porschesteek
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
heb je al een pm gezonden ik wacht af
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
die centrale moer zul je wel bedoelen (?) weet je dat zeker ?? if so, dan krijg je volgens mij geen enkele sport velg over die moer heen. op zich zouden die empi 5's gewoon moeten passen (hoef je volgens mijn geen straight axle voor te hebben)
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#8
|
||||
|
||||
Je hoeft niet te verbouwen naar Straight Axle als je op Fuchsen wil gaan rijden.
Het enige wat je moet doen is andere trommels monteren met de juiste steek 5x130.Wat je ook kan doen is aan de voorzijde een setje porsche 944typ1 schijfremmen monteren. dit hoeft via marktplaats niet zo duur te zijn en je hebt voor iig gelijk de goede steek. Tja ik ben zelf niet zo weg van de empi's maar de keuze is aan jezelf. En trommel moer M46 weet je dat cker??
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt die centrale wielmoer voor je trommel :o
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ja echt heel zeker lekker hè ? Ik heb ook al de schijven nog van dezelfde steek, zit dan alleen met het passen op de spindels, dat pas toch niet dan of wel
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#11
|
||||
|
||||
Als je 944typ1 hebt dan kunnen ze redelijk eenvoudig over de originele spijlbus spindels heen. de lagermaten zijn nml hetzelfde alleen de asstomp van een spijlbus is 12mm langer dan van een 944typ1.
Hiervoor kun je bij Kruk@b hier op het forum setjes kopen met daarbij ringen die zorgen dat de lagers 12mm verder uit elkaar komen te zitten en pasplaten voor je remklauwen. ik heb het ook en het past super en eenvoudig!!
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
En dan zou ik de fuchstrommels gewoon op de achterkant er ook op kunne zetten linkt wel goed, wil het wel es ff een keer bekijken hoe het bij jou zit. Ga je binnekort nog naar een meeting, of kom je wel es in de buurt van het midden van het land ?
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#13
|
||||
|
||||
Ehhh sorry eer dat mijn bus op de weg komt ben ik wel een paar jaartjes verder, aangezien ik nog een paar projecten heb die ik eerder wil doen.
zie Bus resto Erwin(BKZ). Maar in de topic porsche remmen onder je spijlbus wordt al wel het een en ander getoond en uitgelegt. en je hebt nog kever trommels die steek 5x130 hebben, is alleen de vraag of deze zo op je achterremmen passen van je spijlbus. ik vermoed van wel!! is even een kwestie kijken en meten denk ik!!
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
En waarom passen die trommel niet, is dit een andere diameter Quote:
waarom moet je die monteren, vroegâh reed me ook zonder. Je moet alleen iets harder trappen
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#15
|
||||
|
||||
Heb inderdaad ff op de andere topic gekeken van porsche remmen op bus, is toch flink wat werk ebn flink wat euries wat je dan weer moet uitgeven :frown:
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Idd je hebt gelijk. :o @ hebjehetleuk. tja schijfremmen voor zijn iets duurder dan andere trommels met steek 5x130. maar ja het ligt er ook een beetje aan met wat voor motor je gaat rijden. standaard dan zijn die trommels best, maar als je er al een paar pk's meer uitgaat halen dan is het een aanrader.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#17
|
||||
|
||||
Had op mijn kever de schijven dus zitten met de fuchsen, dat blok heb ik ook nog en gaat er staks in.
Is 1600 dub weber, sn nokas, afgedr en geball vliewiel, hd kleppn, 1600 geflowde koppen, ext oliekoerler, filter en thermosstaat, extr benzinpomp en nog wat extras. Liep in de kever wel aardig, tsjaa het is geen 2 of meer liter maar je kan in ieder geval beter in het verkeer mee.
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#18
|
||||
|
||||
maat 46 antwoord van dropgates
Hello again,
46mm wheel/axle nut is referred to as a "big nut" transmission and was used from the factory on all buses from 64 to 67. It will, fit in any year bus though. The big nut transmission also has a higher gearing due to the 1500cc engine that was used with it, and is also rated at 1ton load capacity unlike the 36mm nut which was used 63 and earlier with the smaller engines and was only 3/4 ton. -Wade
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#19
|
||||
|
||||
je hebt dus iets bijzonders!
kan je 2 dingen doen, zo laten en er de blits mee maken. of toch straight axle overwegen. naar ik begrijp heb je extra hoge versnellingen, dat cruised dus voor geen meter. wat is de topsnelheid van die bus ?
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Toch maar schijfjes aan de voorkant dan??!!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|