|
|||
|
|||
Dorpel verrot Golf 2
Hallo,
Even de vraag over ons trouwe golfje 2, (auto van mijn vrouw), deze is van 1990, 1.6 automaat met 280.000km op het tellertje, de golf is in perfecte staat, ik heb hem al 8 jaar in bezit en altijd heel goed onderhouden voor ook nu nog veel jaar rij plezier, maar....... Onlangs is hij afgekeurd op een rotte dorpel en een deel van de bodmplaat, (vermoedelijk ooit slecht herstelde schade volgens garage) dit moet dan minstens 9 jaar oud zijn. Golf total loss zegt apk keurmeester, enkele rit naar de sloop....??????? Mijn vraag of dit WEL te herstellen is en zoja weten jullie een bedrijf of iemand die dit kan en wil doen?? Aangezien ik totaal niks van lassen weet, het is in de omgeving Limburg. Er dient vervangen te worden dorpel deel ongeveer 40 cm breed en bodemplaat ongeveer 10 cm naar binnen toe vanuit kokerflens. GR, Nicky |
|
|||
|
|||
Nicky kun je even een paar fotos laten zien?
Zoals ik het kan inschatten is het wel te repareren. Plaatdelen zijn nieuw te krijgen en dorpels worden wel vaker in autos gelast. |
|
||||
|
||||
Zo te horen moet dit makkelijk binnen een dag te lassen zijn.
Volgende week pak ik de mijne ook aan, exact dezelfde symptonen |
|
|||
|
|||
OKE! nou, ik heb fotos gemaakt maar je ziet er echt niks van op de foto, ooit heeft een "handige harrie" een plaatje op de bodem gepopnageld over de oude roest, waardoor het natuurlijk van binnenuit vrolijk verder gaat, en de dorpel zit dicht met plamuur.
Natuurlijk heel fijn als je dit zelf kan doen, helaas moet ik iemand zoeken die mij daarmee kan helpen..... |
|
||||
|
||||
De meeste garages kunnen dit wel voor je doen.
Hier op het forum kun je sponsor: Lasklus proberen en ook Branko (nickname Bprijs) doet laswerk voor anderen. |
|
|||
|
|||
Als je zelf de oude troep eruit slijpt en het nieuwe spul op maat maakt wil ik het eventueel wel voor een biertje voor je vastzetten.
[sub]dat wil zeggen: in overleg, na hem in werkelijkheid gezien te hebben. Als het om 'netjes' gaat weet ik zeker dat de heren hierboven het veel beter doen, ik plak het er dan ivm enig tijdgebrek gewoon op de snelle manier met wat overlap in. Maar alles beter dan de sloop[/sub] Last edited by TijnOnlijn : 30-09-2012 at 16:16. |
|
||||
|
||||
Quote:
heb eventuweel ook wel geschikt adres . heb je het netjes en geen overlappingen .intresse stuur maar pb |
|
||||
|
||||
Bedankt Douwe voor de reclame
Ik kan het idd ook wel voor je regelen, echter heb de aankomende 5 weken nog wel werk. Maar als je dat geduld hebt en je wil het netjes en voor een goede prijs help ik je graag verder Groet Branko
|
|||
|
|||
Kijk, het stapelt zich op
|