![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste leden,
Ik zie vaak leuke golfjes met weggewerkte kabelboom. Hierdoor ziet de motorruimte er gelijk netter uit. Ik vraag me af, hoe doen ze dat de motorruimte wegwerken en waar trekken ze de kabelboom door. Heeft iemand voorbeelden heirvan. Wil het bij mij ook deel, zover het mogelijk is. Gr |
#2
|
||||
|
||||
![]() Zover ik weet wordt de kabelboom naar voren getrokken en dan via de zijkant onder de spatborden weggeleid....
Maar er zijn hier zeker ervaringsdeskundigen die dit hier gaan bevestigen of corrigeren...... ![]()
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl My Project : http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT |
#3
|
||||
|
||||
![]() Heb zelf al verschillende manieren gezien om het weg te werken.
Onder andere tussen het binnen en buitenscherm. Maar ook wat ik zelf hoogstwaarschijnlijk ook ga doen de kabels door de langsdragers (waar als het ware de motor in hangt) en dan door de balk in het voorscherm. Je moet dan dus wel een gat boren ![]() ![]()
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#4
|
||||
|
||||
![]() Of alles via Bluetooth
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
In eerste instantie dacht ik ook daaraan, je bespaart namelijk kabellengte en dat is net anders als je hem tussen de buiten en binnenste spatbord doet. Ik ben van beide manieren benieuwd of de lengte uit komt ? Ik hoef zelf niet alles te verwerken, maar als ik een groot deel kan wegstopen dan graag. gr |
#6
|
||||
|
||||
![]() De originele kabelboom is zowiezo niet lang genoeg om weg te werken.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#7
|
||||
|
||||
![]() nope,daarbij als je het echt clean wil hebben,je moet grote gaten maken om de stekkers door te voeren,dat doet ook niemand.gewoon afknippen en verlengen/inkorten/verleggen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
haha, goeie ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Opzich is de kabelboom van een mk3 en een mk2 sowieso groot genoeg voor een mk1. Wellicht hoef je niet eens te verlengen. Maar ben wel benieuwd welke kabels je allemaal wegwerkt en welke niet. Het gaat om mijn mk1 tdi. Ik denk dat ik ook een hoop niet kan wegwerken. Zijn er mensen die dat al gedaan hebben, en voorbeelden hebben waar je tegenaan loopt? Gr |
#10
|
||||
|
||||
![]() Het is natuurlijk hoe extreem dat je wilt gaan.
![]() ![]() Bij loopt bij kabelboom door het linker scherm, en door de balk in het voorfront.
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers. Golf 2 1984 1.6 automatic. Golf 2 1987 2.8 vr6. Passat 1978 1.6 automatic. Passat 1998 1.8T variant. www.vwclubparkstad.nl |
#11
|
|||
|
|||
![]() Dit is echt mooi hoor, alleen ik vraag me nu af hoe ik dat ga doen met de tdi, die heeft een behoorlijk kabelboom wat uitkomt op de motor. Truc is ook wel alles binden dan ziet het er ook minder uit.
Gr Jim |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En meneer is nog iets verder gegaan ...... weg rembekrachtiger en weg koppelingskabel ...... en een ander kleurtje ![]() ![]()
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad |
#13
|
|||
|
|||
![]() Maar nu gelukkig wel met een koelsysteem....
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Dat zijn carburateur motoren, die hebben zoiezo weinig aan kabels meer op de motor.
Ben zelf bezig met een rwd auto bezig. Hierbij heb zie je dus enkel de motor zitten. Kabels gaan via de chassisbalk, door een origineel gat in de balk naar buiten achter het zijscherm. Daar gaat ie naar binnen. Niemand die dat ziet, zit weer een reservoir voor. Wilwood remcilinders in de cockpit, en koppeling hydraulisch maken scheelt weer een stuk. Ik zit eigenlijk alleen nog in dubio over de bobine. die kan ik namelijk niet achter de motor verstoppen tegen het schutbord zoals bij een fwd..... |