#1
|
|||
|
|||
Desley's 84-er body-off pre-67 resto
Aantal jaren geleden
Al een X-aantal jaar loop ik met de "jongensdroom" om ooit nog eens een Aircooled Volkswagen te willen rijden. Na mijzelf hier iets meer in verdiept te hebben, heb ik mijzelf maar eens voorgenomen om eerst maar eens een plek te hebben om deze kwijt te kunnen en er aan te kunnen werken. Eind Oktober 2014 Na gehoord te hebben dat er een bekende van mij uit zijn huidige schuur weggaat omdat hij groter wilt was dit de uitstekende kans. Heb hem dus laten weten dat ik zeer geinteresseerd was en hij zou een balletje opgooien bij de verhuurder. Zo gezegt zo gedaan. Na paar dagen dus even een gesprek gehad met de verhuurder wat me zeer aantrekkelijk leek dus zijn we uiteindelijk tot een deal gekomen. Zo, het eerste hebben we gehad! 23 November 2014 Na flink wat zoek en speur werk en wat heen een weer gemaild voor een intressante kever om op te knappen kwamen we eindelijk iets tegen wat me erg intressant leek. Na wat heen en weer gemaild te hebben met de adverteerder een afspraak gemaakt voor een bezichtiging. Woensdag 26 November 2014 De dag was aangebroken, de dag van de bezichtiging! Voor deze dag maar een dag vrij genomen om maar eens (we kiezen ze wel uit) te vertellen richting Veendam (200km enkele reis)! Daar aangekomen zag alles er goed uit. Naja goed ... de welbekende koker balken waren rot, einddemper was doorgerot en dan nog maar te zwijgen over sommige plekken op de carrosserie. Dus met andere woorden zag voor mij alles er goed uit, dit is wat we nodig hebben als deze maar goed loopt en dat deed hij! Uiteindelijk zijn we ook hier tot een deal gekomen! Eindelijk na zoveel jaar! Donderdag 27 November Na een nacht slecht slapen was de dag om de kever op te halen aangebroken. Aangezien de kever geschorst was en geen apk had kon deze niet rijdend mee. Daarom gelijk maar de oprijwagen van mijn werk geleend en om 5 uur met een volle portomenee en tank maar richting het rustieke Veendam gereden waarvan we rond 11 uur thuis waren, maarja je moet er iets voor over hebben zeggen ze! Eindelijk, de kever is thuis! Zaterdag 6 December Inmiddels staat de kever in de schuur en hebben we de eerste stappen gezet voor een complete bodyoff restauratie en ombouw naar een pre 67-er! Nog erg druk zijnde met het demonteren van de kever hou ik jullie hier uiteraard op de hoogte van de hele restauratie en ombouw! Zondag 11 Januari Eindelijk, na wat wikken en wegen is de kever body-off en zijn we aardig op weg We kunnen eindelijk aan de bodem beginnen! Zaterdag 24 Januari Na wat heen en weer mailen de eerste onderdelen gehaald. Gelijk maar met het lekkerste begonnen, het kontje! Nu maar eens kijken om zo netjes mogelijk de tussenplaat te bevestigen/bewerken. |
#2
|
||||
|
||||
Ik zeg goed bezig!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#3
|
|||
|
|||
Maandag 2 Februari
Inmiddels de kever body er helemaal vanaf getild en op assteunen gezet. Nu kunnen we rustig aan de carrosserie verder bouwen en hoop ik zeer snel al grote stappen te zetten. Gelijk maar even een hele kleine progressie gemaakt. Aangezien het voorpaneel vervangen dient te worden om de pre <-67er te maken in verband met een langere voorklep gelijk een begin gemaakt om de puntlasjes voor te boren om deze er verder uit te boren. Nu we het voorpaneel toch loshalen en de bumpersteunen toch verrot zijn, kunnen we gelijk de bumpersteunen van de pre <-67er erin lassen. De oude bumpersteunen zijn vorige prachtig hersteld doormiddel van wat strijkkit en tectyl. Tevens hier al wat pre <-67er plaatwerk te zien. |
#4
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit!
|
#5
|
|||
|
|||
mooi project
|
#6
|
|||
|
|||
Vrijdag 6 Februari
Vrijdag avond aan de gang gegaan met een boormachine en een slijptol. Begonnen de puntlassen uit te boren van het voorpaneel en de brandstof vulklep. Aardig stukje rottings-verschijnselen tegen gekomen onderin de bandenbak waar de onderkant van het voor paneel ook op gepuntlast zit. Hier hoop ik vandeweek een mooi stukje in te lassen zodat alles voorop weer mooi aansluit. Ook is er bij de oorsprokelijke bumpersteun een flink gat te zien, hier is de opliggende steun weggeslepen zodat ik de <-67er bumpersteun er mooi op kan liggen en alles netjes kan aftekenen voor het verwijderen van het oude deel. Last edited by pittbull : 11-02-2015 at 11:33. |
#7
|
||||
|
||||
Lekker bezig Desley! Ga je hier ook maar kapot spammen
Binnenkort eens kijken bij de kever |
#8
|
|||
|
|||
He Mike,
Je ziet hem vrijdag wel zeker! Neem gelijk die 1.8 8V mee! |
#9
|
||||
|
||||
Hoe staat het hiermee??
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#10
|
|||
|
|||
Dinsdag 17 Maart
Vandaag eindelijk weer een avondje vol aan de bak. Aangezien ik voor niet meer verder kon maar achter beetgenomen. Het achterpaneel verwijderd en gelijk maar het ''nieuwe'' oudere achterpaneel pas gemaakt en gepast. Ook gelijk maar even gepast i.c.m. de motorklep, het begint al wat naar mijn zin te worden. Inmiddels ligt het motorblok uit elkaar om dit in de verloren uurtjes beet te pakken. Ik hoop snel meer en betere foto's want zulke telefoon foto's zijn net niks. |
#11
|
|||
|
|||
Zie ik nou een oer-golf gti achterbank staan met ruitjes motief of zie ik het verkeerd? Leuk man zo'n kever. Vind het altijd mooi om te zien dat zo'n hele body van het chassis af kan. Succes met je resto!
|
#12
|
|||
|
|||
He Turbojo2,
Die ''oer'' achterbank komt gewoon uit den Kevert hoor. |
#13
|
|||
|
|||
Zo, tijd om eventjes wat betere foto's te schieten.
Kunnen we gelijk de spiegelreflex camera testen! |