|
||||
|
||||
Verschillen parafaanplaat golf 1 hatchback en cabrio ?
Hallo,
Zijn er verschillen in een parafaanplaat voor een hatchback golf 1 en een cabrio. Zo ja, wat zijn dan de verschillen (evt. verduidelijken met afbeeldingen) ? De enige parafaanplaat die beschikbaar is bij vw, is voor een cabrio later dan 1990. Dat terwijl een parafaanplaat voor een golf 1 uit 1978 benodigd is. Jullie kunnen mij met het beantwoorden van deze vraag, mij enorm uit de brand helpen. Groet namens mijn broer Raymond, Richard
|
||||
|
||||
Bij mijn weten zijn ze gelijk.
Voorruit van een cabrio past ook in een dichte.
|
|||
|
|||
Let wel op! Er zijn cabrio's met een gelijmde voorruit in plaats van met een rubber. Die rand waar je normaal je raamrubber overheen steekt is dan groter.
Of er verder nog verschillen zijn durf ik zo niet te zeggen. Ik ga er ook vanuit dat het wel past.
|
||||
|
||||
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn bedoeling tot de genoemde parafaanplaat is verkeerd overgekomen. Ik bedoel eigenlijk de plaat ter breedte van de motorruimte, die de motorruimte van de watergoot (waarin de ook kachelmotor zit) scheid, waarover een rubber loopt, waarop dan weer de motorkap terecht komt.
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 Last edited by golfr32 : 03-07-2012 at 07:54. |
|
||||
|
||||
Dat is idd geen parafaanplaat, maar de afscheiding van je waterbak waar het chassisnummer in staat (vanaf 1981?!)
Volgens mij is alleen bij de allereerste typen een verschil ('74 - '76)
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk Last edited by Yellowbug : 03-07-2012 at 17:08. |
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor het antwoord. Is er iemand die het kan bevestigen ?
|
||||
|
||||
Inmiddels hebben wij na lang speurwerk een geschikte nieuwe originele waterafscheiderplaat kunnen vinden.
De plaat voor een golf 1 met kleine achterlichten is anders dan van een golf 1 met brede achterlichten, maar of het identiek is aan een cabrio valt dan te betwisten. Iedereen bedankt voor het meedenken.