#1
|
|||
|
|||
golf 3 gti AGG valt uit
Hallo ,
Heb mijn golf 3 gti 8v AGG motor nu 3maandjes in mijn jetta 2 liggen en zit met het volgende probleem, de golf schokt bij lichtjes gasgeven bij volgas is er geen probleem tot nu toe. en soms als ik stil sta dan valt hij ineens uit en lijkt het of hij op niet alle 4 de cilinders draait. dit gebeurt allemaal onregelmatig. wat ik ook heb opgemerkt is dat soms het stationair toerental schommelt en daarna valt die soms uit ,maar meestal draait hij stationair zonder schommelen kan iemand mij helpen ? Mvg, Lars Last edited by lars583 : 01-11-2012 at 00:50. |
#2
|
||||
|
||||
Stationair regel klep al gecontroleerd?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#3
|
||||
|
||||
start hij koud wel goed?
klinkt eventueel als een bobine
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
start zowel koud als wrm goed |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
hoe kan ik deze controleren ? komt wel een luid zoemend geluid vanuit die richting. |
#6
|
|||
|
|||
hij valt nu meer stil dan ervoor ,
en blijft bijna nooit stationair draaien , heb ook iets gemerkt ,als hij eenmaal blijft draaien en ik ''waggel'' met het blok dan slaat hij af. |
#7
|
|||
|
|||
nog steeds niet opgelost
|
#8
|
||||
|
||||
een AGG heeft geen stationairregelklep.
Ik zou alle massa kabels en de bevestig ervan goed controleren. Desnoods een start kabel op je massa van de accu zetten en de andere klem op de cilinderkop. Als je dan weer met het blok waggelt en hij blijft dan lopen dan zit je in de goeie richting. tevens ook even de massa en voeding van de motor ECU controleren. Ik zou sowieso alle stekkerverbindingen en kabels eens goed controleren d.m.v. een visuele inspectie... De bobine's van de mk3's gaan vaker kapot. Ze schuren dan en maken dan vals contact. Je kunt je bobine en de bougiekabels o.a. controleren door er met een planten spuit water overheen te nevelen. Als er dan ergens vonken over gaan springen dan heb je slechte of open verbinding in je ontsteking waardoor je motor ook slecht kan gaan lopen bij bijv vochtig weer. Succes! |
#9
|
||||
|
||||
je kunt hem trouwens ook eens laten uitlezen via je OBD stekker rechts langs de asbak
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor je reactie ,het probleem is eignlk dat deze motor in mijn jetta 2 is ingebouwd en ik geen obd bij de motor heb gekregen ,mijn vraag was dan welke kabel ik nodig heb ? wat het probleem wan uitvallen betreft ,het is tijdelijk opgelost ,ik heb vandaag gasklep gereinigd en lmm en verschillende stekkers losgehad, dan ben ik een grote toer gaan doen en er was geen enkel probleem meer ,hopelijk komt het niet terug. Mvg, Lars |
#11
|
||||
|
||||
weet ik zo niet. Moet je even een schema raadplegen van je motormanagement.
Het uitlezen is serieel en gaat dus via 2 draden.... |
#12
|
||||
|
||||
je hebt trouwens in je begin post staan dat het een golf 3 betreft... Zet er dan wel ff bij dat het om en ombouw gaat en dat het blok dus in een jetta2 ligt. Lijkt me wel zo makkelijk
|
#13
|
|||
|
|||
ok, bedankt en waar kan ik zo een schema vinden ?
Mvg |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
gasklep die aangekoold is geeft ook altijd onregelmatig toerental ! carterdamp is meestal de oorzaak aangezien die voor de klep zit ! regelmatig schoonmaken is de boodschap |