|
|||
|
|||
Krakende handrem op helling - Golf 6
Hoii allemaal.
Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een Golf 6, 2.0 TDI. Nu hebben we thuis al een paar keer gemerkt dat als we de auto op de oprit hebben staan (met handrem op), de remmen (ik vermoed dus de handrem) nogal kraakt als je uit- en instapt, of zelfs nog maar als je een kleine beweging maakt in de auto. Ook is het zo dat we bij onze oprit bovenaan een steiler stuk als onderaan hebben, op het steile stuk is het kraken overigens erger, idem als de wagen zwaar beladen is kraakt hij meer. Weet iemand waar dit aan kan liggen en of dit 'normaal' is, aangezien mijn ouders zeggen dat hun vorige golf 5 hier ook wel wat last van had. Alvast bedankt. |
|
||||
|
||||
idd..mijn golf plus heeft het ook..... het zij zo...
|
||||
|
||||
t' is de nieuwigheid, heb et ook, wen er maar aan
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties, ben ik toch wat geruster
Dat het een beetje kraakt tot daar aan toe maar soms durft ie nogal lawaai te maken ^^ |
|
||||
|
||||
dat kraken is het lichtjes doorschieten van de remblokken op de schijven.
|
|||
|
|||
Bedankt voor de info,
ik vermoed dat dit niet echt schadelijk is? Aangezien het standaard aanwezig is, of kan je er iets aan doen? |
|
||||
|
||||
Ik ken de moderne golfjes niet, is de handrem met ouderwetse kabels of electronisch? Dealer kan de rem wel wat strakker zetten. Aan de andere kant.. Zolang de golf er niet vandoor gaat is er niks aan de hand.
|
|||
|
|||
Quote:
Is met kabel, wordt bij de dealer ook nooit aan gesteld