![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() http://auto-onderdelen.marktplaats....X%252Fhdvkif 8
Leuke auto voor de liefhebber , zit volgens mij wel aardig wat laswerk aan is wel origineel , maar een 1976 is net zo zeldzaam als een 1974 1975er.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Daar is nog wel wat van te maken lijkt me.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() stond enige tijd geleden al eens op mp
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Geloof me hier loop je op leeg want deze is heel erg slecht!
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#5
|
||||
|
||||
![]() Dat ding ziet er op de foto's al flink rot uit idd, moet je voorstellen wat je tegenkomt als je hem gaat aanpakken
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als ik zie hoe sommige mensen een resto aanpakken dan kan deze ook wel ![]() Maar ik geloof je gelijk als je zegt dat deze te slecht is. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info |
#8
|
|||
|
|||
![]() haha klopt , het is zeldzame auto dus moeite waard vind ik zelf , ondanks nog niet iedereen dat inziet.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() wie haald hem op
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() De oud ijzer boer
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zelfs dan krijg je er niet veel voor...er zit bijna geen 'schoon' ijzer meer aan er duiken overigens wel veel van die eerste types weer op tegenwoordig.. moeilijk te begrijpen..ik heb de meeste eind jaren '80 begin '90 al in de schredder zien verdwijnen die dingen van voor '80 hadden bijna geen ML erin zitten ,waren met dagelijks gebruik na een jaar of 5 gewoon compleet weggerot...(op de gekste plekken) |
#12
|
|||
|
|||
![]() Klopt Heinz74 , Golf1's 1974 1975 1976 waren in die tijd heel slecht , als je ze geen ml behandeling gaf waren ze zo binnen paar jaar zo weg, na 5/8 jaar dan waren ze compleet afgeschreven en helemaal verrot, het is nog uniek dat dit exemplaar bestaat (misschien ml behandeling gehad) Stond filmpje van een 8 jaar oude Golf bij Wrak van de Weg die brak bijna in 2en.
1977 1978 was ook niet veel beter , maar toch weer klein stapje voorruit, na de facelift in 1978 kregen ze nog een betere behandeling en pas eind 1982 waren ze het best behandelingd tegen roest, voor mede door de kunstof binnenschermen veel betere ml behandeling en steenslagcoating maarja dan te bedenken dat deze auto 36 jaar oud is en het 7 keer langer overleefd heeft vind het ik het toch zonde om zoiets zomaar te slopen ze zijn zeer zeldzaam geworden omdat ze zo konden roesten , er is vast wel iemand die hetzelfde als mij erover nadenkt.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() en gereserveerd... blijkbaar ziet er iemand toch heil in!
![]()
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() tsja,
als ik al die dingen die ik gesloopt heb voor de onderdelen toendertijd bewaard had had ik een voetbalveld vol feit is dat je toendertijd een golfje niet zag als een klassieker ,ook niet in wording komt er nog bij dat de 'kwaliteit'in de eerste jaren (niet alleen roestpreventie)niet om over naar huis te schrijven was. maar dat was toen normaal ,Apk bestond nog niet ,mensen waren sneller tevreden ,Amsterdam-Brussel was een wereldreis etc etc het verschil in comfort tussen bijv een late '83er of bijv een '76er ligt mijlenver uiteen de eerste 1,5 dieseltjes met een 4bak waren toen en nu gewoon verschrikkelijk..maar met een '83er turbodiesel is wel te leven daarom heb ik zelf bijna altijd een 83/84er GTi gereden ,dat is ook redelijk goed te doen,ook tegenwoordig als je een redelijk nette restaureerd houd dat nog enigszinds zijn waarde ,toch zeker een 76(if any left)of iets in die trend. maar om nu 100erden uren laswerk te steken in een 1100tje ..ik weet niet of dat zo verstandig is.. ik moet eerlijk zeggen ik ben zelf een paar jaar uit 'de scene' geweest maar ik zie nu ook prijzen van nieuwe/n.o.s onderdelen....jongens tis een golf...geen Mercedes 300sl maar ja vraag en (schaars)aanbod ,denk/hoop ik... |
#15
|
|||
|
|||
![]() Heinz inderdaad. We hebben complete golfjes door midden geslepen om ze naar de oud ijzer boer te brengen.....
Ben ook een paar jaar uit de scene geweest en de prijzen zijn af en toe inderdaad schrikbarend. |
#16
|
|||
|
|||
![]() De Golf 1 heeft nu wel het klassiekerstatus bereikt , vooral de modellen met kleine achterlichten
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |