#1
|
|||
|
|||
Rembekrachtiger diesel vacuümpomp
Bij onze Golf 1 Diesel lijkt de bekrachtiging het dan wel, dan niet te doen. De rembekrachtiger kan natuurlijk stuk of lek zijn, maar omdat het vooral de eerste tien meter voorkomt, lijkt me dat het ook de vacuümpomp kan zijn.
Hoe test ik de vacuümpomp op voldoende 'opbrengst'? Kan iemand me dat uitleggen? |
#2
|
||||
|
||||
Vacuummetertje aansluiten en controleren of hij z`n vacuum houdt
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
Maar dan sluit ik nog steeds niet 1 van de 2 uit natuurlijk. Ik ga er al vanuit dat 1 van de 2 geen vacuum houdt...
Wat voor metertje trouwens en waar aansluiten, gewoon een simpele ergens tussen een leiding maken? |
#4
|
|||
|
|||
even kijken of het membraam niet lek is heb het ook gehad namelijk
heb hier even nog een complete vacuum pomp liggen gebruikt maar wel goed mvg eric |
#5
|
||||
|
||||
je kan gewoon een vacuummetertje van VDO erop aansluiten. Als je één van de 2 wilt uitsluiten moet je even de leiding op de bekrachtiger afdoppen..dan heeft die geen invloed meer.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
|||
|
|||
De vacuümpomp zit direct en enkel op de bekrachtiger aangesloten, dus de bekrachtiger afdoppen? Dat betekent beiden afdoppen en dus de vacuümpomp meten.
Ik ben overigens vrij zeker dat beiden het meestal perfect doen. Als ik ga meten verwacht ik ook gewoon resultaat, dus vacuüm uit de vacuümpomp, ik voel dat het er is met remmen. Maar omdat het er soms niet is, lijkt me dat de vacuumpomp niet voldoende kan bijbenen, of zit ik dan verkeerd? Hooligan, je hebt pb! |
#7
|
||||
|
||||
zit er een membraanpomp op? die zijn vaak lek en hebben weinig opbrengst.
Ik heb op meerdere mk1 diesels een vac. pomp van een golf2 gezet en werkte perfect. |
#8
|
|||
|
|||
Er zit de volgens mij originele pomp op. Wat is het verschil tussen beiden? In de zin van, hoe ziet dat eruit?
|
#9
|
|||
|
|||
Toevoeging: Inderdaad is er nu een membraanpomp gemonteerd (een groot rond ding).
Dan ga ik op zoek naar een vacuumpomp van een golf 2 - het kleinere simpelere pompje die je hier zit: Last edited by MellyVille - USLights.nl : 29-01-2012 at 10:51. |
#10
|
|||
|
|||
Pompje gehaald op de sloop en de auto remt weer als een nieuwe, beter dan ooit tevoren!
Houd er rekening mee als je van het oude type membraanpomp naar het type op de foto hierboven overstapt, dat je dan ook het blindplaatje nodig hebt wat links van de oliefiltersteun op het blok geschroefd zit. Bij een membraanpomp heeft dat plaatje een aansluiting voor een slang naar de pomp, bij deze vacuumpomp moet dat gewoon een dicht plaatje zijn. Thanks voor de tip Johan! Werkt perfect, kan het iedereen aanraden. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Geen probleem Zo'n tandwielpomp is gewoon veel beter. Was idd vergeten te vertellen dat je dat blinde plaatje ook moet overzetten |
#12
|
||||
|
||||
Ik probeer een tikkend geluid vanonder de motorkap (vooral na een koude start) te localiseren, en volgens de verkoper van mijn brik is het de vacuumpomp. Uit de voorgaande postings begrijp ik dat het dus wsch. een membraanpomp zal zijn.
* Kan die inderdaad een harde tik veroorzaken ? * En kan ik 'm demonteren om te checken of de pomp wel echt de boosdoener is ? |
#13
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk gaat dit over een transporter? dan zit je hier verkeerd.
|
#14
|
||||
|
||||
Nou, de laatste keer dat ik keek was het toch echt nog een Golf. :p
|
#15
|
||||
|
||||
omday dit namelijk bij transporter ook regelmatig voorkomt en ik t bij een golf nog niet heb meegemaakt
|
#16
|
||||
|
||||
Okee dan: als het een Transporter was, zou ik dan de pomp kunnen demonteren om te zien of die tik idd. daaruit komt ?
|
#17
|
|||
|
|||
Ik wil een vacuüm pomp van een golf 2 diesel op een jetta 1 zetten maar bij de jetta is er nog een extra slang van uit de karter aangesloten op de vacuüm pomp.
Wat moet ik daarmee doen? mvg Joris |
#18
|
|||
|
|||
Dat plaatje waar die slang uit het carter komt moet je vervangen voor een blindplaatje, kun je ook op de auto vinden waar je de vacuumpomp vanaf haalt.
|
#19
|
|||
|
|||
Oke merci. Nu heb ik de vacuum pomp er op gezet maar men probleem is nog altijd niet verholpen
De pedaal kan ik niet zo diep induwen dus ik denk dat er geen lucht in de leiding zit. Hij remt maar je moet toch al redelijk door duwen betekend dit dat men rembekrachtiger kappot is? Kun je de rembekrachtiger van een golf 2 in een jetta 1 plaatsen? mvg Joris |
#20
|
||||
|
||||
rembekrachtiger kan idd ook stuk zijn.
Van een type 2 past alleen moet je dan het laatste stukje die aan het rempedaal zit van je oude bekrachtiger op die van de golf2 lassen. Je zit er nl mee dat de golf1 het laatste stuk een eindje schroefdraad op zit ivm hoogte afstellen van het pedaal. Het beste kun je 1 van een latere golf1 cabrio pakken. das plug and play. |