Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-01-2012, 21:25
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default Rembekrachtiger diesel vacuümpomp

Bij onze Golf 1 Diesel lijkt de bekrachtiging het dan wel, dan niet te doen. De rembekrachtiger kan natuurlijk stuk of lek zijn, maar omdat het vooral de eerste tien meter voorkomt, lijkt me dat het ook de vacuümpomp kan zijn.

Hoe test ik de vacuümpomp op voldoende 'opbrengst'? Kan iemand me dat uitleggen?
Reply With Quote
  #2  
Old 27-01-2012, 21:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Vacuummetertje aansluiten en controleren of hij z`n vacuum houdt
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2012, 08:41
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Maar dan sluit ik nog steeds niet 1 van de 2 uit natuurlijk. Ik ga er al vanuit dat 1 van de 2 geen vacuum houdt...

Wat voor metertje trouwens en waar aansluiten, gewoon een simpele ergens tussen een leiding maken?
Reply With Quote
  #4  
Old 28-01-2012, 09:00
vw hooligan vw hooligan is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 622
Default

even kijken of het membraam niet lek is heb het ook gehad namelijk

heb hier even nog een complete vacuum pomp liggen gebruikt maar wel goed

mvg eric
Reply With Quote
  #5  
Old 28-01-2012, 11:33
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

je kan gewoon een vacuummetertje van VDO erop aansluiten. Als je één van de 2 wilt uitsluiten moet je even de leiding op de bekrachtiger afdoppen..dan heeft die geen invloed meer.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-01-2012, 22:56
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

De vacuümpomp zit direct en enkel op de bekrachtiger aangesloten, dus de bekrachtiger afdoppen? Dat betekent beiden afdoppen en dus de vacuümpomp meten.

Ik ben overigens vrij zeker dat beiden het meestal perfect doen. Als ik ga meten verwacht ik ook gewoon resultaat, dus vacuüm uit de vacuümpomp, ik voel dat het er is met remmen. Maar omdat het er soms niet is, lijkt me dat de vacuumpomp niet voldoende kan bijbenen, of zit ik dan verkeerd?

Hooligan, je hebt pb!
Reply With Quote
  #7  
Old 28-01-2012, 23:12
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

zit er een membraanpomp op? die zijn vaak lek en hebben weinig opbrengst.
Ik heb op meerdere mk1 diesels een vac. pomp van een golf2 gezet en werkte perfect.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 29-01-2012, 10:29
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Er zit de volgens mij originele pomp op. Wat is het verschil tussen beiden? In de zin van, hoe ziet dat eruit?
Reply With Quote
  #9  
Old 29-01-2012, 10:46
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Toevoeging: Inderdaad is er nu een membraanpomp gemonteerd (een groot rond ding).

Dan ga ik op zoek naar een vacuumpomp van een golf 2 - het kleinere simpelere pompje die je hier zit:


Last edited by MellyVille - USLights.nl : 29-01-2012 at 10:51.
Reply With Quote
  #10  
Old 06-02-2012, 17:26
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Pompje gehaald op de sloop en de auto remt weer als een nieuwe, beter dan ooit tevoren!

Houd er rekening mee als je van het oude type membraanpomp naar het type op de foto hierboven overstapt, dat je dan ook het blindplaatje nodig hebt wat links van de oliefiltersteun op het blok geschroefd zit. Bij een membraanpomp heeft dat plaatje een aansluiting voor een slang naar de pomp, bij deze vacuumpomp moet dat gewoon een dicht plaatje zijn.

Thanks voor de tip Johan! Werkt perfect, kan het iedereen aanraden.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-02-2012, 08:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille - USLights.nl
Pompje gehaald op de sloop en de auto remt weer als een nieuwe, beter dan ooit tevoren!

Houd er rekening mee als je van het oude type membraanpomp naar het type op de foto hierboven overstapt, dat je dan ook het blindplaatje nodig hebt wat links van de oliefiltersteun op het blok geschroefd zit. Bij een membraanpomp heeft dat plaatje een aansluiting voor een slang naar de pomp, bij deze vacuumpomp moet dat gewoon een dicht plaatje zijn.

Thanks voor de tip Johan! Werkt perfect, kan het iedereen aanraden.



Geen probleem
Zo'n tandwielpomp is gewoon veel beter.
Was idd vergeten te vertellen dat je dat blinde plaatje ook moet overzetten
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #12  
Old 28-05-2012, 00:31
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Ik probeer een tikkend geluid vanonder de motorkap (vooral na een koude start) te localiseren, en volgens de verkoper van mijn brik is het de vacuumpomp. Uit de voorgaande postings begrijp ik dat het dus wsch. een membraanpomp zal zijn.
* Kan die inderdaad een harde tik veroorzaken ?
* En kan ik 'm demonteren om te checken of de pomp wel echt de boosdoener is ?
Reply With Quote
  #13  
Old 28-05-2012, 08:40
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Waarschijnlijk gaat dit over een transporter? dan zit je hier verkeerd.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #14  
Old 28-05-2012, 11:47
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Nou, de laatste keer dat ik keek was het toch echt nog een Golf. :p
Reply With Quote
  #15  
Old 28-05-2012, 12:05
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

omday dit namelijk bij transporter ook regelmatig voorkomt en ik t bij een golf nog niet heb meegemaakt
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #16  
Old 28-05-2012, 12:10
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Okee dan: als het een Transporter was, zou ik dan de pomp kunnen demonteren om te zien of die tik idd. daaruit komt ?
Reply With Quote
  #17  
Old 19-09-2012, 10:07
jorisadri jorisadri is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 9
Default

Ik wil een vacuüm pomp van een golf 2 diesel op een jetta 1 zetten maar bij de jetta is er nog een extra slang van uit de karter aangesloten op de vacuüm pomp.
Wat moet ik daarmee doen?

mvg
Joris
Reply With Quote
  #18  
Old 19-09-2012, 10:17
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Dat plaatje waar die slang uit het carter komt moet je vervangen voor een blindplaatje, kun je ook op de auto vinden waar je de vacuumpomp vanaf haalt.
Reply With Quote
  #19  
Old 19-09-2012, 10:57
jorisadri jorisadri is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 9
Default

Oke merci. Nu heb ik de vacuum pomp er op gezet maar men probleem is nog altijd niet verholpen
De pedaal kan ik niet zo diep induwen dus ik denk dat er geen lucht in de leiding zit. Hij remt maar je moet toch al redelijk door duwen betekend dit dat men rembekrachtiger kappot is?
Kun je de rembekrachtiger van een golf 2 in een jetta 1 plaatsen?

mvg
Joris
Reply With Quote
  #20  
Old 19-09-2012, 11:32
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

rembekrachtiger kan idd ook stuk zijn.
Van een type 2 past alleen moet je dan het laatste stukje die aan het rempedaal zit van je oude bekrachtiger op die van de golf2 lassen.
Je zit er nl mee dat de golf1 het laatste stuk een eindje schroefdraad op zit ivm hoogte afstellen van het pedaal.
Het beste kun je 1 van een latere golf1 cabrio pakken. das plug and play.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum