|
||||
|
||||
94er Corrado
Hello,
Ik zal me eerst even voorstellen: Gino M. Bijna 20 jaar, ik ben monteur, eerste monteur en TS in opleiding(laatste jaar) Woon in het mooie zuid limburg. Ik heb zowel een VAG als JDM hart, heb namelijk nog een project namelijk de nissan skyline r32. De corrado is een echt project, het is zowizo mijn daily drive. Het is een orignele NL met slechts 125xxx gelopen, volledig in originele staat, maar moet wat onderhouds punten aanpakken en mischien ga ik hem ook nog oem+ maken (dikke velgen+verlaging) maar verder zal die origneel blijf en dus niet verneukt worden met dtm ruitenwissers en die zooi allemaal. Het is eentje van het nieuwe type, dat betekend dus vr6 motorkap, dikke mistlampen en het nieuwe type interieur. De auto is cosmetisch in zeer goede staat, technisch ook op wat onderhouds puntjes na... Motor is een 2.0l 8V, en ja deze motor is mischien niet super snel maar wel de meest degelijke motor van vw als je het mij vraagt! Plannen zijn er niet echt omdat het geen bijzonder project is maar ik probeer deze pagina als een beetje onderhouds historie etc vast te leggen. dingen die wel moeten gebeuren: Nieuwe originele vw tandriemset. Klepdeksel pakking. Vloeistoffen vernieuwe Originele CV inbouwen+nieuw cobra alarm. Grondig schoonmaken. Nieuwe achterschockbrekers(of schroefset cq verlagingveren?) En ik zal vast nog wel wat dingen tegen komen. Ik zal binnekort even wat foto's toevoegen aangezien ik daar nu geen beschikking toe heb, dan laat ik ook wel even mijn oude auto's en de skyline even zien. Greetz |
|
||||
|
||||
Kijk aan. Mooi project! Snel maar is wat foto's plaatsen.
|
||||
|
||||
Nog een corrado erbij in stein
Ben benieuwd naar de foto's!
|
||||
|
||||
Altijd leuk weer een Corrado erbij in Stein!
Ben ook benieuwd naar de foto's!
|
||||
|
||||
Hier dan wat foto's meerdere komen er binnekort aan.
Men oude golfje: Mijn skyline project toen ik hem net kocht, ligt nu in 10000 onderdelen in de schuur: En dan de corrado. Nieuwe VW disriem, moet ook een klepdekselpakking hebben deze is zo lek als een zeef haha, blok even goed schoon maken en kijken of er nog meer lekkages zijn. Krijg hem maandag terug van de schade hersteller ik had een klein roest plek achter in de koker ontdekt dit heb ik uiteraard gelijk lateren repareren, ben vandaag gaan kijken zag er weer piekfijn en origineel uit. Heel gek voor de rest NERGENS roest. |
|
||||
|
||||
Mooi project !! Wat zijn de plannen voor de Skyline trouwens ?
|
||||
|
||||
Mooie Corrie!
Nog plannen voor wielen?
|
|
||||
|
||||
plannen voor de skyline zijn er heeeel veel haha, gaat binnekort naar de spuiter en dan maak ik de rest in orde voor zon 400pk, dat is het even in grove lijnen.
Plannen voor de wielen, wil het liefst brede 17inch bbs lemans met gouden hart, maar dat laat mijn budget even niet toe. Vandaag de distibutie vervangen, en auto motorisch even na gekeken en wat onderdelen besteld. greetz. |
|
||||
|
||||
Ik denk dat 15" wat klein is
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Kan wel zijn maar da's gewoon standaard onder een Corrie en dan blijven de banden ook nog betaalbaar
We zien al genoeg kapitale wielen met Nankangs erom
|
|
||||
|
||||
Dat is ook weer waar
|
|
||||
|
||||
Welkom hier!
Nette corrado, onverprutst met een mooie kmstand.. Plannen klinken goed!
|
||||
|
||||
Leuke auto's hoor! Ik zou 16 kiezen onder 'n c. Kwam gisteren nog een opknapsetje brock voorbij voor weinig,
Quote:
helemaal waar |
|
||||
|
||||
Als ik voor andere velgen ga zal dat inderdaad wel 16 inch worden.
Ik twijfel alleen nog over het volgende, moet binnekort nieuwe schokbrekers achter. Zou ik dan gelijk voor een setje FATSOENLIJKE verlagings veren 40mm gaan, of toch origineel koesteren en behouden hehe. |
|
||||
|
||||
Schroefset.... kan je alle kanten op.
Door kortere veren op je bestaande (oudere) veerpoten te plaatsen zullen ze waarschijnlijk sneller overlijden. Omdat je nu wil investeren in 2 schokkers + evt. veren zeg ik simpelweg je geld investeren in een schroefkitje. Ik zal iig nooit kortere veren meer monteren op "oudere" schokkers |
|
||||
|
||||
schroefset is me weer te stug en verleidelijk voor daily drive.
Btw voor het geld dat ik nieuwe veren en achterschokbrekers heb, koop jij geen fatsoenlijke schroefset. En die vmaxx en triple-s rommel etc zie ik niet zo zitten haha. |
|
||||
|
||||
Quote:
Blijft persoonlijk natuurlijk, sterk afhankelijk van rijhoogte maar ben het met je eens over low budget spul. Fatsoenlijke setjes beginnen (IMHO) zo rond de 500 e-tjes. succes ermee! |
|
||||
|
||||
Gister beetje verder gegaan met onderhoud carterontluchting vervangen en klepdeksel pakking gehaald.
Helaas gister en vandaag pech gehad met de auto, gister viel die uit op een rotonde, na enkele malen starten sloeg die weer aan dus ik heb niet kunnen ontdekken waar het aan lag. Echter vandaag (hele dag in de zon gestaan) reed ik van men werk na huis 2e rotonde bam stil en deze keer moest ik berg op dus heel ver kwam ik niet haha sta je daar als automonteur hulpeloos midden op de weg XD. En deze keer wilde die niet starten. Ik had gister al zon vaag vermoeden dat de bobine te warm werd komt wel eens voor bij deze motortjes. Gelukkig kwam er net een collega langs samen de auto aan de kant kunnen duwen en even samen gekeken en indd geen vonk vanaf de bobine! Men pa opgebeld om af te slepen en hij had toevallig nog een oude bobine liggen (die slecht was met koud weer). Deze even geprobeert thuis en gelijk starten en lopen. Deze week dus even opzoek gaan naar een nieuwe. Mischien heeft hier nog iemand eentje liggen? Groetjes |