Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 20-08-2012, 10:37
pascal76's Avatar
pascal76 pascal76 is offline
Forum Regular

Default golf1 gti 1979 nederlander project

[/IMG] [IMG]golf1 gti[/IMG]

Deze gti heb ik 6mnd geleden gekocht en dacht dat ie compleet was....helaas dus.
Hij heeft bij de vorige eigenaar 16,5 jaar in een garage gestaan en er is een ander achterpaneel ingekomen jammer genoeg.
De carrosserie heb ik nagekeken op roest en hij heeft niets op een plekje van 2cm na bij de rechter veerpoot (waar het nummer staat)

Last edited by pascal76 : 20-08-2012 at 10:55.
Reply With Quote
Old 20-08-2012, 10:42
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Old 20-08-2012, 10:58
pascal76's Avatar
Forum Regular

Voorbumper en middenstuk grill erin (originele gti grill is onderweg)

Inmiddels heb ik bijna alle spullen compleet bij elkaar en kan ik verder met opbouwen...wat niet zo makkelijk is met een kleine dochter van 1 jaar

Ruiten in de deuren erin

Spatschermen erop

Vloerbekleding uit een '79 iger en daschboard gehaald (uit een '81-iger)

Achterklep is erin gegaan....gewoon originele kleur met originele stikker

Ik ga hem opbouwen naar een type van 1981 omdat het andere achterpaneel erin zit, de andere deuren (ophanging) en andere beugels voor het dashboard.

Verder heb ik afgelopen weekend (bij 40graden hier in het zuiden) de wiellagers voor vervangen omdat deze gewoon gaar waren, de achterlichten erin gezet...smoke achterlichten originele...en de zijramen achter met de achterruit erin gezet.
Verder heb ik de kabelboom al in de gti gelegd.
Deze komt uit een cabrio gti en helaas hebben deze kleinere rubbers in het schutbord, dus grotere rubbers hiervoor zoeken.
Volgende week woensdag komt erik me helpen met de kabelboom.

Last edited by pascal76 : 20-08-2012 at 11:12.
Reply With Quote
Old 26-08-2012, 21:28
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore

Leuk projectje hij ziet er wel hard uit op het eerste gezicht , maar waarom na nieuwer type? origineel houd zijn waarde en vooral met een originele GTI met kleine achterlichten
Maar weet je zeker dat achterpaneel er opnieuw in is gezet en de beugels voor dash ook?

De beugels zijn er zo uit de halen met bv een puntlasboor (midden) , en die op de zijkant kan je zo weer hergebruiken als je een type dashboard hebt vanaf 1978 t/m 1980. Gaat zo passen en
achterpaneel is wel wat werk maar wel genoeg te vinden , je kunt ook alleen de hoeken van de kleine achterlichten erin lassen.
De ophanging van de deuren zijn precies hetzelfde als later type's vanaf aug 1978 zijn de schanieren veranderd.
Maar iig succes!
Reply With Quote
Old 27-08-2012, 19:57
pascal76's Avatar
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by CAR-POOL
Leuk projectje hij ziet er wel hard uit op het eerste gezicht , maar waarom na nieuwer type? origineel houd zijn waarde en vooral met een originele GTI met kleine achterlichten
Maar weet je zeker dat achterpaneel er opnieuw in is gezet en de beugels voor dash ook?

De beugels zijn er zo uit de halen met bv een puntlasboor (midden) , en die op de zijkant kan je zo weer hergebruiken als je een type dashboard hebt vanaf 1978 t/m 1980. Gaat zo passen en
achterpaneel is wel wat werk maar wel genoeg te vinden , je kunt ook alleen de hoeken van de kleine achterlichten erin lassen.
De ophanging van de deuren zijn precies hetzelfde als later type's vanaf aug 1978 zijn de schanieren veranderd.
Maar iig succes!

Ik ben neit zo'n las-wonder dus daarom de simpelere oplossing en hem zo laten en opbouwen als zijnde model vanaf 1980.
Zoek wel nog wat onderdelen....als je nog iets hebt liggen van gti hoor ik het graag.
Reply With Quote
Old 27-08-2012, 21:58
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore

Ik heb wel aardig wat onderdelen liggen voor Golf1, GTI deurpanelen onderbakken dash luispreker middenconsole ik weet niet wat je precies allemaal zoekt. Stuur anders maar een PBtje.
Reply With Quote
Old 30-08-2012, 20:14
pascal76's Avatar
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by CAR-POOL
Ik heb wel aardig wat onderdelen liggen voor Golf1, GTI deurpanelen onderbakken dash luispreker middenconsole ik weet niet wat je precies allemaal zoekt. Stuur anders maar een PBtje.

Heb hier in de buurt een bijna complete gti aan onderdelen opgehaald.
In de loop van de komende weken zal ik er wel achter komen wat ik nog mis.
Toch alvast bedankt.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules