#1
|
|||
|
|||
Problemen Inbouw TDI in T3
Ik heb voor inbouw van TDI in mijn T3 een 110pk AFN tdi blok uit een seat ibiza. Bij dit blok zit de aandrijving van de waterpomp niet op de distributie riem groep maar op de groep van de stuurbekrachtigingspomp. De stuurbekrachtigingspomp kan ik m.i. niet gebruiken aangezien de motor achterin ligt. Echter de stuurbekrachtigingspomp zorgt wel voor het spannen van de riem die ook de waterpomp aandrijft.
Weet iemand een goede manier hoe ik de waterpomp het beste kan aandrijven? Bij latere blokken zit de pomp schijnbaar wel op de distributieriem alleen moet ik dan gelijk een ander blok hebben en kan deze zo snel niet vinden plus dit is veel werk. Zijn er misschien andere bevestigingen van de waterpomp / dummys van de stuurbekrachtigingspomp / flexibele spanrollen als vervanging voor stuurbekrachtigingspomp / kortere v-snaren voor het alleen aandrijven van de waterpomp? |
#2
|
||||
|
||||
hoe heb je de dynamo nu zitten dan?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
Poelie van de waterpomp moet je halen van een afn zonder airco.
Nieuwe multiriem voor een AFN zonder airco en klaar is kees. Multiriem drijft dan de waterpomp aan. |
#4
|
||||
|
||||
Even mild off-topic; klinkt interessant, heb je foto's van de inbouw?
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zoek daarnaast nog een goed adres voor revisie van mijn UN1 versnellingsbak (lagers & synchromesh ringen) plus ombouw draairichting. Weten jullie een adres die dit in avonduren doen? |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Leuk! Over je UN1 bak; misschien dat Tonnie Vos daar ook iets mee kan. Vriend van me heeft daar net een gereviseerde bak voor zijn T3 (1.9D) opgehaald. Hij doet voornamelijk VW en Porsche versnellingsbakken maar je weet nooit. |
#8
|
|||
|
|||
Nog een vraagje: ik zit na het halen van een miljoenen voor een afn zonder airco nog altijd met een stuurbekrachtigingspomp die ik ook niet gebruik. Kan ik deze riem dan wel gebruiken?
Hiernaast vroeg ik me af welke koppeling ik moet gebruiken voor de TDI motor met Renault un1 bak. De oorspronkelijke koppeling past niet? Wat te doen? |
#9
|
||||
|
||||
Wat is het voordeel van een UN1 bak in een T3?
Heel kort door de bocht (ben niet helemaal bekend met de combi AFN - T3); Passen de poulies van een AAZ niet? Die zijn ook zonder stuurbekrachting geleverd, dus pomp verwijderen en een kortere riem erop. Zie mijn T3 met AAZ (krukas poulie zit er nog niet op zoals je ziet ) Had ook een stuurpomp, deze verwijderd en een korte riem gemonteerd;
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#10
|
|||
|
|||
Voordeel van een UN1 bak is dat deze sterker zijn als de standaard T3 bakken zeker voor het hoge koppel van de TDI.
Ik zal het is voorstellen aan mijn monteur. Nu vraag ik me alleen nog af welke koppeling ik kan gebruiken. Heb laatst nog een nieuwe sachs koppeling gekocht voor een 110pk TDI. |
#11
|
|||
|
|||
ik heb een 1Y blok in mn t3 zitten, en heb ook de stuurbekrachtingspomp eraf gehaald en gewoon een nieuwe multiriem erop zitten zoals origineel op de 1Y, heb niks moeten aanpassen
|