#1
|
||||
|
||||
Info gevraagd mvt revisie/tuning vw type 3 1600tl
goedendag,
Ik heb al enige poos een vw type 3 1600tl in mijn bezig en nu eindelijk de stap gemaakt om eraan te beginnen. Nu is de carrosserie en chassis in goede staat ga ik hem eerst technische klaar maken voor de keuring. Nu weet ik behoorlijk veel over de waterkokers hoe dat allemaal in mekaar steekt, en een luchtkoker krijg ik technische ook wel uit elkaar en zeker ook weer in elkaar maar ik heb geen flauw idee waar ik terrecht kan voor onderdelen voor de motor dus evt nieuwe cilinders en natuurlijk pakkingen en keeringen nu is deze motor nog standaard 1600 van 1970 met dubbele cabrurateurs maar als ik zie wat een cilinder set kost naar bijv 2276cc voor 250e maar goed ook ik snap dat het daar niet bij blijft maar weten jullie iets waar in goede betrouwbare info kan vinden voor het oppeppen van mij 1600 en wat is de winst tegen over de inverstering ? en wat is de basis want zie door de cilinder de inhouden niet meer hehe ben benieuwd grts dennis |
#2
|
|||
|
|||
Zou zeggen lees je eerst eens in op bijv. de keversite.nl oid luchtgekoeld is namelijk een wereld van verschil tov waterkokers qua opbouwmogelijkheden etc..en te gebruiken onderdelen.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Met alleen andere clinders kom je echt niet aan 2276cc, daar heb je ook een andere krukas voor nodig. Een goede revisie begint bij het laten controleren van het carter en deze eventueel te laten lijnboren en laten cotteren voor de grotere cilinders. Daarnaast ook de koppen controleren op scheuren, reviseren en laten cotteren voor grotere cilinders. Krukas balanceren, slijpen, drijfstangen reviseren en uitwegen. Etc. etc. Voor onderdelen heb je veel keus, paruzzi, hotrod, ahnendorf etc allemaal leveranciers van delen. Er is echter erg veel keuze en rommel te koop. Ga voor goede duitse kwaliteit zoals victor reinz. Wil je een betrouwbaar snel blok is het verstandig deze door een goede kever tuner te laten bouwen. Een goed snel blok kost al snel minimaal 5000 euro compleet inclusief carburateurs, uitlaat etc..
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 16-08-2012 at 23:03. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
kijk dit is praat, ik had zeker niet verwact dat ik er met cilinders zou zijn anders reed elke kever wel met een 2300 cc hehe 5000e dat zijn redelijk bedrage kijk ben zelf niet onhandig ben automonteur en hou wel van wat uitdagingen dus wil het liefst alles zelf doen maar dat is niet mogelijk, zoals lijn boren, krukas balanceren wil eigenlijk al eht montage werk zelf doen , cil kop reviseren durf ik zelf ook wel geen probeem maar zoals uitcotteren van de koppen en carters hebben jullie wat namen van kever reviseurs/tuners ? bedankt iig voor de info tot nu toe |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Dat bedrag is wel compleet inclusief bouw + carburatie (dubbele carburateurs) + uitlaat (beter type spagetti (RVS)). Daarnaast kost het laten flowen, aanpassen klephoek etc van de koppen ook aardig wat. Een maat van me heeft hier zijn blok laten bouwen, en koop er af en toe ook wat spullen echter is het wel wat verder voor jou. Hij had al een erg goede basis, en dat 1915cc blok loopt ook als een gek. http://www.german-performance-parts.be/. Afstellen/carburatie/ontsteking laat hij door http://www.amtdyno.be/ Deze kan ook een ontsteking bouwen met een curve welke bij je motor past. Een duitse http://www.ahnendorp.com/ Heb hier ook al een paar keer van gehoord http://www.henkdehoog.nl/index.html Er zijn echter ook een hoop beuners. Zou wel goede duitse kwaliteit gebruiken (voor cilinder mahle met gesmede zuigers ipv AA) Ga anders een informeren op keversite.nl of flat4free.be, hier zitten ook een aantal mensen met veel verstand van tunen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 23-08-2012 at 20:20. |
#6
|
||||
|
||||
super info hier kan ik wat mee bedankt
|