Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-08-2012, 21:58
gtipower's Avatar
gtipower gtipower is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 386
Send a message via MSN to gtipower
Default Info gevraagd mvt revisie/tuning vw type 3 1600tl

goedendag,

Ik heb al enige poos een vw type 3 1600tl in mijn bezig en nu eindelijk de stap gemaakt om eraan te beginnen.

Nu is de carrosserie en chassis in goede staat ga ik hem eerst technische klaar maken voor de keuring.

Nu weet ik behoorlijk veel over de waterkokers hoe dat allemaal in mekaar steekt, en een luchtkoker krijg ik technische ook wel uit elkaar en zeker ook weer in elkaar

maar ik heb geen flauw idee waar ik terrecht kan voor onderdelen voor de motor dus evt nieuwe cilinders en natuurlijk pakkingen en keeringen

nu is deze motor nog standaard 1600 van 1970 met dubbele cabrurateurs
maar als ik zie wat een cilinder set kost naar bijv 2276cc voor 250e maar goed ook ik snap dat het daar niet bij blijft

maar weten jullie iets waar in goede betrouwbare info kan vinden voor het oppeppen van mij 1600 en wat is de winst tegen over de inverstering ?

en wat is de basis want zie door de cilinder de inhouden niet meer hehe


ben benieuwd

grts dennis
Reply With Quote
  #2  
Old 16-08-2012, 22:06
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Zou zeggen lees je eerst eens in op bijv. de keversite.nl oid luchtgekoeld is namelijk een wereld van verschil tov waterkokers qua opbouwmogelijkheden etc..en te gebruiken onderdelen.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #3  
Old 16-08-2012, 22:56
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by gtipower
nu is deze motor nog standaard 1600 van 1970 met dubbele cabrurateurs
maar als ik zie wat een cilinder set kost naar bijv 2276cc voor 250e maar goed ook ik snap dat het daar niet bij blijft

Met alleen andere clinders kom je echt niet aan 2276cc, daar heb je ook een andere krukas voor nodig.

Een goede revisie begint bij het laten controleren van het carter en deze eventueel te laten lijnboren en laten cotteren voor de grotere cilinders.
Daarnaast ook de koppen controleren op scheuren, reviseren en laten cotteren voor grotere cilinders.
Krukas balanceren, slijpen, drijfstangen reviseren en uitwegen.
Etc. etc.

Voor onderdelen heb je veel keus, paruzzi, hotrod, ahnendorf etc allemaal leveranciers van delen. Er is echter erg veel keuze en rommel te koop. Ga voor goede duitse kwaliteit zoals victor reinz.

Wil je een betrouwbaar snel blok is het verstandig deze door een goede kever tuner te laten bouwen. Een goed snel blok kost al snel minimaal 5000 euro compleet inclusief carburateurs, uitlaat etc..
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650

Last edited by Spierings : 16-08-2012 at 23:03.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-08-2012, 19:11
gtipower's Avatar
gtipower gtipower is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 386
Send a message via MSN to gtipower
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Met alleen andere clinders kom je echt niet aan 2276cc, daar heb je ook een andere krukas voor nodig.

Een goede revisie begint bij het laten controleren van het carter en deze eventueel te laten lijnboren en laten cotteren voor de grotere cilinders.
Daarnaast ook de koppen controleren op scheuren, reviseren en laten cotteren voor grotere cilinders.
Krukas balanceren, slijpen, drijfstangen reviseren en uitwegen.
Etc. etc.

Voor onderdelen heb je veel keus, paruzzi, hotrod, ahnendorf etc allemaal leveranciers van delen. Er is echter erg veel keuze en rommel te koop. Ga voor goede duitse kwaliteit zoals victor reinz.

Wil je een betrouwbaar snel blok is het verstandig deze door een goede kever tuner te laten bouwen. Een goed snel blok kost al snel minimaal 5000 euro compleet inclusief carburateurs, uitlaat etc..


kijk dit is praat, ik had zeker niet verwact dat ik er met cilinders zou zijn anders reed elke kever wel met een 2300 cc hehe

5000e dat zijn redelijk bedrage kijk ben zelf niet onhandig ben automonteur en hou wel van wat uitdagingen dus wil het liefst alles zelf doen maar dat is niet mogelijk, zoals lijn boren, krukas balanceren wil eigenlijk al eht montage werk zelf doen , cil kop reviseren durf ik zelf ook wel geen probeem maar zoals uitcotteren van de koppen en carters

hebben jullie wat namen van kever reviseurs/tuners ? bedankt iig voor de info tot nu toe
Reply With Quote
  #5  
Old 23-08-2012, 20:18
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by gtipower
5000e dat zijn redelijk bedrage kijk ben zelf niet onhandig ben automonteur en hou wel van wat uitdagingen dus wil het liefst alles zelf doen maar dat is niet mogelijk, zoals lijn boren, krukas balanceren wil eigenlijk al eht montage werk zelf doen , cil kop reviseren durf ik zelf ook wel geen probeem maar zoals uitcotteren van de koppen en carters

hebben jullie wat namen van kever reviseurs/tuners ? bedankt iig voor de info tot nu toe

Dat bedrag is wel compleet inclusief bouw + carburatie (dubbele carburateurs) + uitlaat (beter type spagetti (RVS)).
Daarnaast kost het laten flowen, aanpassen klephoek etc van de koppen ook aardig wat.

Een maat van me heeft hier zijn blok laten bouwen, en koop er af en toe ook wat spullen echter is het wel wat verder voor jou.
Hij had al een erg goede basis, en dat 1915cc blok loopt ook als een gek.
http://www.german-performance-parts.be/.
Afstellen/carburatie/ontsteking laat hij door
http://www.amtdyno.be/
Deze kan ook een ontsteking bouwen met een curve welke bij je motor past.

Een duitse
http://www.ahnendorp.com/

Heb hier ook al een paar keer van gehoord
http://www.henkdehoog.nl/index.html
Er zijn echter ook een hoop beuners.
Zou wel goede duitse kwaliteit gebruiken (voor cilinder mahle met gesmede zuigers ipv AA)

Ga anders een informeren op keversite.nl of flat4free.be, hier zitten ook een aantal mensen met veel verstand van tunen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650

Last edited by Spierings : 23-08-2012 at 20:20.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-08-2012, 14:54
gtipower's Avatar
gtipower gtipower is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 386
Send a message via MSN to gtipower
Default

super info hier kan ik wat mee bedankt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum