#1
|
|||
|
|||
remdruk probleem
Ik heb een Golf 1 cabrio 16v met de volgende remmen setup:
- links en rechts -voor: Golf 2 G60 remmen met goodridge en koperen remleiding naar de HRC - Links en rechts -achter: Golf 2 16v schijfremmen koperen remleiding naar goodridge en via de stalen leiding naar de HRC - 16v HRC: Bosch hoofdremcylinder type F 026 003 180 (boring 20.6) - Scirocco 16v remdrukpotjes op de HRC voor de remmen achter: 533 612 151 A - Golf 1 cabrio rembekrachtiger (van 2h motor) - Bosch dot4 rem olie tot aan max gevuld - nog geen handremkabels aangesloten Alles is nieuw behalve de G60 remmen en de rembekrachtiger. Ik heb als volgt 2x ontlucht: - rechts achter: remklauw los gehaald en ontlucht (los gehaald en gedraaid zodat de ontluchtingsnippel naar boven wijst) - links achter: remklauw los gehaald en ontlucht (los gehaald en gedraaid zodat de ontluchtingsnippel naar boven wijst) - rechts voor: ontlucht - links voor: ontlucht Als de motor niet draait en ik de pedaal een paar keer intrap bouwt hij geen druk op, na 10x pompen komt er een beetje druk op ipv 2/3x pompen Als de motor draait is het zelfs nog minder. Hij remt wel (helemaal onderaan de slag) en de pedaal komt terug naar boven. Ik heb meerdere keren op het forum gezocht voor mensen met een soortgelijke setup en die kom ik ook tegen en daan lees ik geen problemen. Is er iets met mijn rembekrachtiger? Deze heb ik 2de hands gekocht. Hoe kan ik dit testen zonder een nieuwe erop te zetten? Of doe ik iets verkeerd met ontluchten? Ik heb geen idee meer.. |
#2
|
|||
|
|||
Niemand een idee?
|
#3
|
|||
|
|||
en bang dat je je hoofdremcilinder "gesloopt" hebt
deze mag je niet tot t eind doortrappen tot je echt druk hebt dus daar zou ik het in zoeken |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Daar heb ik rekening mee gehouden.. heb halve slagen gemaakt totdat er druk kwam. Ding maakte wel een "klak" "klak" geluid maar nu niet meer...? |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
hallo even paar keer pompen ,, en dan rechts achter nippel open draaien ,, en wacht even tot er olie komt .. duurt dit heel lang even herhaalen , vrgr gooigolf |
#6
|
||||
|
||||
Is een 20 mm HRC niet te klein voor Girling 54? 22 mm lijkt mij beter.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Heb ik zo gedaan, maar ik kan het klak klak geluid niet verklaren.. |
#8
|
||||
|
||||
22mm van de 16v is idd beter ja,heb ook een type 1 met schijfremmen achter,maar met de kleine remmen voor en ook de drukpotjes ertussen.
Bij mij werkt het ook goed. Heb je van de 2 achterklauwen hetzelfde nr gebruikt?Anders krijg je ook geen druk nl. Of je hrc is toch kapot... |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ja klauwen zijn hetzelfde. Ik ga nog 1x ontluchten en anders een andere hrc proberen. |
#10
|
|||
|
|||
heb nog wel n goede 20mm liggen
mag weg voor weinig teab maar nieuwe 22mm kostten ook niet meer de wereld via ebay.de |
#11
|
|||
|
|||
Ik heb vanavond nog eens goed ontlucht maar dat hiel niet. Nu heb ik nog een andere HRC 20mm erop gezet en ontlucht.. tadaa hij remt nu goed..
Conclusie: de nieuwe HRC is defect, morgen ruilen bedankt voor alle tips! |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
dan weet je meteen dat dat klik klak geluid niet goed was maar mooi dat t weer gelukt is |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb toch nog een issue (of misschien is het wel normaal) met de remmen.
Ik heb een nieuwe 22mm HRC erop gezet en ontlucht en heb nu druk en deze valt niet weg. Echter naar mijn gevoel pakt de pedaal wat laat en gaat het naar mij gevoel de eerste 2cm in de slag te soepel. Enig idee of dit normaal is of kan dat door de scirocco potjes komen? Ik heb ze als volgt aangesloten: HRC gezien vanaf het punt dat je voor de auto staat en erna kijkt: ++Rembekrachtiger++ Leiding R-voor ||||| Leiding R-achter met remdruk potje Leiding Links achter met remdruk potje ||||| Leiding L-voor Overkruis aangesloten dus. |
#14
|
||||
|
||||
dat zou goed moeten zijn
ik zou als ik jou was hem laten ontluchten/verversen bij een bedrijf waar ze hier een apparaat voor hebben aangezien je alles nieuw hebt wil het nog wel eens zijn dat je remkracht verdeler lucht tegen houd ik ontlucht mijn auto's altijd op het werk en heb nog nooit het pedaal zo direct gekregen met de voet doe je dit dan weet je cker dat er geen lucht in het systeem zit en kun je verder kijken mocht het zo blijven misschien moet je je pedaal wel afstellen |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom moet je eerst de remklauwen los halen voor je kunt ontluchten? De mijne zit de nippel gewoon bovenop volgens mij....?? |
#16
|
|||
|
|||
Bij mij zit de nippel voor de achter remklauwen aan de zijkant. Eerste keer ontluchten met remmen erop, 2de ronde met remklauwen eraf en nippel omhoog houden.. toen kwam er nog heel veel lucht uit.
Ik ga eens bij een bedrijf ontluchten en dan laat ik weten of het gelukt is |
#17
|
|||
|
|||
Even een update: auto is ontlucht met het apparaat en het lukt nog steeds niet. Wat de monteur opviel is dat de remklauw een 38mm is. Welke remklauwen gebruiken jullie icm dezelfde remmen setup? de 36mm klauw ziet er iets anders uit en de ontluchtingsnippel zit ook anders.
|
#18
|
||||
|
||||
volgens mij hetzelfde probleem als Chris heeft gehad met zijn Golf 1 G60.
heeft ie met de achterklauwen los ontlucht meen ik te herinneren. dus wel aan de leiding vast maar los van de auto. nippels stond gemonteerd naar beneden en het ging niet. maar met los halen en de nippels naar bovenw eer wel. Chris misschien kan jij het verduidelijken.
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ja dat gaan we vanmiddag proberen, remklauw eraf en ontluchten met apparaat. Ik had ze er al eens af gehaald maar toen met de hand ontlucht. Misschien heeft Chris nog tips.. |
#20
|
|||
|
|||
Eindelijk na veel proberen toch gelukt..
Klauwen achter los gepakt, apparaat erop gezet en maar laten ontluchten, nippel naarboven laten wijzen en een beetje met de klauw draaien.. zo kwam er af en toe wat lucht uit. Uiteindelijk is de remdruk super! ps. De Klauwen hadden we als een los gepakt maar toen met de hand ontlucht.. met het apparaat was dus veel beter! Bedankt voor alle reacties! |