#1
|
|||
|
|||
Probleem golf2 1.6
Sinds kort draait mijn golf 1.6 vreemd stationair en bij een continu snelheid.
Als hij stationair draait danst het toerental tussen de 1000 en 2000 toeren. Als ik optrek rijd hij prima. Als ik een gelijke snelheid aanneem dan houdt hij om de 5 seconden in en rijd daarna weer zoals normaal en dit keer op keer. Nu ben ik naast de auto gaan staan en hoor ik de ecu telkens tikken en dan gaat de toeren om laag en weer omhoog. Dit gaat in een gelijkmatig ritme door. Ecu is ondertussen vervangen. Maar het probleem blijft. Wie weet wat er is of heeft dit ook meegemaakt. |
#2
|
|||
|
|||
Zou eens goed naar de vacuemslangen en werking carburateur kijken, gaan wel vaker kapot.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
|||
|
|||
Ja maar mijn ecu tikt alsof hij een schakelaar heeft die de motor regeld
|
#4
|
|||
|
|||
zit er in een 1.6 ook niet zo'n stationair regelaar?
|
#5
|
||||
|
||||
Een verhoogd stationair toerental en het inhouden bij continue snelheid is, naar mijn weten, typisch voor de Pierburg carb.
(Pierburg ) Het tikken van de ECU ben ik nog niet eerder tegengekomen. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
hij is er ook ineens mee begonnen. en bij het rijden verhoogt hij de toeren niet maar houd hij 2 sec in en dan ongeveer rijd hij 4sec gewoon dus geen slangen of carburateur probleem maar echt iets met de ontsteking. |
#7
|
||||
|
||||
op voorkant carburateur ..
zit een ronde pot .. met bredde stekker gasklep regelaar .. dat is de boosdoener ... vrgr gooigolf . |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Is dat die met die stoter tegen de gasklep want die had ik ook al bekeken maar die staat gewoon stil bij stationair draaien. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
ja klopt .. zit stoter met veer tegen je gashefel . die regeld mee. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Okay maar dat kan het niet zijn want hij staat gewoon stil. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
hallo is in meestu gevallen wel zo .. dan is het gasklep posieti sensor . als je er voor staat rechts zijkant zwart potje .. vrgr gooi |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Dan ga ik die maar eff verwisselen met die van mijn maat. Die heeft de zelfde auto. Ik laat wel weten of het iets heeft uitgemaakt. |
#13
|
|||
|
|||
Blauwe tempsensor
Massa van de ecu Carburateur Vacuumslangen |
#14
|
|||
|
|||
Heb nu gezien dat de klep op de bovenkant van de carburateur open en dicht blijft gaan. Als ik de stekker van dat motortje los maak dan blijft hij stationair 2500 toeren maken en als ik dan rij dan smoort de motor enorm. Motortje heb ik al vervangen en maakt geen verschil. Ben toch wel een beetje benieuwd wat het nog kan zijn.
|
#15
|
|||
|
|||
nog eff vacuum slangen veranderd in nieuwe exemplaren geen verschil
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
wat voor motortje bedoel jij ? gr gooigolf |
#17
|
|||
|
|||
Links boven op de carburateur de regelaar van de klep er zit een bruin/witte en een witte draad aan
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
zal morge carburateur er eens bijpakken , om te kijken wat je p recies bedoelt , |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
thanks! |
#20
|
|||
|
|||
Nog meer mensen ideeën?
|