Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-08-2012, 14:44
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default Probleem golf2 1.6

Sinds kort draait mijn golf 1.6 vreemd stationair en bij een continu snelheid.
Als hij stationair draait danst het toerental tussen de 1000 en 2000 toeren. Als ik optrek rijd hij prima. Als ik een gelijke snelheid aanneem dan houdt hij om de 5 seconden in en rijd daarna weer zoals normaal en dit keer op keer. Nu ben ik naast de auto gaan staan en hoor ik de ecu telkens tikken en dan gaat de toeren om laag en weer omhoog. Dit gaat in een gelijkmatig ritme door. Ecu is ondertussen vervangen. Maar het probleem blijft. Wie weet wat er is of heeft dit ook meegemaakt.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-08-2012, 17:05
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Zou eens goed naar de vacuemslangen en werking carburateur kijken, gaan wel vaker kapot.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 02-08-2012, 18:24
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Ja maar mijn ecu tikt alsof hij een schakelaar heeft die de motor regeld
Reply With Quote
  #4  
Old 02-08-2012, 19:22
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

zit er in een 1.6 ook niet zo'n stationair regelaar?
Reply With Quote
  #5  
Old 02-08-2012, 19:35
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

Een verhoogd stationair toerental en het inhouden bij continue snelheid is, naar mijn weten, typisch voor de Pierburg carb.
(Pierburg )

Het tikken van de ECU ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-08-2012, 19:52
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Een verhoogd stationair toerental en het inhouden bij continue snelheid is, naar mijn weten, typisch voor de Pierburg carb.
(Pierburg )

Het tikken van de ECU ben ik nog niet eerder tegengekomen.


hij is er ook ineens mee begonnen. en bij het rijden verhoogt hij de toeren niet maar houd hij 2 sec in en dan ongeveer rijd hij 4sec gewoon dus geen slangen of carburateur probleem maar echt iets met de ontsteking.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-08-2012, 20:36
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

op voorkant carburateur ..
zit een ronde pot .. met bredde stekker gasklep regelaar ..
dat is de boosdoener ...
vrgr gooigolf .
Reply With Quote
  #8  
Old 02-08-2012, 23:19
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
op voorkant carburateur ..
zit een ronde pot .. met bredde stekker gasklep regelaar ..
dat is de boosdoener ...
vrgr gooigolf .


Is dat die met die stoter tegen de gasklep want die had ik ook al bekeken maar die staat gewoon stil bij stationair draaien.
Reply With Quote
  #9  
Old 03-08-2012, 07:25
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by pilsie
Is dat die met die stoter tegen de gasklep want die had ik ook al bekeken maar die staat gewoon stil bij stationair draaien.

ja klopt ..
zit stoter met veer tegen je gashefel .
die regeld mee.
Reply With Quote
  #10  
Old 03-08-2012, 07:58
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
ja klopt ..
zit stoter met veer tegen je gashefel .
die regeld mee.


Okay maar dat kan het niet zijn want hij staat gewoon stil.
Reply With Quote
  #11  
Old 03-08-2012, 21:19
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by pilsie
Okay maar dat kan het niet zijn want hij staat gewoon stil.

hallo is in meestu gevallen wel zo ..
dan is het gasklep posieti sensor .
als je er voor staat rechts zijkant zwart potje ..
vrgr gooi
Reply With Quote
  #12  
Old 05-08-2012, 10:50
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo is in meestu gevallen wel zo ..
dan is het gasklep posieti sensor .
als je er voor staat rechts zijkant zwart potje ..
vrgr gooi


Dan ga ik die maar eff verwisselen met die van mijn maat.
Die heeft de zelfde auto. Ik laat wel weten of het iets heeft uitgemaakt.
Reply With Quote
  #13  
Old 05-08-2012, 20:32
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Blauwe tempsensor
Massa van de ecu
Carburateur
Vacuumslangen
Reply With Quote
  #14  
Old 07-08-2012, 18:40
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Heb nu gezien dat de klep op de bovenkant van de carburateur open en dicht blijft gaan. Als ik de stekker van dat motortje los maak dan blijft hij stationair 2500 toeren maken en als ik dan rij dan smoort de motor enorm. Motortje heb ik al vervangen en maakt geen verschil. Ben toch wel een beetje benieuwd wat het nog kan zijn.
Reply With Quote
  #15  
Old 07-08-2012, 20:03
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

nog eff vacuum slangen veranderd in nieuwe exemplaren geen verschil
Reply With Quote
  #16  
Old 07-08-2012, 20:54
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by pilsie
Heb nu gezien dat de klep op de bovenkant van de carburateur open en dicht blijft gaan. Als ik de stekker van dat motortje los maak dan blijft hij stationair 2500 toeren maken en als ik dan rij dan smoort de motor enorm. Motortje heb ik al vervangen en maakt geen verschil. Ben toch wel een beetje benieuwd wat het nog kan zijn.

wat voor motortje bedoel jij ?
gr gooigolf
Reply With Quote
  #17  
Old 07-08-2012, 21:25
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Links boven op de carburateur de regelaar van de klep er zit een bruin/witte en een witte draad aan
Reply With Quote
  #18  
Old 07-08-2012, 21:49
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by pilsie
Links boven op de carburateur de regelaar van de klep er zit een bruin/witte en een witte draad aan

zal morge carburateur er eens bijpakken , om te kijken wat je p recies bedoelt ,
Reply With Quote
  #19  
Old 07-08-2012, 21:52
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
zal morge carburateur er eens bijpakken , om te kijken wat je p recies bedoelt ,



thanks!
Reply With Quote
  #20  
Old 07-08-2012, 23:04
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Nog meer mensen ideeën?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum