![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dit is een lijst van de mij bekende draadnummers, voorzover die op auto's van alle merken, type's en bouwjaren van toepassing zijn. Je vindt de nummers terug in schema's, op de meeste schakelaars, relais' en andere armaturen, en op sommige connectors. Hopelijk kan deze lijst behulpzaam zijn bij het opsporen van problemen in de elektrische installatie van je auto.
5 koplampwisser/-sproeier 15 + vanaf contact 15a + via startrelais naar bobine 30 + accu 31 massa 31b onbekend (massa via een schakelaar of zekering?) 49 + naar clignoteurautomaat 49a + van clignoteurautomaat (knipperend) 50 startrelais 53 ruitenwisser (voor/achter!) 53a ruitenwisser (lagere snelheid) 53b ruitenwisser (lagere snelheid) 53e ruitenwisser (eindcontact ruststand) 54 remlichten 56 + van lichtschakelaar (tbv groot- en dimlicht) 56a groot licht 56b dimlicht 58 stads- en achterlicht 58L stads- en achterlicht links (parkeerlicht) 58R stads- en achterlicht rechts (parkeerlicht) 58b dashboardverlichting (via dimmer) 85 spoel X-relais 86 spoel X-relais 87 contact X-relais (van 30) B+ + van dynamo D+ veldwikkeling dynamo L clignoteur L P parkeerlichten PL parkeerlicht L PR parkeerlicht R R clignoteur R RF achteruitrijlicht(en) X + van contact naar ontlastrelais Last edited by Erik Baas : 23-09-2012 at 22:24. |
|
||||
|
||||
![]() er was je iemand voor; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60359
|
|
||||
|
||||
![]() Kennelijk ben jij de enige die dat weet...
![]() Enfin, ik zal ze eens naast elkaar leggen en even zien wat er met deze moet gebeuren. Pff, ik zal toch niet weer twee dagen voor niks aan het werk geweest zijn ? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() dit heet de bosch codering .....
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Laat dat blik wormen maar ff dicht.... ![]() ICE staat voor In Car Entertainment en staat in de rubriek waar de meeste elektro en elektronica vragen voorbij komen, niet bij de werkinstructies.
|