#1
|
|||
|
|||
Motor keuze
Hallo!
Ik heb momenteel een 1100 in mn golfje zitten. Maar wil voor de volgende winter er een ander blok inzetten ( of laten zetten) Maar wil graag nu al een ander blok kopen plus toebehoren en dit allemaal te reviseren. Wat zou de juiste keuze voor een ander motorblok, hij moet sowieso een stuk sneller zijn, maar wat is een betrouwbare motor neem aan dat jullie wel antwoord weten op die vraag. Ook graag in het achterhoofd gehouden wat redelijk simpel in te bouwen is. Dat is dus het andere, weten jullie in de omgeving van Gelderland mensen die dat tegen kosten willen doen, heb zelf wel een beetje verstand van auto's maar nog nooit een motorswap gedaan. Dus even op een rijtje: Wat is een betrouwbare , redelijk makkelijk in te bouwen in een 1.1? En iemand die weet waar het in de buurt gedaan kan worden, en wat voor prijzen ik ongeveer in gedachtte moet houden? Zat zelf trouwens te denken aan een golf 2 gti blok of iets in die richting... Ik hoor graag van jullie! Groeten |
#2
|
|||
|
|||
ik zit zelf met het zelfde vraagstuk, dus altijd interessant.
maar sowieso gaan mensen zeggen dat je eerst de zoekfunctie maar eens flink op de proef moet stellen. 1.1 is een voorover gekanteld blok, smallblock, dus golf 2 gti blokje gaat sowieso niet lukken zonder de motorsteun om te lassen. als je bereid bent om die steun om te lassen zijn de mogelijkheden wel een stuk groter. anders zijn je mogelijkheden beperkt tot 1.3 of vogels mij een 1.4 vroege golf III of 1.6 uit een polo, maar pin me er niet op vast |
#3
|
|||
|
|||
dat omlassen etc ik ben van alles op de hoogte.. dat maakt ook allemaal niet uit
Maar moet weten wat een betrouwbaar blok is, plus of er in de buurt mensen zijn die dat willen doen of eventueel willen helpen |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb eventueel nog een stuk rechter koker liggen met het motorsteun van een 1.8 GTI MK1
|
#5
|
|||
|
|||
wat voor vermogen zit je aan te denken?
|
#6
|
||||
|
||||
hmm, 1300 motor uit een oude polo gt ?
lijkt origineel en is ook nog redelijk snel en geen injectie, dus makkelijk allemaal |
#7
|
||||
|
||||
|
#8
|
||||
|
||||
1.3 turbo op basis van een g-40 blokje.....hmmmmm
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
|||
|
|||
Ik zit ook met precies hetzelfde vraagstuk. 1,3 blok met motorcarbs lijkt me ook een mooie Maar als de motorsteunen toch omgelast gaan worden is de keuze een stuk ruimer.
Maar in mijn geval zoek ik iemand die dit zou kunnen doen in de omgeving Rotterdam. |
#10
|
||||
|
||||
Dat ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je wilt uitgeven.
Maar denk dat een 16v nog wel een van de goedkoopste en leukste ombouw.is.
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers. Golf 2 1984 1.6 automatic. Golf 2 1987 2.8 vr6. Passat 1978 1.6 automatic. Passat 1998 1.8T variant. www.vwclubparkstad.nl |
#11
|
||||
|
||||
ik zou zoizo de motorsteun omlassen, heb je een veel grotere keuze.
en ik zelf rijd met een golf 1 met G60 in wat wel een leuk vermogen is voor een 1. maar voor een G60 blok moet je een beetje liefhebber zijn ook qua kosten van g-lader tijdig reviseren en dergelijke. Als ik opnieuw kon kiezen ging ik nu ook wel voor een 1.8 met turbo van een TT, betrouwbare motors waar je nog alle kanten mee opkan qua vermogen. En het is al vaak gedaan dus veel over te vinden, ook stukken en wel genoeg mensen met kennis. |
#12
|
|||
|
|||
Er gaat niks boven het geluid van een G-lader...en de kosten dat valt best wel mee.
__________________
VW Golf I GTI '84 16vG60 VW Golf V GTI Limited Edition 240 (nr. 50) |
#13
|
||||
|
||||
Wat voor een motor je er in legt ligt aan een aantal dingen:
* wat voor budget heb je? * wat voor vermogen wil je? * hoe handig ben je? (zie ook budget) * wat ben je bereid aan te passen? (motorsteunen, kabelboom, remmen, etc) * vast wel wat meer |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Als het om een daily winterauto gaat, gewoon een 1600 td erin, beetje opdraaien en een intercooler ervoor en hij gaat leuk, is zuinig en superbetrouwbaar.
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#16
|
||||
|
||||
niemand spreekt toch over een winterauto...
hij wil het gwn in de winter laten inbouwen omdat hij ert dan niet mee rijd waarschijnlijk |
#17
|
||||
|
||||
Echte vermogenswinst met redelijk weinig werk en kosten, haal je met de inbouw van een 1.8 16v (KR of PL). Dit is al vaak zat gedaan, info is er overal over te vinden, en er hoeft niet echt veel op maat gemaakt te worden. Meeste delen die aangepast moeten worden zijn al kant en klaar te koop (uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld).
Vervangings- en reparatieonderdelen zijn makkelijk te vinden en kosten niet veel, en het motorblok kost ook de wereld niet. En moest je geld over hebben is het altijd mogelijk d'r nog een turbo of vier op te zetten.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Wat versta jij onder zuinig met een intercooler erbij? |
#19
|
|||
|
|||
Inderdaad de winter aangezien hij dan in de schuur staat..
Ja ik dacht zelf ook aan 1.8, maar dit is met spinnekop toch? en hoor dat dat niet altijd even fijn is... Of kun je hier ook wat anders opverzinnen? Heb namelijk nu een 1.1 met motorcarbs ( loopt alleen nog niet ) ben nog bezig met de ombouw ervan, maar heb al nieuwe plannen haha.. 1.8 klinkt dan wel goed, welke motorcode kan ik dan het best hebben ook qua onderdelen een KR ? en kan ik hier ook motorcarbs opbouwen? vindt dat namelijk er wel tof uitzien met motorcarbs.. En ja remmerij etc wordt natuurlijk ook omgebouwd. Zou mooi zijn als ik nu een KR op de kop kan tikken, mooi het hele jaar ervoor om alles bij elkaar te zoeken, rustig tempo te reviseren en dan volgende winter die erin knallen! |
#20
|
|||
|
|||
Budget maakt opzich niet heel veel uit aangezien ik er toch het hele jaar voor heb de boel te reviseren en te kopen..
|