|
||||
|
||||
1.8 8v cilinderkoppakking op 2.0 8v gti
hallo .
ik denk dat ik een verkeerde cilinder koppakking gemonteerd heb om mijn 2.0 8v gti , ik heb een spesso stalen koppakking gemonteerd , nu alles terug gemonteerd is heb ik geen compressie . ik heb net de pakking vergeleken met een 1.8 8v ( die ik nog liggen had ) en deze was dezelfde , dus het gaat om een 1.8 8v pakking , nu op het eerste zicht lijkt alles gelijk enkel dat er 1 pas pin niet gelijk is met de pakking . zou het werkelijk aan deze pakking liggen dat ik geen compressie heb ? want die pakking heeft me 140 euro's gekost . greets |
|
|||
|
|||
Als hij van te voren wel compressie had en als je na het vervangen en alles correct monteren helemaal geen compressie hebt zou je zeggen dat het echt aan de koppakking ligt.
|
||||
|
||||
dat is net wat ik niet weet ,het is een totaal vernieuwd onderblok + totaal vernieuwde cilinderkop
|
|
|||
|
|||
Je kunt eventueel een lektest doen, dan weet je waarlangs hij compressie verliest.
|
||||
|
||||
wat ik wel eens gedaan heb als de cilinderkop op onderblok gemonteerd was , eens met perlucht in de gaten geblazen zowel inlaat als uitlaat ( voor stof enz. ) en toen merkte ik op dat als je in de inlaat blaasde er lucht uit de uitlaat kwam en omgekeerd ook op alle 4 de cilinders . zonder de motor te verdraaien ( en dat lijkt me vreemd . )
|
|
|||
|
|||
Je hebt dit direct op de inlaat van de cilinderkop gedaan?? zo ja dan dichten de kleppen niet goed af.
Heb je de kleppen goed ingeslepen ?? Heb je nu de cilinderkop los ??
|
||||
|
||||
kleppen zijn nieuw , de cilinderkop is binnen geweest in revisiebedrijf . kleppen zijn gerodeerd geweest , de cilinderkop zit reeds op de onderblok met de veel te dure spesso pakking ertussen .
ja ik heb direct in de inlaat of uitlaat geblazen . ( wat ik ook opmerk als ik de wagen start dat hij druk maakt in de webers ( inlaat kanaal ) je voelt lucht verplichting . |
|
|||
|
|||
Draai de bougies eruit en blaas eens wat lucht in de bougiegaten
Kijk waarheen de lucht gaat --> inlaat, uitlaat, koelsysteem of carter
|
||||
|
||||
oke , morgen mijn eerste werk
ik heb al een bougie uitgedraaid en mijn vinger op het bougiegat gehouden maar had geen tegendruk ( toen mijn moeder hem wilde starten ) |
|
||||
|
||||
wat ik wel nog niet verteld heb .
de motor is wel iets bewerkt cilinderkop heeft een kent cams 290 graden nokkenas kent cams klepveren kent cams nokvolgers enz. dit is het probleem geval . |
|
|||
|
|||
Als hij straks naar de in/uitlaat lekt (kleppen), haal dan effe de nokkenas eruit en controleer het nog een keer,
|
||||
|
||||
oke zal ik zeker eens doen .
wat ik wel heb zitten tussen mijn nokvolgers en klepveren zit er een soort afstandbus ( bijgeleverd bij de nokvolgers ) iets van een 5mm afstandbus waardoor de klep veel verder opengaat . ( mss heeft dit er iets mee te maken ) maar als ik deze afstandbussen er niet instop dan heb ik heel veel klepspelling ( dan gaan de nokken toch zweven ? ) het is een redelijk uit de hand gelopen knutselproject waar ik eindelijk leven wil in blazen nokvolgers ( rechts in het zakje zitten de afstandbussen ) Last edited by Scirocco_1600 : 26-07-2012 at 21:58. |
|
|||
|
|||
Quote:
Heb zelf geen ervaring met snelle nokkenassen maar dat is waarschijnlijk het probleem, klep gaat hier niet verder van open Klep kan niet verder open als de lift van de nokkenas. Je nokvolgers zijn nog wel hydraulisch of heb je ze opgebouwt naar mechanisch ?? Lijken mij gewoon hydraulisch
|
||||
|
||||
Quote:
nokvolgers zijn competie nokvolgers , vaste ( niet mechanische en niet hydraulisch ) gewoon vast , je kan ze niet regelen wat ik niet wist toen ik de online kocht ik zal morgen met nieuwe moed verzoeken wat het probleem is |
|
|||
|
|||
Quote:
Klepspeling komt nauwkeurig en je moet ze dus kunnen stellen, dit is altijd (hydraulisch of met shims of zo iets). Geen een kop is hetzelfde dus kunnen ze nooit geen vaste set maken. Die busjes vallen denk ik onder in de nokvolger, zit hier geen afstelschroef in ??. Wat is het merk van die nokvolgers Heb dit kunnen vinden op de site van bolku Quote:
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 26-07-2012 at 22:26. |
|
||||
|
||||
Er gaan hier 2 dingen mis.de boring van een 1.8 en 2.0 is verschillend,en daarmee ook de pakking,dat is 1.ten 2de de afstandsbusjes moeten op de juiste maat gebracht worden,om de klepspeling te genereren.dit is niet zo simpel als ik het nu typ,en zeker geen werk voor een amateur.
|
||||
|
||||
Quote:
nokvolgers zijn van kent cams |
|
||||
|
||||
Quote:
boring van de pakking is 82.5 mm , boring van de blok is ook 82.5 mm wat opteren jullie ? dichting gaan halen van een 2.0 8v ? en mechanische nokvolgers ipv die competie volgers ? ik heb nog de oude nokvolgers liggen maar deze z'n wel zo goed als voor de vuilbak , maar ik kan ze eens monteren om te kijken of dat er al op betert . die nokvolgers die ik gekocht had wist ik niet eens dat het vaste volgers waren , ik had gehoopt op mechanische nokvolgers . ( dus een miskoop van een paar honderd euro's ) specs van de nokkenas . Nokkenas Kent Cams GS2K Nowerband : 2000 rmp tot 6500 rpm Nokkenas lift : 10.94 mm Kleplift inlaat : 10.64 mm Kleplift uitlaat: 10.59 mm Duur inlaat/uitlaat : 290° Timing figuren: 35/75 75/35 Inlaat timing @ volledig kleplift : 110° V/Clearence inlet/exhaust 0.30 mm 0.35 mm Kleplift inlaat 1.88mm hopelijk weten jullie raad , want ik zou graag de motor eens horen draaien . edit : Net gekeken op spesso : en voor de 2E raden ze een 83.5 mm pakking aan . dus zal ik een nieuwe pakking bestellen . Last edited by Scirocco_1600 : 27-07-2012 at 08:13. |
|
||||
|
||||
Wat is het plan met de motor,waar gaat ie op lopen?omdat je tamelijk ruig spul hebt gekocht,meer een setup voor een toerenblok op itb's,icm een vrij programmeerbaar management.
|
|||
|
|||
Quote:
Zou je klepspeling af gaan stellen, die competie nokvolgers zijn ook mechanische nokvolgers alleen stel je ze op een andere manier als met klepstelplaatjes.