Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-07-2012, 22:32
silver__mk4 silver__mk4 is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 62
Default opdrijven golf 4 tdi

bij deze wil ik vragen hoe ik mijn golf 4 1.9 tdi 90 pk , motortype: AGR het beste opdrijf, ik heb andere ecu gekocht van 110 pk en denk nu aan de verstuivers PP520 dan zit ik standaart normaal rond de 115 pk, ik heb dan nog uitlaat gestoken en k&n luchtfilter compleet van 4000 euro die mij in totaal nog 10 pk zou bij moeten geven met uitlaat, dus zou ik op een 125 moeten zitten en nu chippen , en draai ik rond 155 a 160, wat denken jullie ? graag meningen of andere ideeén
mvg jens
Reply With Quote
  #2  
Old 28-07-2012, 22:53
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Gewoon die 110 pk ecu weer verkopen en die 90 pk ecu chippen met een chip op maat.
Een AGR heeft meen ik nog een nog geen variabele turbo, waardoor een 110 ecu ook niet gaat passen.


Denk dat je met je setup geen 155/160pk krijgt.
En wat versta jij onder een andere uitlaat (kwa setup)
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650

Last edited by Spierings : 28-07-2012 at 23:05.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-07-2012, 23:01
silver__mk4 silver__mk4 is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 62
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Gewoon die 110 pk ecu weer verkopen en die 90 pk ecu chippen met een chip op maat.
Een AGR heeft meen ik nog een nog geen variabele turbo, waardoor een 110 ecu ook niet gaat passen.


Denk dat je met je setup geen 155/160pk krijgt.



ik heb onderdelen gekocht van vriend , die zat rond die pk's met zelfde blok, enkel had hij 260000 km en ik maar 120000 , hij reed op ciney op de 200 n meter weg van een bmw 530 d
dus ik weet niet
en neen ik heb nog een waste gate turbo of hoe je het ook schrijft , andere verstuiver en ik heb zoizo 110 pk
Reply With Quote
  #4  
Old 28-07-2012, 23:11
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by silver__mk4
ik heb onderdelen gekocht van vriend , die zat rond die pk's met zelfde blok, enkel had hij 260000 km en ik maar 120000 , hij reed op ciney op de 200 n meter weg van een bmw 530 d
dus ik weet niet
en neen ik heb nog een waste gate turbo of hoe je het ook schrijft , andere verstuiver en ik heb zoizo 110 pk

Knappe tdi als hij daadwerkelijk 120000 gelopen heeft, dan heeft de vorige eigenaar ook maar weinig gereden

Daarnaast een andere verstuivers, chip op maat, egr afdoppen en een katvervanger, zit je nog maar op 130-140 pk als je geluk hebt.

Een uitlaat en andere luchtfilter leveren geen wonderen en het verschil naar 155-160 pk ook niet.

Zou eens bij een goede tuner zoals JD engeneering informeren
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650

Last edited by Spierings : 29-07-2012 at 09:13.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-07-2012, 23:26
silver__mk4 silver__mk4 is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 62
Default

ok alvast bedankt
Reply With Quote
  #6  
Old 29-07-2012, 09:08
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Vergeet bij serieuze tuning je koppeling niet, die gaat 155pk niet al te lang trekken
Verder hangt het helemaal van je budget af, ik ken AGR's met 220pk maar daar is dan ook iets meer aan gebeurd dan alleen verstuivertjes en een chippie.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum