|
|||
|
|||
Golf V 2.0 TDI houdt in bij optrekken boven 80 km/h
Mijn Golf V heeft de laatste problemen dat bij het optrekken in de 6 bij 80 km/h de auto in houdt/schokt.
Eerder had ik hier nooit problemen mee. Het probleem lijkt alleen bij een warme motor zich voor te doen. Iemand enig idee waar dit in zou kunnen zitten? |
|
||||
|
||||
als ie verder geen foutmeldingen geeft, waarschijnlijk Luchtmassameter.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Bij de nieuwere Tdis heb ik de LMMs nooit stuk zien gaan, bij 2l Tdis nog nooit vervangen. Dus dat lijkt mij eerlijk gezegd onwaarschijnlijk. Het mooiste is om de auto uit te lezen, mocht hij storingsvrij zijn dan een rit maken met de testkast eraan en dan de klacht opwekken, dan kijken in de meerwaarden of er afwijkingen zijn.
|
||||
|
||||
Even TDI-wiki raadplegen;
2.0 liter TDI 140 pk pd
Even jouw klacht rood gearceerd Tis geen gegarandeerde oplossing, maar in ieder geval een richting om te zoeken, mijn ervaring met de 2.0TDI (en die is beperkt) ondersteund dit wel. Suc6
|
|
||||
|
||||
Kan ook egr probleem zijn.
Eerste typen hebben daar last van, maar dat is meer het schokken van de motor en niet zozeer inhouden. Het mooist is zoals hierboven al gezegd is ff de laptop eraan en rijden, anders blijf je gissen. |
|
||||
|
||||
>aanvullend<
Ik weet niet wat de kilometer stand is, maar je 2-massa vliegwiel / koppeling al eens vervangen ?
|
|
|||
|
|||
Quote:
Massa vliegwiel is kortgeleden vervangen. Er kwam nog iemand bij mij met de tip dat het de verstuivers kunnen zijn. En dus even met wynn's of zo tanken zou moeten helpen. Dit is volgens mij het proberen wel waard. |
|
||||
|
||||
Als brandstofreiniger zou ik Forté pakken
Benieuwd of het wat opbrengt, er zijn wel een paar bedrijven die je egr eruit kunnen programmeren hoor
|
|
|||
|
|||
Quote:
En waar haal ik forte vandaan? En waar vind ik zo'n bedrijf in groningen? |
|
||||
|
||||
Forte kun je bij de veel garages krijgen, je kan altijd de rayonmanager even mailen;
minne.de.vries apestaartje forte-nwe.com En je EGR dichtzetten? even google-en!
|
|
|||
|
|||
Helaas nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem, nu zou het dichtzetten van de EGR klep een oplossing kunnen zijn. Is er misschien iemand in de buurt van Groningen hier die dat voor me zou kunnen doen om te kijken of dit de oplossing is?
|
|
||||
|
||||
Theo kloosterman misschien eens proberen?
|
|
|||
|
|||
Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar iemand in de buurt van groningen die voor mij de EGR klep dicht kan zetten om eens te testen of hier het probleem inderdaad vandaan komt.
Heb ook ergens gelezen dat het de tandempomp kan zijn? klopt dit? |
|
||||
|
||||
Zoals al eerder hier boven is aangegeven even contact met Theo Kloosterman opnemen. Hij kan je vast verder helpen.
Theo Kloosterman 06-53205691 Hij zit in de Triemen dat is een half uurtje vanaf Groningen