![]() |
|
||||
|
||||
![]() hallo,
voor mijn crossauto ben ik de bedrading van mijn auto aan het uitzoeken. gaat hierbij om een 1.8 8v PF blok met Digifant 2 computer. ik vroeg me af wat er allemaal af kan zonder dat dit invloed heeft op het goed lopen van de auto ? ook wil ik zonder de zekeringkast rijden met enkel een paar losse zekeringen voor bijv. brandstofpomp e.d. dingen zoals klopsensor, koelwatertemperatuur e.d. zijn persé nodig ? wie kan me verder helpen ? |
|
||||
|
||||
![]() Heb je schema´s????
|
||||
|
||||
![]() ja, wel een paar.
maar het gaat me meer om wat er persé nodig is om hem goed te laten lopen |
|
||||
|
||||
![]() Naar mijn weten schakelt de digifant zonder lambda, watertemp, klopsensor, luchthoeveelheidsmeter in noodloop... Denk niet dat er veel te snoeien valt.
|
||||
|
||||
![]() of ie in noodloop valt weet ik niet zeker,maar ik snap niet waarom je zulke belangrijke data aan de ecu wil onthouden.juist in een crossauto zal ie alles nodig hebben om zo goed mogelijk zen werk te kunnen doen.enige wat je kunt doen is de kabels die normaal naar de klok gaan uitdunnen en de stkker van de zekeringkast volgens schema aansluiten.dan ben je er met 3 zekeringen en 2 relais.
|
||||
|
||||
![]() zoals ik ook al had gezegd alles weg halen behalve de motor kabelboom. De auto gaat met wijzigen van sensoren of andere zaken meteen in noodloop en heb je er niks aan. Lichtkabelboom verwijderen en dashboard kabelboom als het gaat om gewichtsbesparing
|
||||
|
||||
![]() oke, duidelijk dus.
maar bedrading naar zekeringkast wil ik wel uitdunnen (ging het ook eigenlijk voornamelijk om) wie kan me zo vertellen wat ik allemaal nodig heb. ik heb al: rood/groen - voeding ecu geel/rood - schakeldraad brandstofpomp rood/zwart - bekrachtiging startmotor |