#1
|
||||
|
||||
Koppelingprobleem kr...
Dames en Heren,
Ik heb een vraag; Auto: Golf 1 Cabrio Motor: 1.8 16v kr Alleen aan de motor wou ik deze bak hangen: Ik denk dat het een 8v bak is. Maar dat weet ik niet zeker. Iemand wel? En als het een 8v bak is? Moet ik dat alleen de koppelingsplaat van de 8v gebruiken of ook het vliegwiel en drukgroep?? Dit omdat ik een nieuwe koppelingsset heb liggen van een 16v dus zonde om niet te gebruiken... Met vriendelijke groet, Roy van der Staal
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm 1983 Golf 1 1.1 2001 Golf 4 20vt AUM Daily |
#2
|
||||
|
||||
Het is een 8v bak.
Aan de onderkant van het koppelingshuis staat de code hoogst waarschijnlijk 7G/9A.(gokje) |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ok, top Weet je miss ook of ik alleen de koppelingsplaat van een 8v moet gebruiken en de rest van een 16v of moet ik meer gebruiken van een 8v?
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm 1983 Golf 1 1.1 2001 Golf 4 20vt AUM Daily |
#4
|
||||
|
||||
En koppelings plaat van een EX,DX,KT of JH motor gebruiken,die zijn 210mm.
VW onderdeel nr 027 141 033 S De 8v bak heeft een dunnere prise as. |
#5
|
||||
|
||||
Idd en als je een KR los gaat laten op die bak, misschien gelijk een boutenset in het diff plaatsen?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
||||
|
||||
En hij Rijd... Koppelingsplaat van een 8v eronder gestoken
Quote:
Inderdaad, maar dit was eigenlijk een snel projectje. Had een cabrio gekocht met een kapotte motor en daar een kr op dellorto's ingehangen die ik toevallig nog had liggen (wel netjes gevlakt, nieuwe pakkingen en andere klepseals etc) . Dus ik wou er nog even van genieten en dan in de winter de puntjes op de i zetten. Bedankt voor de hulp
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm 1983 Golf 1 1.1 2001 Golf 4 20vt AUM Daily |