|
||||
|
||||
Hoe gat in dak dicht maken??
Bovenop in het midden van het dak van mijn Caddy zit in gat van, ik denk, een 27mc antenne ofzo. Gat heeft een diameter van ongeveer 4 * 5 cm.
Nou wil ik dat gat natuurlijk netjes dicht maken, maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen. Lassen wordt me afgeraden ivm krom trekken van het dak. Evt. dicht lijmen/kitten en opvullen? Of met die polyester matjes? Of iemand nog andere ideeën? Hoor graag wat jullie denken dat het beste is.
|
||||
|
||||
Waarom plak je er van binnen uit geen schijfje gelakt metaal met sikaflex kit tegen aan en dan af plamuren en lakken.
Of dit de beste oplossing is weet ik niet.
|
||||
|
||||
Quote:
heb ik bij de golf 1 ook zo gedaan. Verzinkt plaatje ingekleefd. Normaal vertin ik carrosserie, maar ook dat vond ik wat gevaarlijk. Daar het niveauverschil tussen de 2 platen nogal veel was, eerst opgevuld met metaalplamuur en strak gezet. Dan zeer fijn laagje spuitplamuur over een gedeelte van het dak en effen blokken. zie je niets meer van, ondertussen al jaren geleden |
|
||||
|
||||
zo'n formaat gat is nog wel te lassen. Een caddy 1 heeft geen groot dak, dus kromtrekken zal redelijk meevallen. (tis ook geen dakraam dat gedicht moet worden, dat gaat rare dingen doen)
Mocht je er toch bang voor zijn: binnenkant schoonmaken en daar een plaatje tegenaan lijmen. en aan de bovenkant plak je dan een plaatje in de uitsparing die overblijft van het gat. krijg je veel gladdere afwerking. Naadje kun je vertinnen.
|
||||
|
||||
Ik heb bij mijn golf ook de antenne dichtgelast niks geen last.
|
||||
|
||||
bij mij was het gaatje midden in het dak (niet van antenne, daar had ik effe over gelezen). Daarom gekozen niet te lassen, was ook wat groter...
bij de gti waar ik nu aan bezig ben, wel dichtgelast, daar antennegat aan de achterkant tegen de koffer zat geen vervorming, je moet natuurlijk ook niet zitten lassen als een debiel, neem effe de tijd en dan lukt het inderdaad wel |
|
||||
|
||||
Ringetje op maat er in. Koper plaatje onder je plaatwerk, dat geleid de warmte zeer fijn weg en je lassen hechten daar niet op. En niet te warm op stoken.
Heb zo een compleet dakraam dicht gemaakt en geen vervorming. Dit was monnikenwerk maar liever wat meer werk, als een golfplaat-dak. |